• 1
  • 2
2009-09-01, 07:17
Bannlyst
Citat:
Alla har det men ingen vet vad det r eller vad det gr – The Energy Box.
Vi fr det utan att bry oss om det, utan att frst det, utan att frga om det. Sunt frnuft krver nyfikenhet och frklaringar. Inte El-Internet, som stoppades fr bredbandsfretagen, speciellt 3G, skulle d g i konkurs. Energiboxen r en sndare och frekvensen r en mixtur av GSM och 3G Internet!

Detta r ett bredband och alltid r pslaget, inte bara fr de sekunder som det elektriska fretaget anvnder det. Boxen bestrlar oss inte bara direkt med 3G-strlning (en pulserande frekvens, mycket farlig och bara fr militren) utan strlarna gr in i sndaren och all den elektroniska strmmen i huset blir ett 3G-kommunikationssystem som r kopplat till Internet och kan uppenbarligen strla mnga till dds (genom leukemi).
Boxen versnder inte till elbolaget utan till Internet, i vilket hela det elektriska systemet r transformerat till ett kommunikationssystem.

Varfr Internet, varfr r en sdan tysthet och hemlighetsfullhet inbyggd i huset, varfr omplacera elektriciteten till ett kommunikationssystem?

Enkelt: 3G r ett effektivt militrt system och telefoni r bara en sideffekt! Hela problemet med masters och antenners strlning samtidigt med andras var bara en ”frkldd manver” och det enda mlet var att f den hr lilla sndaren in i vra hus. Nu r inte bara huset strlande p en pulserande hg frekvens utan det r ocks kopplat till Internet - det frsta ”Internethuset” i vrlden. Det hjlper inte att vgra att ta emot boxen fr din granne kanske har en och snder impulser till ditt hus med det elektriska systemet.

...

Den lilla Energiboxen r nu en del av American Patriotic Acts som uppenbarligen automatiskt fljer NATO-Amerika till Sverige. Den totala kontrollen av hus och mnniskors beteende r bara en brjan. 3G och Energiboxen r i grunden en del av det nya vapensystemet och tydligen NATOs planer p att utfra fler experiment p den svenska befolkningen.

En del vapen kan enbart testas i verkligheten och p mnniskor. Detta ret, 2009, r nnu s lnge bara en liten del av ”LOIS” testplan som r p vg. Nr detta system r komplett kommer experiment i stor skala att gras. LOIS tcker Sverige och r kopplat till 3G, Energiboxar och ocks till LOFAR-systemen i centraleuropa och ICECAT i norra Skandinavien (LOFAR = ett HAARP-system i Mellaneuropa, frn Holland till Tyskland).
Frsk att frst vad vi har i vra hus och vilket ansvar vi har till vriga vrlden. Vem kan stoppa systemet om vi inte gr det? Sk efter information, tnk efter sjlv och fundera ver det du hittar och vidarebefordra det!

Hjlp till att stoppa Energiboxen och Europas STORSKALIGA EXPERIMENT FR MINDCONTROL!
http://www.nyapolitiken.biz/mindcont...xperiment.html

Vad tror ni, r detta ngot att oroa sig fr ifall man bor i hyreslgenhet?
Citera
2009-09-01, 08:54
Medlem
Du menar att tredje generationens standard fr mobil telekommunikation egentligen r en liten lda som grannen har i sitt hus?
Citera
2009-09-01, 10:22
Medlem
sommarlovs avatar
Tur att man bor i ett hyreshus dr mtarna sitter i bottenvningen.

Fr vrigt borde boxarna fixas s de inte snder hela tiden, bara nr data ska verfras.
Annars str de vra vanliga ntverk.
Citera
2009-09-01, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Du menar att tredje generationens standard fr mobil telekommunikation egentligen r en liten lda som grannen har i sitt hus?
Nej, jag menade att jag undrar ifall foliehattarna tycker att detta r ngot att oroa sig ver.
Strlningen var jag medveten om innan, men mind-control grejjen var nytt fr mig.
FRA ska tydligen kunna se vr exakta frbrukande av el, enligt artikeln. Det r vl inte direkt ngot hot, ens fr en foliehatt som gr p psykotikum?
Citera
2009-09-01, 14:22
Moderator
Kan ingen verstta den dr artikeln till lsbar svenska? Nu r det bara en massa osammanhngande svammel som r mer eller mindre omjligt att begripa sig p.
Citera
2009-09-01, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockUlla
Nej, jag menade att jag undrar ifall foliehattarna tycker att detta r ngot att oroa sig ver.
Strlningen var jag medveten om innan, men mind-control grejjen var nytt fr mig.
FRA ska tydligen kunna se vr exakta frbrukande av el, enligt artikeln. Det r vl inte direkt ngot hot, ens fr en foliehatt som gr p psykotikum?
Det r det hr det handlar om:
http://www.echelon.com/metering/architecture.htm

Elmtarna skickar data, i frsta steget via 220-volts ntet till en koncentrator.
Frn koncentratorn gr det sedan vidare till kraftfretaget via "normala" datafrbindelser.
Det gr givetvis att grunda en del konspiratoriska ider p detta....

/T
Citera
2009-09-01, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Det r det hr det handlar om:
http://www.echelon.com/metering/architecture.htm

Elmtarna skickar data, i frsta steget via 220-volts ntet till en koncentrator.
Frn koncentratorn gr det sedan vidare till kraftfretaget via "normala" datafrbindelser.
Det gr givetvis att grunda en del konspiratoriska ider p detta....

/T
Echelon r ju ocks en benmning p programmet som NSA och CIA anvnder till att scanna av all mob.tel. trafik etc. men det r vl allmn knnedom hr inne p detta forum.
Citera
2009-09-22, 23:41
Medlem
Avlyssning genom elmtaren?

Har precis ftt ny elmtare installerad av mrket Actaris ACE4000 som rapporterar in mtarstllningen via SMS.

En tanke slog mig, om storebror nskar avlyssna svenska hem vad vore inte lmpligare n att att bygga in avanceread avlyssnings teknik i dessa mtare?

Speciellt nr dessa mtare mste installeras i samtliga hem enligt lag! Ingen misstnker nt eftersom det p ett smidigt stt gr s att jag slipper manuellt rapportera in mtningen och fr rttvisare fakturor (Svida du inte har en defekt mtare).

r jag den enda som r lite paranoid ver att f en elektronisk apparat installerad i mitt hem som skickar information vis SMS?

Frgade teknikern som installerade den och han berttade att det sitter en SIM kort modul i den som skickar mtarstllning en gng varje mnad. En intressant grej var att han testade den genom att skicka ett SMS till den som resulterade i ett svar till hans mobil.

Steget frn detta till att kunna aktivera ett avlyssnings-mode via SMS r inte lngt ifrn. Om den har inbyggd SIM modul s r det i princip en inbyggd mobiltelefon, om de vill lyssna in p vad som sgs i real tid s r det bara att skicka ett kommando som aktiverar sndning av ljud.

Fr att inte tala om mjligheten att identifiera specifika apparater som sls p i hemmet, detta r en brdrost, detta r en dator, LCD-TV osv... Idealiskt fr kartlggning av dina vanor, nr du sover, nr du r hemma eller ej.

Om regeringen infr CO2 skatt s r detta rena drmmen d de vet precis vilka apparater du anvnder och hur lnge de r igng.

r det verkligen bara jag som undrat ver detta? Nn som vet mer om vad som dljer sig inuti dessa elmtare? Har nn testat dem? Analyserat vilka frekvenser de snder p och hur ofta och lnge det snder?

Perfect paranoia is perfect awareness!
Citera
2009-09-22, 23:49
Medlem
Du fr vl ge fan i att ha hemliga mten vid proppskpet helt enkelt...
Citera
2009-09-22, 23:56
Medlem
DDKs avatar
Storebror fr jvligt trkigt om han zappar in p min mtare. Den sitter p vinden. Och det r vl bttre om man nu mste betala CO2-skatt fr betala fr vad man anvnder (och drfr kan pverka skatten sjlv) n att man pfrs nt jvla schablonbelopp?

Fr ensamma mnniskor kan det kanske vara ett litet sllskap att prata med Storebror i proppskpet?

Men det sgs ju att paranoikerna r de enda som kommer att verleva hela vgen ut, s grattis, TS.
Citera
2009-09-22, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biltok
Du fr vl ge fan i att ha hemliga mten vid proppskpet helt enkelt...

Hjlper inte i min lilla lgenhet! Med den teknik som finns idag s r det inte svrt att avlyssna strre ytor, lgenheter.

Men visst, planera inte nsta juveljupp vid proppskpet eller ens i ditt hem.

Men bortsett frn hemliga mten. Mitt problem handlar om den personliga integriteten, d spelar det ingen roll om jag blir buggad nr jag pratar om vdret med min mamma!
Citera
2009-09-23, 00:02
Medlem
CoopColas avatar
Men snlla. Vem fan r du? Varfr skulle ngon jvel bry sig om vad som hnder i din jvla lgenhet? Mrdade du Palme?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in