• 1
  • 2
2009-08-31, 21:59
Medlem
Det är då bekräftat att den förste svensken har dukat under i nya inluensan, eller svininfluensan.
Han tillhörde dock en riskgrupp, men av hänsyn till mannens familj vill man inte berätta vilken grupp.

Jag gissar på HIV.
Antingen var han smyghomo som dolde det för familjen, eller narkoman.

Någon som vet mer om detta?
2009-08-31, 22:02
Medlem
thrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nb06
Jag gissar på HIV.

Tänkte samma sak.
2009-08-31, 22:44
Medlem
buggenbus avatar
Jag fick fram infon nedan från vårdguiden, om vilka riskgrupper som finns.

De allra flesta borde man väl utan problem kunna gå ut i media med. Förutom Hiv är det väl bara "extrem fetma" som är lite stigmatiserat? Och om han var extremt fet så är ju det något som faktiskt syns.

Citat:
Riskgrupperna är personer med:

•kronisk hjärt-kärlsjukdom
•kronisk lungsjukdom (till exempel astma, KOL)
•svårinställd diabetes
•nedsatt immunförsvar (till exempel ärftliga immundefekter, pågående behandling som sätter ned immunförsvaret, leukemier)
•hiv
•neuromuskulära sjukdomar
•extrem fetma
och även:

•gravida
•barn med nedsatt immunförsvar, kronisk njursjukdom, hiv/aids, diabetes, astma eller andra lungsjukdomarm

Konstig omtanke om de närmaste att gå ut med halva informationen så att det ska uppstå spekulationer.

Av alternativen ovan så gissar även jag på HIV.
2009-08-31, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Jag fick fram infon nedan från vårdguiden, om vilka riskgrupper som finns.

De allra flesta borde man väl utan problem kunna gå ut i media med. Förutom Hiv är det väl bara "extrem fetma" som är lite stigmatiserat? Och om han var extremt fet så är ju det något som faktiskt syns.

Konstig omtanke om de närmaste att gå ut med halva informationen så att det ska uppstå spekulationer.

Av alternativen ovan så gissar även jag på HIV.

Ja, då känns det ju som om HIV är det enda möjliga. Han kanske var skengravid, men jag har svårt att tro det.

Precis som du säger, så känns det konstigt att man ens nämner riskgruppen, men inte vilken, speciellt när det verkar ganska logiskt vilken grupp man åsyftar.
2009-08-31, 23:28
Medlem
SjogrenXs avatar
well.. hur många dukar under av årliga influensan?
2009-08-31, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SjogrenX
well.. hur många dukar under av årliga influensan?

typ fler än alla som hitills dött av nya...världen över. Däremot bör folk som har andningsbesvär (astma och dylikt) passa sig extra noga. Därmed gissar jag att snubben hade just något sådant. Att han hade HIV är något folk önskar så att de kan gotta sig i homohat eller nått.
2009-08-31, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
typ fler än alla som hitills dött av nya...världen över. Däremot bör folk som har andningsbesvär (astma och dylikt) passa sig extra noga. Därmed gissar jag att snubben hade just något sådant. Att han hade HIV är något folk önskar så att de kan gotta sig i homohat eller nått.

Det är alltså bara bögar som får hiv? härligt, då slipper man knulla med gummi
2009-09-01, 00:56
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA

Nja nu är det väl snarare så att man kanske antar det eftersom familjen inte vill gå ut vad han led av. Den enda jag kan tänka mig som känns privat nog är just HIV. Men det betyder ju inte att det ÄR just det, kanske familjen inte vill ge ut mer info än nödvändigt.
2009-09-01, 03:29
Medlem
Distanssamtals avatar
Ska dra ned på rökningen under influensasäsongen
2009-09-01, 03:33
Medlem
MrJacksons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Distanssamtal
Ska dra ned på rökningen under influensasäsongen

Har också funderat på det där. Men det låter definitivt som HIV. Någon som vet åldern på mannen?
2009-09-01, 04:02
Medlem
fnuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJackson
Har också funderat på det där. Men det låter definitivt som HIV. Någon som vet åldern på mannen?

37 enligt aftonbladet.
2009-09-01, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Nja nu är det väl snarare så att man kanske antar det eftersom familjen inte vill gå ut vad han led av. Den enda jag kan tänka mig som känns privat nog är just HIV. Men det betyder ju inte att det ÄR just det, kanske familjen inte vill ge ut mer info än nödvändigt.

Om någon i min familj skulle dö så skulle jag inte heller gå ut med några bakomliggande orsaker hur "små" de än kan tänkas vara. Av den enkla anledningen att ingen har med det att göra.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in