Citat:
Ursprungligen postat av
HalldirV2
Det var hans første ordentlige kamp som leder for Norge. På grunn av koronarestriksjoner har det heller ikke blitt tid til noe særlig trening eller taktisk briefing. Det er absurd å skulle dømme Solbakken på et så tidlig tidspunkt, det må vel du og forstå?
Lite OT. Men jag kan inte fatta varför det norska förbundet valde att ge Lagerbäck sparken till fördel för Solbacken. Vad har Solbakken visat som tränare på senare år? Det fanns väl en anledning till att varför han fick sparken av FC Köpenhamn. Men Norge ville nog ha tillbaka eran kära Drillofotboll.
Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Jag är verkligen skyldig Lars Lagerbäck en ursäkt efter alla dessa år då jag sågat honom då han var våran förbundskapten. Tyckte han spelade så tråkig fotboll och även konstiga laguttagningar samt att vi aldrig tog oss förbi första utslagsrundan i ett mästerskap under hans ledning. Men vilken framgångssaga han gjort i framförallt Island . Förvisso missat VM med Norge men han har verkligen visat att han är en otroligt skicklig taktiker och väldigt bra på att få alla att dra åt samma håll. Idag är jag väldigt nöjd med Janne Andersson och Lagerbäck är lite för gammal men hade den senare varit 20 år yngre då hade jag gärna velat ha honom tillbaka. Man kan inte komma ifrån att Lagerbäck är en enormt skicklig taktiker . Sedan att han spelar en otroligt tråkig fotboll är en annan sak.
Instämmer. Jag var en kritiker av Lagerbäck när han var förbundskapten, hade nog för stora förhoppningar och överskattade landslaget en hel del. Nu i efterhand, så inser jag vilket fantastiskt bra jobb Lagerbäck faktiskt gjorde med landslaget.
Känner i dag likadant med Wenger som Arsenal boss. Man insåg inte då vilket bra jobb Wenger gjorde under hans 5-10 sista år i klubben, det gör jag dock nu.
Fansen ställer orealistiska höga krav, och inser inte hur bortskämd man egentligen är.