2004-06-04, 13:44
Medlem
billigare men saknar cigg

www.spirituosen-superbillig.de är generellt billigare och har större sortiment.
Ingen cigg dock.

Ex. 70cl Absolut: 168kr på systemett, respektive 12,8 euro på spirituosen-superbillig. Ingen kopiös skillnad, men en då, köper man många blir det en del.

Frakten är dock ca 30kr dyrare hos spirituosen-superbillig men man får beställa 3 flaskor mer utan skillnad på kostnaden, 18 st. respektive 15st.

Jag har handlat från spirituosen-superbillig en gång och de var mycket hjälpsamma då en vara tog slut med ersättning. Samt snabbleverans (bor i STHLM). Kommer att använda dem igen.
2004-06-04, 13:57
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funbag
www.spirituosen-superbillig.de är generellt billigare och har större sortiment.
Ingen cigg dock.

Ex. 70cl Absolut: 168kr på systemett, respektive 12,8 euro på spirituosen-superbillig. Ingen kopiös skillnad, men en då, köper man många blir det en del.

Frakten är dock ca 30kr dyrare hos spirituosen-superbillig men man får beställa 3 flaskor mer utan skillnad på kostnaden, 18 st. respektive 15st.

Jag har handlat från spirituosen-superbillig en gång och de var mycket hjälpsamma då en vara tog slut med ersättning. Samt snabbleverans (bor i STHLM). Kommer att använda dem igen.

Är det bara för mig som deras beställningsformulär verkar helt buggad?
2004-06-04, 16:26
Medlem
spirituosen

Alltså jag har defenitivt sett snyggare och mer överskådliga sidor,men om det är något du undrar över vad det gäller beställning, så skicka dem ett mail och de svarar snarast.

De verkar dock gå hem för dagen vid 3 snåret så efter det får man vänta till nästa dag innan svar.

De tar säkert en beställning vi mail om formuläret på deras sida är fucked up i din webläsare.
2004-06-04, 21:06
Medlem
dayms avatar
-tog bort det här, skrev inlägget i haschdimman-
2004-06-06, 02:09
Medlem
HiNKs avatar
Om man skulle få spriten levererad till dörren och man är yngre än vad man borde (låt oss hypotetiskt säga 16 år). Tror ni man kan muta brevbäraren , ge honom typ 100 spänn och tacka.
2004-06-06, 02:24
Medlem
vid leverans

Jag hämtade mitt paket på posten. Det stod inte på lådan vad innehållet var och därför frågade inte posttanten om leg.
Spelar i och för sig ingen roll för mig då jag har åldern inne. Men så gick det till när jag hämtade mitt paket iaf.
2004-06-06, 02:28
Medlem
*AbsolutVodka*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HiNK
Om man skulle få spriten levererad till dörren och man är yngre än vad man borde (låt oss hypotetiskt säga 16 år). Tror ni man kan muta brevbäraren , ge honom typ 100 spänn och tacka.

dom frågar inte efter leg vid dörren
2004-06-06, 14:19
Medlem
Psykomans avatar
Men alltså: Om man beställer från postorder så kräver det ju ett speciellt formulär eller nått för det ska vara 18 årsgräns på paketet och det lär ju vara väldigt mycket dyrare än att bara skicka ett vanligt paket och då självklart tjänar ju då båda parterna på att dom inte har det för att om dom inte har 18 eller 20-årsgräns så har dom ju större utbud och kan sälja mer. T.ex systemett.com skickar ju paketen efter man satt in pengar på deras postgiro, sedan kan endast personen som bestält paketet hämta ut det.. Så, vad tror ni? Måste man visa legg eller?
2004-06-07, 09:25
Medlem
alltså, man måste visa leg men INTE för att kolla ålder.

Utan för att bekräfta att det är ditt namn på avin. Post personalen vet INTE vad inehållet i paketet är (efter som det inte står på) det skulle lika gärna kunna var en leverans på 12 ketchup flaskor. detta gäller spiritousen-superbillig.
2004-06-07, 11:03
Medlem
DevilDists avatar
Nöjd kund

Fick min beställning från www.spirituosen-superbillig.de i fredags - ända fram till dörren Tur det, hade varit jobbigt att bära 18kg sprit från posten utan bil Helt klart en shop att rekommendera. Extremt bra service och snabba som tusan att svara på eventuella frågor via mail.
2004-06-07, 14:12
Medlem
funfs avatar
Hur många flaskor kan man köpa från www.spirituosen-superbillig.de utan att frakten går upp? Är det 18*1 L eller 18*0.7 L?
2004-06-07, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funf
Hur många flaskor kan man köpa från www.spirituosen-superbillig.de utan att frakten går upp? Är det 18*1 L eller 18*0.7 L?

18*1

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in