2009-09-01, 14:58
Medlem
slrslrs avatar
Vindrutetorkarna där fram rör sig inte medans den där bak fungerar perfekt, jag tror jag är anledningen till att den är sönder då den fungerade bra imorse när jag skulle till halmstad för mc uppkörning. Jag fick kortet och jag va så sjukt glad och tjöta samtidigt i telefon när jag skulle starta bilen så jag vred nyckeln lite för länge i tändningsläge. Sen så fungerar de inte, har kollat säkringarna men det ser bra ut.

Vad kan felet vara? Kanske inte det lättaste att svara på, men men man kan alltid fråga.
Citera
2009-09-01, 14:59
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slrslr
Vindrutetorkarna där fram rör sig inte medans den där bak fungerar perfekt, jag tror jag är anledningen till att den är sönder då den fungerade bra imorse när jag skulle till halmstad för mc uppkörning. Jag fick kortet och jag va så sjukt glad och tjöta samtidigt i telefon när jag skulle starta bilen så jag vred nyckeln lite för länge i tändningsläge. Sen så fungerar de inte, har kollat säkringarna men det ser bra ut.

Vad kan felet vara? Kanske inte det lättaste att svara på, men men man kan alltid fråga.
Torkarmotorn sönder kanske??
Grattis till mckortet förresten..
Citera
2009-09-01, 15:06
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Torkarmotorn sönder kanske??
Grattis till mckortet förresten..

Tack så mycket, hur är det med torkarmotorn? Jobbigt att byta ut, dyrt att byta ut?
Citera
2009-09-01, 15:10
Medlem
h4xx3r_kuks avatar
det är inte bara så att dom har gängat av sig ifrån torkar motorn?
Citera
2009-09-01, 15:20
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xx3r_kuk
det är inte bara så att dom har gängat av sig ifrån torkar motorn?

Hmm båda två isf? Kan kolla på det sen men jag tror inte det då jag har lyft på dem för att se om de sitter åt ordentligt..
Citera
2009-09-01, 20:55
Medlem
slrslrs avatar
kära flashbackare vad tror ni sånt här kan gå på om det är torkarmotorn som har kollapsat. Vill helst inte bli lurad imorgon :P
Citera
2011-02-14, 19:04
Medlem
Notarns avatar
Drar upp den här tråden igen då mina vindrutetorkare på min Clio av nyare modell har dött

Vad som hände: Hela rutan är fylld med is och snö när jag kmr ut på morgonen, startar bilen men glömmer stänga av vindrutetorkarna som var på sen dagen innan Vet att dom inte orkar kasta iväg snön..

Efter att ha skrapat rutan och ska testa om torkarna överlevde så rör d sig inte alls.

Säkringen är hel, själva axeln som kommer ut från torkarmotorn och som själva vindrutetorkaren sitter på rör sig inte heller.

Är det hela torkarmotorn som kastat in handduken eller kan det vara något relä eller liknande som blivit brännt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in