Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Adla eller sparka?
Adla
21,62%
8 röster
Sparka
78,38%
29 röster
2003-12-20, 15:50
  #1
Medlem
bananes avatar
Är det bara jag som undrar vad fasen dom sysslar med på svenska fotbollsförbundet?

Är det någon som tycker Sverige spelar rolig fotboll för tillfället?
Spela hur trist som helst, och det måste finnas en anledning att folk som Henke Larsson och Per Zetterberg bojkottar landslaget!

Hur i hela fridens namn kan Lars Lagerbäck få förnyat förtroende som förbundskapten?????

Är det NÅGON som tycker han var det bästa alternativet?
Citera
2003-12-20, 16:02
  #2
Medlem
Manzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banane
Är det bara jag som undrar vad fasen dom sysslar med på svenska fotbollsförbundet?

Är det någon som tycker Sverige spelar rolig fotboll för tillfället?
Spela hur trist som helst, och det måste finnas en anledning att folk som Henke Larsson och Per Zetterberg bojkottar landslaget!

Hur i hela fridens namn kan Lars Lagerbäck få förnyat förtroende som förbundskapten?????

Är det NÅGON som tycker han var det bästa alternativet?

Tja, han har vart med o lotsat Sverige till tre raka mästerskap, dessutom vill han fortsätta så valet var - tråkigt kanske - ganska givet.

Vem skulle du tagit istället?
Citera
2003-12-20, 16:28
  #3
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banane
Är det någon som tycker Sverige spelar rolig fotboll för tillfället?
Spela hur trist som helst, och det måste finnas en anledning att folk som Henke Larsson och Per Zetterberg bojkottar landslaget!

Hur i hela fridens namn kan Lars Lagerbäck få förnyat förtroende som förbundskapten?????

Är det NÅGON som tycker han var det bästa alternativet?

Rolig? Huvudsaken är väl att man vinner? När var Zetterberg senast aktuell för landslaget?
Citera
2003-12-20, 16:28
  #4
Medlem
bananes avatar
Man har tagit sig till mästerskap ja, men sen har det inte gått speciellt bra under en längre period.

Man klarar av att slå bonkgäng med lite undantag som tex senaste matchen nu. Man klarar även av att slå lag som tex Argentina när dom spelar kasst och man själva har flyt men det håller ju inte genom en hel turnering tex, visst man gick till kvarten i vm, men tänk ändå, det var inte direkt brasilien man åkte ut mot sen...

Jag hade hellre sett att Bosse Johansson ( Ifk göteborg ) eller Ola ( Rit-Ola ) Andersson, det kan ju inte gå sämre än det går nu iaf, visst man tar sig till slutspel genom att slå lettland och små skitlag med 1-0 och sånt kraffs. annat var det på tommy svenssons spel när man lirade och var konstant duktiga!
Citera
2003-12-20, 17:08
  #5
Banned
BOozers avatar
Jag tycker att det är helt obegripligt hur denna inkompetenta person får fortsatt förtroende av fotbollsförbundet. Jag hade inte reagerat likadant om det var Tommy som varit kvar, men denna Lagerbäck, ja, ta mig fan förkastligt!!
Varför inte satsa på lite nytt folk?
Jag hade gärna sett Strömberg eller rit Ola som ett komplement till en annan huvudtränare, kanske Torbjörn Nilsson,Hasse Backe eller varför inte Tommy Persson igen.
Men för helvete, bort med Lagerbäck.

/BOozer!!
Citera
2003-12-20, 17:13
  #6
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOozer
Jag tycker att det är helt obegripligt hur denna inkompetenta person får fortsatt förtroende av fotbollsförbundet. Jag hade inte reagerat likadant om det var Tommy som varit kvar, men denna Lagerbäck, ja, ta mig fan förkastligt!!

/BOozer!!

Kan du förklara lite närmare vad Söderberg har bidragit med kontra vad Lagerbäck har bidragit med?
Citera
2003-12-20, 17:19
  #7
Banned
BOozers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Kan du förklara lite närmare vad Söderberg har bidragit med kontra vad Lagerbäck har bidragit med?
Ungefär som att välja mellan pest och kolera, ingen av dessa två herrar har väl bidragit med speciellt mycket, tyvärr.
Undantaget VM måste tilläggas, men sedan om det berodde speciellt mycket på tränarna, ja det låter jag vara osagt.
Bidra och bidra, korts sagt så har ju liraren Söderberg ett större engagemang, bättre inlevelse och ett mer fotbollskunnande än kreaturet Lagerbäck.
Dock inte sagt, och märk väl, att Söderberg skulle vara den optimala tränaren, men nog fan är han bättre än Lagerbäck!

/BOozer!!
Citera
2003-12-20, 17:47
  #8
Medlem
26 20 5 1

Rätt bra facit i kvalmatcherna, tycker jag.
Tilläaggas ska också att förlusten kom i en för gruppen betydelselös match.

Visst, .se spelar tråkig fåtboll, det håller jag med om, men samtidigt
efter resuserna. Ibland vill vi nog tro att vi är bättre än vi faktiskt är.
Citera
2003-12-20, 18:38
  #9
Medlem
MeatAbstracts avatar
tycker det är pinsamt... både lagerbäck och tåmmii är katastrofala som personer och tränare.
Att det gått bra i kvalen är väl kul. men HUR jävla bra har det gått i mästerskapen då?


Man kan ju hoppas att dem binde upp kommunistpaddan Lagerbäck i två år för att ge han foten efter VM-06 då det kommer gå åt helvete och förhoppningsvis har det klivit fram en annan kandidat som är mer lämpad.

Finns väl inge bra tränare i Svensk fotboll vid dagsläget förutom Svennis.
Och säg inte Torbjörn Nilsson eller Jonas Thern.
Det krävs mer än att ha varit bra fotbollspelare för att bli en bra tränare.

Kul att uppställningen kommer vara

Hödman
Mild-Mild-Mild-Mild
Mild-Turbo-Mild-Mild-Mild
Henke/Turbo

grattis till världens tråkigaste fotbollslag.
Citera
2003-12-20, 19:57
  #10
Medlem
Manzons avatar
Det är bara att inse, skulle vi spela "roligt" så skulle vi inte gå till nåra mästerskap. Vi har inte så tekniska spelare, så är det bara. Vår styrka är att vi spelar som ett lag.
Citera
2003-12-20, 21:10
  #11
Medlem
bananes avatar
Styrkan att spela som ett lag? Det har visat sig att det kan vi göra tidigare, kolla på VM94, både roligt och bra, ta en koll på laguppställningen då:

Ravelli
Roland N, Jocke B, Patrik A, Roger Ljung
Klas Ingesson jOnas t, stefan schwarz, brolin
dalin ingesson


Nu kommer säkert folk att ropa på mig att det var mkt bättre fotbollsspelare i det laget, men det är inte så jäkla stor skillnad tycker jag.
Ravelli - Isaksson? Skillnad på rutin men ingen större skillnad.

Backlinjen anser jag minst lika bra idag med undantag för en högerback, i mitten har vi mellberg och svennson, 2 odiskutabelt internationellt gångbara mittbackar, vänsterback finner jag att vi har likvärdiga.

PÅ mitten har vi ljungberg istället för brolin kvitta dom 2.

I mitten måste jag ge mig dock, där har vi inte 2 lika bra innermittfältare, dock har vi per zetterberg som varit riktigt bra men kanske lite på väg utför och vi har kim källström på väg, det kan bli riktigt bra men inte med lars l. på kanten som ersätter ingesson finns det mängder att pröva fram, men turbo? vad sysslar förbundskaptenerna med?

I anfallet var dahlin och andersson grymma i vm, men kom ihåg att när dom gick till större klubbar efter vm misslyckades dom totalt, bäst lyckades dom i halvkassa klubbar i tyskland och belgien.

Jämför det med tex henke och zlatan som gör bra ifrån sig i internationella stormatcher.

Och kom inte och säg att Henke enbart struntar i landslaget av familjeskäl, verkar det inte lite konstigt att han skulle ha mer familjeskäl än alla andra toppforwards i världen?

Jag accepterar gärna att andra har lagerbäck som favorit till förbundsposten, men tvinga mig inte förstå er.

God Jul!
Citera
2003-12-21, 07:26
  #12
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banane
Styrkan att spela som ett lag? Det har visat sig att det kan vi göra tidigare, kolla på VM94, både roligt och bra, ta en koll på laguppställningen då:

Ravelli
Roland N, Jocke B, Patrik A, Roger Ljung
Klas Ingesson jOnas t, stefan schwarz, brolin
dalin ingesson


Nu kommer säkert folk att ropa på mig att det var mkt bättre fotbollsspelare i det laget, men det är inte så jäkla stor skillnad tycker jag.
Ravelli - Isaksson? Skillnad på rutin men ingen större skillnad.

Backlinjen anser jag minst lika bra idag med undantag för en högerback, i mitten har vi mellberg och svennson, 2 odiskutabelt internationellt gångbara mittbackar, vänsterback finner jag att vi har likvärdiga.

PÅ mitten har vi ljungberg istället för brolin kvitta dom 2.

I mitten måste jag ge mig dock, där har vi inte 2 lika bra innermittfältare, dock har vi per zetterberg som varit riktigt bra men kanske lite på väg utför och vi har kim källström på väg, det kan bli riktigt bra men inte med lars l. på kanten som ersätter ingesson finns det mängder att pröva fram, men turbo? vad sysslar förbundskaptenerna med?

I anfallet var dahlin och andersson grymma i vm, men kom ihåg att när dom gick till större klubbar efter vm misslyckades dom totalt, bäst lyckades dom i halvkassa klubbar i tyskland och belgien.

Jämför det med tex henke och zlatan som gör bra ifrån sig i internationella stormatcher.

Och kom inte och säg att Henke enbart struntar i landslaget av familjeskäl, verkar det inte lite konstigt att han skulle ha mer familjeskäl än alla andra toppforwards i världen?

Jag accepterar gärna att andra har lagerbäck som favorit till förbundsposten, men tvinga mig inte förstå er.

God Jul!

Mellberg och Svensson?
Två backar i två bottenlag i Premier League?
Känns mer stabilt med Nesta och Cannavaro då.

Ljungberg kvitta mot Brolin?
ALDRIG.
Ljungberg kommer ALDRIG bli så bra som Brolin var.
och därmed BASTA.
Brolin är en utan Sveriges bästa fotbollsspelare genom tiderna. Det är inte Ljungberg
Zetterberg platsar inte i landslaget så varför tar du upp honom?
Henke ska inte spela i landslaget mer om du inte sett det?
Och Zlatan? det räcker inte med att göra mål mot B-nationer, han måste lära sig producera mera om han någonsin skall bli bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback