2009-09-01, 18:13
Medlem
Disco Moskvas avatar
Jag gör då och då ceasarsallad. Tidigare använde jag alltid färdiggrillad kyckling från affären men har nu svängt över till att själv marinera och steka kycklingfiléer. Ofta blir det marinad av någon bbq-sås med rök eller hickoryarom, brukar funka rätt bra.

Hur gör ni med kycklingen? Färdiggrillad eller rodda själv? Förslag på bra marinader/kryddningar i det senare fallet?
Citera
2009-09-01, 19:03
Medlem
BrainDisorders avatar
Jag är ju inte alltid så pigg på att köpa hel kyckling och stycka o greja, så det brukar bli den färdiggrillade kycklingen i bitar, brukar även gå under namnet salladskyckling. Finns i sådana kartonger som köttfärs brukar ligga i, alternativt i fryspåsar i frysdisken. Smakar inte så farligt, går att äta helt enkelt.
Citera
2009-09-01, 19:15
Medlem
dePauls avatar
https://www.flashback.org/showthrea...7#post13818707

~Paul~
Citera
2009-09-01, 19:19
Medlem
Traditionell Ceasarsallad innehåller ingen kyckling alls (eller för den delen bacon eller ens ansjovis i dressingen), men det kan väl vara bra om man vill att den ska mätta mer.
Citera
2009-09-01, 19:22
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco Moskva
Jag gör då och då ceasarsallad. Tidigare använde jag alltid färdiggrillad kyckling från affären men har nu svängt över till att själv marinera och steka kycklingfiléer. Ofta blir det marinad av någon bbq-sås med rök eller hickoryarom, brukar funka rätt bra.

Hur gör ni med kycklingen? Färdiggrillad eller rodda själv? Förslag på bra marinader/kryddningar i det senare fallet?

Kycklingen kvittar. Det viktiga är osten. Parmesan blir lite torrt, så jag brukar köra en blandning av getost, rävost och saftig hundost istället.
Citera
2009-09-01, 19:31
Medlem
Fatskulls avatar
Hela gejen med caesarsallad är ju dressingen, så i min värld verkar det uppåt väggarna att marinera kyckling i starka marinader för att lägga i salladen.

Köp majskyckling eller frigående från en gård istället för att marinera vatteninfuserade smaklösa broilerbitar.

Har även svårt för "Orginal"-argumentet man hör så ofta. Syftet med att laga mat är väl att det ska bli så gott som möjligt och det ska fylla ett behov.
Att vidhålla att orginalrecept är något att sträva efter bara för sakens skull, om man med enkla medel kan förbättra det känns bara larvigt. Däremot finns det ju recept som kan vara svåra att förbättra, och det är en helt annan sak.

Undrar ofta om dessa människor är generella bakåtsträvare, och hur långt man ska dra "orginal"-argumentet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in