2009-09-01, 13:44
Medlem
Ramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Hur rakt man sitter beror lite på hur rörligheten är i axelpartiet. Det är lite knöligare att sitta rakt upp.

Ja, de e sant... tänkte inte på det
Citera
2009-09-01, 13:46
Medlem
Enzymes avatar
Jag kör alltid militärpress på axelpasset! Tycker den är mycket bättre än sittande hantelpressar om man vill köra tungt. Skaderisken känns ganska stor med sittande axelpressar när man kör lågrepp.
tror många gillar sittande hantelpressar pga viktkåthet
Citera
2009-09-01, 13:48
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Men vafan Bengan. Kör du inga pressar för framsidan? Nu blev jag ledsen på dig.
Jag kör bröstpressar. Raka och med uppåtlutning.

Det räcker gott och väl för stimulans av framsida delta, som antagligen är en av mina bättre utvecklade delar också.
Citera
2009-09-01, 13:51
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
De ska köra paralellt med rak rygg och man vänder rörelsen innan underarmarna börjar rotera frammåt.

http://www.youtube.com/watch?v=6W3BpQvnrvE

Mvh

Hehe, du var ju inte snygg när du tog i Själv har jag märkt att högersidan av min överläpp dras upp vid axelövningar så jag ser ut som nån jävla seriefigur. Men jag kan liksom inte låta bli att göra det, det är helt omöjligt för mig att inte göra det...
Citera
2009-09-01, 13:55
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Ramp

Skillnaden mellan militärpress med stång och "militär"hantelpress, är att hantlarna aktiverar bl.a rotatorcuffens muskelkoordination mer, samt en gnutta på armbågens böjmuskler.
Citera
2009-09-01, 13:56
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Hehe, du var ju inte snygg när du tog i Själv har jag märkt att högersidan av min överläpp dras upp vid axelövningar så jag ser ut som nån jävla seriefigur. Men jag kan liksom inte låta bli att göra det, det är helt omöjligt för mig att inte göra det...
Hehe nej helst ska man ju försöka se helt besvärsfri ut när man pressar men det är fan svårt
Citera
2009-09-01, 14:47
Medlem
Ramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Skillnaden mellan militärpress med stång och "militär"hantelpress, är att hantlarna aktiverar bl.a rotatorcuffens muskelkoordination mer, samt en gnutta på armbågens böjmuskler.

Är det bra eller dåligt?
Citera
2009-09-01, 14:49
Medlem
Ramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Jag kör bröstpressar. Raka och med uppåtlutning.

Det räcker gott och väl för stimulans av framsida delta, som antagligen är en av mina bättre utvecklade delar också.

Skippar du bicepscurls bara för du kör roddar också eller?
Citera
2009-09-01, 14:52
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramp
Skippar du bicepscurls bara för du kör roddar också eller?
Nej. Men då kör jag dem samma dag som jag kör roddar. Roddar håller jag med neutralt (semisupinerat grepp, dvs hammargrepp).

För att stimulera biceps mest skall man hålla supinerat. Därför kör jag alla armdragövningar med neutralt grepp. Armböjarövningar med pronerat och supinerat grepp. Så har du stimulerat alla armböjarmuskler optimalt i olika vinklar.
Citera
2009-09-01, 15:00
Medlem
Ramps avatar
Citat:
Nej. Men då kör jag dem samma dag som jag kör roddar. Roddar håller jag med neutralt (semisupinerat grepp, dvs hammargrepp).

För att stimulera biceps mest skall man hålla supinerat. Därför kör jag alla armdragövningar med neutralt grepp. Armböjarövningar med pronerat och supinerat grepp. Så har du stimulerat alla armböjarmuskler optimalt i olika vinklar.

Ok, men jag kör ju axelpress och sidolyft samma dag som jag kör bröstpressar...

Neutrala roddar brukar jag också köra för det mesta... Men pulldowns/latsdrag brukar jag köra både i hammergrepp och med handflatorna från mig.

Kör fan aldrig pronerade curls, borde jag det? Tycker jag får sjuk pump i underarmarna när jag kör chins. Brukar göra ont så man vill ligga och gråta ett tag, men går upp och kör en 8a till
Citera
2009-09-01, 15:08
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramp
Ok, men jag kör ju axelpress och sidolyft samma dag som jag kör bröstpressar...

Neutrala roddar brukar jag också köra för det mesta... Men pulldowns/latsdrag brukar jag köra både i hammergrepp och med handflatorna från mig.

Kör fan aldrig pronerade curls, borde jag det? Tycker jag får sjuk pump i underarmarna när jag kör chins. Brukar göra ont så man vill ligga och gråta ett tag, men går upp och kör en 8a till
Det tycker jag definitivt. Dorsalflekterade händer och pronerade armböjarcurls är en riktigt bra övning.
Citera
2009-09-01, 15:35
Medlem
Ramps avatar
Citat:
Det tycker jag definitivt. Dorsalflekterade händer och pronerade armböjarcurls är en riktigt bra övning.

Handledscurls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in