• 1
  • 2
2015-04-27, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sctp
Triggerpunkter i muskeln puborektalis samt yttre ringmuskeln är en möjlig förklaring. Jag har själv lidit av detta.

Han har skurit i ringmuskeln en gång för flera år sen, kirurgisk ingrepp som skulle underlätta toabesök och och slappna av ringmuskeln mer.

Kan du inte komma med något mer konkret? Hur fick du bot på det?
Känns lite vagt att han skulle gå till en doktor och säga 'jag har problem med puborectalis'.
Citera
2015-04-27, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AceOfHaze
Han har skurit i ringmuskeln en gång för flera år sen, kirurgisk ingrepp som skulle underlätta toabesök och och slappna av ringmuskeln mer.

Kan du inte komma med något mer konkret? Hur fick du bot på det?
Känns lite vagt att han skulle gå till en doktor och säga 'jag har problem med puborectalis'.
Han måste vända sig till någon expert.
Be honom läsa följande inlägg (# 2388) och se ifall han känner igen sig i någon del av beskrivningen:
(FB) Prostatit

Din kompis säger ju att det känns som att problemen ligger ytligt. Puborektalis omsluter analkanalen strax innanför yttre ringmuskeln.
Senast redigerad av sctp 2015-04-27 kl. 09:33.
Citera
2015-05-06, 06:47
Medlem
SpeedingBullets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sctp
Han måste vända sig till någon expert.
Be honom läsa följande inlägg (# 2388) och se ifall han känner igen sig i någon del av beskrivningen:
(FB) Prostatit

Din kompis säger ju att det känns som att problemen ligger ytligt. Puborektalis omsluter analkanalen strax innanför yttre ringmuskeln.

Hej! Jag jag har fått tillbaka mitt konto och kan nu svara själv. Tack för länken den gav en del information.

Problemet är att jag vet inte vad jag har, eller till viss del men ändå inte. Detta har jag fått klart för mig. Invärtes hemorrojder i ett sjukhus, för att sedan få konstaterat analfissur i ett annat när jag blödda som mest.
Det gör ont som fan efter jag skitit, det kan man inte sticka under stol med.
Det stora problemet är varken blod eller något vad gäller hemmorojder, det stora problemet är den här FÖRBANNADE JÄVLA KLIANDET jag dras med varje dag. det är mest utanför analöppningen som stör mig (puborektalis enligt dig) Men efter toabesök sticker det som en kniv även innanför ringmuskeln.

Jag har dragit några tänkbara åkommor jag kan ha.
  • Analfissur
  • Hemmorojder
  • Springmask
  • Svamp

Springmask har jag nu avslutat dosen för, så bör inte vara det.
Svamp har jag försökt ta kräm för när det kliar som mest och försöker göra det kontinuerligt, problemet är att det ibland känns som krämen kan antingen lindra eller öka smärtan.
Analfissur finns ju ingenting att göra åt mer än att använda proctodesyl, detta känns även som det pajjar huden ibland men lindrar smärtan innanför ringmuskeln iaf, där jag försöker trycka in krämen.

Eftersom jag har fått hålla på med hydrokortison-krämer i så många år så förstår jag att det inte kan vara bra för huden. Efter dusch dras jag mellan valet att smörja in (om huden känns torr) eller använda babypuder om jag får läckage. Vilket jag läst kan vara en bidragande orsak av analfissur.

Jag har nu tagit en rätt detaljerad bild jag med nöjje ska trycka upp i ansiktet i nästa phamacia och höra vad de har för åsikter.

HUR BLIR JAG AV MED DENNA FÖRBANNADE SKITEN, 8 år nu.
Citera
2015-05-06, 09:18
Medlem
Hydrokortison tunnar ut huden vid långvarig användning. Du kan ha problem med pH-balansen i underlivet. Börja tvätta baken med tvättolja i stället för tvål (t.ex. Apoliva tvättolja) och gör det inte mer än en gång per dag. Var extremt försiktig när du torkar dig så att du inte irriterar huden mer än nödvändigt. Försök trycktorka snarare än att gnida med pappret. Om du har problem med efterläckage så låt det inte sitta kvar och irritera. Jag hade stor hjälp av Inotyolsalva. Prova ovanstående i några veckor och se ifall klådan mildras eller försvinner.

Smärtan på insidan kan, som jag tidigare sagt, bero på överspända muskler i området. Försök lära dig någon övning för att slappna av i bäckenbotten.

Ifall du lider av samma problem som jag så finns det ingen vård att få inom landets gränser. Ovanstående råd kan dock lindra problemen avsevärt.
Senast redigerad av sctp 2015-05-06 kl. 09:24.
Citera
2015-05-15, 16:48
Medlem
SpeedingBullets avatar
Jag fick en väldigt stark salva mot svamp och infektion och den verkade göra mer ont än gott.
Har väldiga sår och kliandet men verkar nu ha gått ner en aning efter jag börjat använda inotyol salva.
Jag skulle vilja låna den här tråden igen och lägga upp en bild, vilket jag ALDRIG gjort innan.

Var en riktig chock att kolla i spegeln och se hur det såg ut där inne.
VARNING; Grafisk bild!

http://imgur.com/VVqzL5b

Jag skulle tro den där fliken är efter att jag opererade mig för längesen och de skar i ringmuskeln för att den skulle bli mer slapp.. inte säker!
Citera
2019-12-04, 01:08
Medlem
Bump. Hur går det TS?
Citera
2020-12-06, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -ishmael-
Bump. Hur går det TS?
1 år senare men använder min kompis konto.
Lite bättre om jag inte är hård i magen, annars samma "skit" 12 år nu blir nog aldrig kvitt det 😩
Citera
2021-01-06, 23:28
Medlem
Mina besvär började sommaren 2017 när jag diagnoserades med cancer och fick genomgå cellgiftsbehandling. Den skiten gör att ens mage blir fullkomligt kaos, hård som sten ena stunden och löst som vatten i andra. Av detta fick jag enorma smärtor där bak, och jag blöde massor. Läkarna undersökte mig flera gånger utan att finna något avvikande. Åren gick, jag blev kvitt cancern, men smärtorna i ändan blev bara värre. Jag sjukskrev mig långa perioder, och det slutade med att jag sa upp mig från jobbet, för smärtan gjorde att jag inte kunde koncentrera mig på arbetet längre.
Efter många om och men, så kunde läkarna till sist hitta problemet - analfissur. Då gav de mig en salva. Fungerade inte. De gav mig sen botox. Låter jäkligt knepigt, jag vet, men då botox är en typ av nervgift, så skulle det bedöva smärtan. Det gick inte.
Till slut, i oktober 2020, så gick läkarna "all in" och gjorde en sfinkterotomi. Det är när de kapar en bit av sfinktermuskeln, för att fissuren ska få läka ihop. Och det kan jag säga, det var som att få tillbaka sitt liv igen. Dessa smärtorna som fissuren ger, förstör ens livskvalitet fullkomligt. Det känns som att ha ett glödande järnspett där bak. Kirurgen berättade att det finns dokumenterade fall där folk tagit sina liv, då de inte stått ut med smärtan.
Så, tjata om att få gjort en sfinkterotomi. Det funkade för mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in