Citat:
Är det så att du egentligen bara vill säga att allting utöver låsa, rensa och varna (förenkling) är bonus för användarna? Hade du bara sagt det så hade ju det varit slutet på diskussionen, det var ju att du överhuvudtaget drog upp bortförklaringar som tidsbrist, att det inte är möjligt och så vidare när det är smärtsamt uppenbart att det finns gott om moderatorer som sköter detta med bravur som fick ju mig att tro att du kanske inte riktigt förstod vad jag menade. Förklaringar är alltid bättre än bortförklaringar.
Ursprungligen postat av Ljungbackaerik
Du är för jävla rolig du...
Då tar vi det på grundskolenivå: Jag är ledsen över att göra dig besviken, men att "välkomna förslag" betyder inte att man är redo att lyda förslagsställarens minsta vink. Du startade en diskussion vilket jag antar betyder att du vill diskutera. När du sedan upptäcker att alla faktiskt inte delar dina åsikter blir du irriterad, går till personangrepp istället för att diskutera sakfrågan och sedan har du mage att klaga på debattklimatet. Huvva!
Nu säger jag det för sista gången, och förstår du inte vad jag säger får jag helt enkelt ge upp: Det du efterfrågar inte hör till de uppgifter som moderatorerna åtagit sig. Det du kallar att "moderera ordentligt" är helt enkelt uppgifter utöver den egentliga arbetsuppgiften. Detta är den synnerligen enkla anledningen till att våra meningar om vad som är lämpligt och möjligt att göra går isär, och förstår du inte ens grundfrågan i diskussionen orkar jag faktist inte diskutera med dig. Adios.
Då tar vi det på grundskolenivå: Jag är ledsen över att göra dig besviken, men att "välkomna förslag" betyder inte att man är redo att lyda förslagsställarens minsta vink. Du startade en diskussion vilket jag antar betyder att du vill diskutera. När du sedan upptäcker att alla faktiskt inte delar dina åsikter blir du irriterad, går till personangrepp istället för att diskutera sakfrågan och sedan har du mage att klaga på debattklimatet. Huvva!Nu säger jag det för sista gången, och förstår du inte vad jag säger får jag helt enkelt ge upp: Det du efterfrågar inte hör till de uppgifter som moderatorerna åtagit sig. Det du kallar att "moderera ordentligt" är helt enkelt uppgifter utöver den egentliga arbetsuppgiften. Detta är den synnerligen enkla anledningen till att våra meningar om vad som är lämpligt och möjligt att göra går isär, och förstår du inte ens grundfrågan i diskussionen orkar jag faktist inte diskutera med dig. Adios.
Däremot är min åsikt fortfarande att de som inte känner att de har tid, lust eller ork helt enkelt bör sluta moderera och släppa in någon med lite servicekänsla i stället. Att du har tolkat förslag från min sida som att jag anser att folk ska "lyda min minsta vink" eller att jag kräver saker säger ju mer om dig faktiskt.
Det är faktiskt lustigt, men sedan jag startade den här tråden så har jag inte sprungit in i en enda trådlåsning av dålig kvalitet, något som jag gjorde allt för ofta tidigare och alltså var anledningen till att jag startade tråden, så jag vill gärna tro att det finns moderatorer som faktiskt kände att de kunde göra bättre än de gjort och tänkte till lite tack vare den här tråden.