2009-08-31, 14:42
Medlem
har en Fujitsu Siemens Amilo, bärbar dator.
För att dra igång WLAN'et på denna dator måste jag alltid trycka på Fn+F1 och i rutan som poppar upp väljer jag sedan ON för att dra igång wlanet.

nu har nåt mysko skett. när jag drar upp rutan för att aktivera WLAN'et så går det inte längre att klicka i varken ON eller OFF för WLAN'et. denna ruta är nu helt grå.

vad kan ha skett? Kör windows vista 32 home och misstänker att nåt har ändrats i någon inställning för vista.
Citera
2009-08-31, 17:51
Medlem
Hefftervoluntars avatar
Nu är jag ingen datorexpert och vill heller inte idiotförklara någon. MEN...

På min burk så finns en fysisk knapp som man kan stänga av/sätta på WLAN genom. Du kanske har kommit åt den. Den är liten och sitter på kanten av burken mot användaren.

Hoppas det hjälper - det tog mig lång tid att hitta det "felet" när jag skulle installera trådlöst kan jag berätta.
Citera
2009-08-31, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hefftervoluntar
Nu är jag ingen datorexpert och vill heller inte idiotförklara någon. MEN...

På min burk så finns en fysisk knapp som man kan stänga av/sätta på WLAN genom. Du kanske har kommit åt den. Den är liten och sitter på kanten av burken mot användaren.

Hoppas det hjälper - det tog mig lång tid att hitta det "felet" när jag skulle installera trådlöst kan jag berätta.
tyvärr har min dator ingen sådan knapp
Citera
2009-09-01, 11:36
Medlem
carbsons avatar
du kan ha otur. datorn kan ha "tappat" bort nätverkskortet. hände för mig med på min HP. testade med nya drivrutiner o formatera om men det blev tillslut att skicka till HP för reparation.

ring Fujitsus support o kolla med dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in