2009-08-31, 20:32
Medlem
FlyMyKites avatar
Kollade runt lite men fick inse mig besegrad - har ingen aning om vart jag ska posta den här frågan.

Köpte en HP Photosmart C4485 på Elgiganten häromveckan. Efter mycket om och men så fick jag reda på att den kunde skriva ut på OH-papper (ett kriterie jag hade). Det var nämligen inte så självklart tydligen..
Vad jag skulle vilja vara säker på, är om det då fungerar med vilket OH-papper som helst?

Har vart inne på HP's hemsida och kollat vilka skrivare deras egna OH-papper funkar med, Photosmart C4485 finns inte med på listan. Dock finns Photosmart C4480 med. Känns som om det inte borde vara så stor skillnad? Men vill gärna inte chansa ändå. Fegis.

Eller tror ni det kan funka med vilket random OH-papper som helst?

Tack på förhand!
Citera
2009-08-31, 20:50
Medlem
kimdah2002s avatar
Nej det fungerar inte på vilket OH papper som helst...

Det finns OH film avsett för laserskrivare och det finns OH film avsett för bläckstråleskrivare, köp det senare annars smetar dina utskrifter ut över hela sidan...

Typ: http://www.swedoffice.se/show_subcategory.php?gid=16936

Vissa skrivare kräver även att OH filmen skall ha en sensorstrip annars så drar inte skrivaren in filmen då den inte tror det finns något i arkmataren.
Senast redigerad av kimdah2002 2009-08-31 kl. 20:52.
Citera
2009-08-31, 21:04
Medlem
FlyMyKites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Nej det fungerar inte på vilket OH papper som helst...

Det finns OH film avsett för laserskrivare och det finns OH film avsett för bläckstråleskrivare, köp det senare annars smetar dina utskrifter ut över hela sidan...

Typ: http://www.swedoffice.se/show_subcategory.php?gid=16936

Vissa skrivare kräver även att OH filmen skall ha en sensorstrip annars så drar inte skrivaren in filmen då den inte tror det finns något i arkmataren.

Det står ju förvisso att de är gjorda för HP's bläckstråleskrivare.. Det borde alltså inte spela någon roll vilken modell det är (C4480, C4485 etc)?
Borde inte HP's egna papper fungera minst lika bra i så fall?
Citera
2009-08-31, 21:14
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyMyKite
Det står ju förvisso att de är gjorda för HP's bläckstråleskrivare.. Det borde alltså inte spela någon roll vilken modell det är (C4480, C4485 etc)?
Borde inte HP's egna papper fungera minst lika bra i så fall?
Vissa HP skrivare kräver sensorstrip andra inte. Jag brukar köra med 3M med sensorstrip dom funkar i alla HP skrivare. Det finns även Noname billigare med sensorstrip som funkar bra dom med. HP's OH film är kanske lite bättre med lite mer lyster i färgerna men så är filmen betydligt dyrare också... Ett tips är att lägga OH filmen i speciella OH fickor så slipper du en massa fingeravtryck på dom, bläckstrålefilmen är extra känsligt för det.
Citera
2009-08-31, 21:21
Medlem
FlyMyKites avatar
Citat:
Vissa HP skrivare kräver sensorstrip andra inte. Jag brukar köra med 3M med sensorstrip dom funkar i alla HP skrivare. Det finns även Noname billigare med sensorstrip som funkar bra dom med. HP's OH film är kanske lite bättre med lite mer lyster i färgerna men så är filmen betydligt dyrare också... Ett tips är att lägga OH filmen i speciella OH fickor så slipper du en massa fingeravtryck på dom, bläckstrålefilmen är extra känsligt för det.

Du verkar veta vad du snackar om, helt enkelt. Jag litar på det. Tack så mycket för hjälpen!
Citera
2009-08-31, 21:32
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyMyKite
Du verkar veta vad du snackar om, helt enkelt. Jag litar på det. Tack så mycket för hjälpen!
Nuförtiden använder jag inte OH-film det finns ju projektor på alla ställen man besöker :-) OH apparater är på utdöende...

Ett tips om du är riktigt seriös och vill ha en snygg presentation är att lägga OH filmen i skyddande OH fickor typ: http://www.kontorsvaruhuset.com/Arti...849GAH89W2BPB8
Citera
2009-08-31, 21:50
Medlem
FlyMyKites avatar
Citat:
Nuförtiden använder jag inte OH-film det finns ju projektor på alla ställen man besöker :-) OH apparater är på utdöende...

Ett tips om du är riktigt seriös och vill ha en snygg presentation är att lägga OH filmen i skyddande OH fickor typ: http://www.kontorsvaruhuset.com/Arti...849GAH89W2BPB8

Jaa, de är lite old school. Klassiskt.
Använder det främst för måleri dock. Så sådär värst mån om snygga presentationer är jag inte. Behöver således inte skitbra kvalitet. Men vill inte ha smält oh-film i min nya skrivare heller. Haha. Det löser sig nog dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in