Citat:
Ursprungligen postat av
sctp
Han måste vända sig till någon expert.
Be honom läsa följande inlägg (# 2388) och se ifall han känner igen sig i någon del av beskrivningen:
(FB) Prostatit
Din kompis säger ju att det känns som att problemen ligger ytligt. Puborektalis omsluter analkanalen strax innanför yttre ringmuskeln.
Hej! Jag jag har fått tillbaka mitt konto och kan nu svara själv. Tack för länken den gav en del information.
Problemet är att jag vet inte vad jag har, eller till viss del men ändå inte. Detta har jag fått klart för mig. Invärtes hemorrojder i ett sjukhus, för att sedan få konstaterat analfissur i ett annat när jag blödda som mest.
Det gör ont som fan efter jag skitit, det kan man inte sticka under stol med.
Det stora problemet är varken blod eller något vad gäller hemmorojder, det stora problemet är den här FÖRBANNADE JÄVLA KLIANDET jag dras med varje dag. det är mest utanför analöppningen som stör mig (puborektalis enligt dig) Men efter toabesök sticker det som en kniv även innanför ringmuskeln.
Jag har dragit några tänkbara åkommor jag kan ha.
- Analfissur
- Hemmorojder
- Springmask
- Svamp
Springmask har jag nu avslutat dosen för, så bör inte vara det.
Svamp har jag försökt ta kräm för när det kliar som mest och försöker göra det kontinuerligt, problemet är att det ibland känns som krämen kan antingen lindra eller öka smärtan.
Analfissur finns ju ingenting att göra åt mer än att använda proctodesyl, detta känns även som det pajjar huden ibland men lindrar smärtan innanför ringmuskeln iaf, där jag försöker trycka in krämen.
Eftersom jag har fått hålla på med hydrokortison-krämer i så många år så förstår jag att det inte kan vara bra för huden. Efter dusch dras jag mellan valet att smörja in (om huden känns torr) eller använda babypuder om jag får läckage. Vilket jag läst kan vara en bidragande orsak av analfissur.
Jag har nu tagit en rätt detaljerad bild jag med nöjje ska trycka upp i ansiktet i nästa phamacia och höra vad de har för åsikter.
HUR BLIR JAG AV MED DENNA FÖRBANNADE SKITEN, 8 år nu.