2009-08-31, 15:01
Medlem
zaturn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seraphium
Alltså. Xbox360 stora dragning har ju alltid varit spelen. Det som alltid avgjort. Varför betala för en PS3? (Även om rent processor- och grafikmässigt får den ut mer än xbox360) När xbox360 är den med alla de nya spelen?

Wii = För billigt oseriöst spelande med kompisar
360 = Flasha och spela nyare A och B spel själv eller med vänner...
PS3 = NO FUCKIN AROUND, DE BÄSTA SPELEN FÖR DIN KONSOL ONLY

Så ser det ut...
Citera
2009-08-31, 15:03
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaturn87
.

Tog det fyra minuter för dig att skriva det inlägget?
Citera
2009-08-31, 19:12
Medlem
Jag köpte ett xbox flashad och klar för att jag aldrig i livet skulle betala 500-700kr för ett spel.
Citera
2009-08-31, 19:25
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glumin
Kort sagt, PS3an (om ni ser just den nya version som släpps imorgon) börjar bli den grymma multimedia-maskin den ämnades för, medan 360:n har nått sin topp och är avverkad.

Dagens önsketänkande!

Dina slutsatser var dem sämsta jag sett/hört... ja, sedan den dagen jag föddes.

Det jag fetmarkerat och understrukit är den största lögnen! Det kommer många, många spel till XBOX 360 dem närmaste åren. Att XBOX 360 skulle vara "outdated, avverkad, nått sin topp" stämmer inte.
Senast redigerad av TKD_1337 2009-08-31 kl. 19:29.
Citera
2009-08-31, 21:47
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Att spel som Heavy Rain och Killzone 2 ser bättre ut än de flesta på 360, grafiskt sett, tror jag snarare beror på att de utvecklarna har fått oändliga resurser av Sony för att utveckla just ett så snyggt spel som bara går. När man gör spelet till endast en konsol kan man lägga ner all tid på att få det att se snyggt ut och fungera bra utan att behöva kompromissa för att det ska fungera på två olika plattformar. Jag är övertygad om att exv. KZ2 skulle sett likadant ut på 360 om det hade utvecklats till den konsolen med samma resurser som de har haft.
Rent grafisk sett så är 360n lite utdaterad på exklusivitetsfronten. Det var längesedan en exklusiv titel på 360n satte en ny grafiknivå, så som Killzone 2 gjorde med PS3. När jag tänker efter så var det faktiskt länge sedan 360 fick ett bra exklusivt spel (senaste var Gears 2!).
Citera
2009-08-31, 22:14
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Rent grafisk sett så är 360n lite utdaterad på exklusivitetsfronten. Det var längesedan en exklusiv titel på 360n satte en ny grafiknivå, så som Killzone 2 gjorde med PS3. När jag tänker efter så var det faktiskt länge sedan 360 fick ett bra exklusivt spel (senaste var Gears 2!).

Ja absolut. MS verkar lägga sina pengar på att köpa exklusiva DLC istället. Håller helt klart med dig om att det inte finns spel av samma grafiska kaliber på 360. Gears 2 var iofs inte direkt ett "reklamspel" på samma vis som KZ2, Uncharted 2 och Heavy Rain. Epic gör ju en massa andra spel, till skillnad från Naughty Dog och Guerilla som har 3-4 år på sig att bara sitta och knåpa med ett spel med fullt stöd från Sony.

Ska bli intressant hur det blir med Alan Wake och hur det kommer stå sig grafiskt, då det är det närmsta "reklamspel" för 360 som kommer inom den närmsta framtiden.
Citera
2009-08-31, 22:20
Medlem
Citat:
Ja absolut. MS verkar lägga sina pengar på att köpa exklusiva DLC istället. Håller helt klart med dig om att det inte finns spel av samma grafiska kaliber på 360. Gears 2 var iofs inte direkt ett "reklamspel" på samma vis som KZ2, Uncharted 2 och Heavy Rain. Epic gör ju en massa andra spel, till skillnad från Naughty Dog och Guerilla som har 3-4 år på sig att bara sitta och knåpa med ett spel med fullt stöd från Sony.

Ska bli intressant hur det blir med Alan Wake och hur det kommer stå sig grafiskt, då det är det närmsta "reklamspel" för 360 som kommer inom den närmsta framtiden.

MS har ju inte samma incitament till att satsa pengarna på grafiskt imponerande spel. Det är något som den som ligger sist i tävlingen brukar hålla på med.
Citera
2009-09-01, 01:02
Medlem
Glumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
PS3 har blivit lite som Saturn eller GameCube var på sin tid, den har sina guldkorn man vill spela... men fy fanken för att sitta med en sådan som enda konsoll när den är aktuell. Ni som haft ett Saturn, Dreamcast eller GameCube som huvudkonsoll vet vad jag talar om, det är inget roligt att sitta & hoppas på att utvecklarna ska förbarma sig över maskinen när släppen blir glesare & glesare - aldrig mer. Man köper PS3 när den kostar 500-700:- & spelen går på någon hundring & kör igenom de exklusiva spelen i slutet av generationen eller början på nästa när det brukar vara lite speltorka.

Fan snackar du om? Släppen blir fler och fler ju. Förr fanns inga PS3-exklusiva titlar förutom Uncharted. Nu kommer fler och fler. Och innan du kallar folk lögnare; har du ens tittat på försäljningssiffrorna för playstation? De har inte alls stadigt sjunkit ditt dumbass.

Man köper verkligen inte PS3 när den kostar 500-700:-, vilket den för övrigt aldrig kommer kosta heller. PS3an är ju fan fortfarande modern, det är inte 360:n.

Usch vad jag hatar usla argument.
Citera
2009-09-01, 01:05
Medlem
Glumins avatar
Citat:
PS3 och 360 kan i princip prestera lika mycket, iaf grafikmässigt. Det är inte riktigt så att PS3 är en mycket kraftigare maskin "som man inte fått ut full kapacitet av än", utan PS3:an fungerar på ett helt annorlunda sätt vilket gör att man kan få ut mer 'processorkraft' som går att använda till t.ex. mer realistiskt ljud, bättre fysikmodeller osv.

Att spel som Heavy Rain och Killzone 2 ser bättre ut än de flesta på 360, grafiskt sett, tror jag snarare beror på att de utvecklarna har fått oändliga resurser av Sony för att utveckla just ett så snyggt spel som bara går. När man gör spelet till endast en konsol kan man lägga ner all tid på att få det att se snyggt ut och fungera bra utan att behöva kompromissa för att det ska fungera på två olika plattformar. Jag är övertygad om att exv. KZ2 skulle sett likadant ut på 360 om det hade utvecklats till den konsolen med samma resurser som de har haft.

Sen visst, PS3 har ju mycket mer lagringsutrymme på sina diskar, plus lite mer beräkningskraft, men frågan är ju om det är något som verkligen kommer att göra att PS3 springer ifrån 360? John Carmack (som garanterat är en av världens bästa programmerare) säger till exempel att han ogillar hur PS3:an fungerar och att det inte är värt allt extraarbete för det lilla extra man kan få ur cell-processorerna.

Cliff Blezsinsky (eller hur det där namnet var ) från Epic Games (Gears of war 1&2) hävdade själv att de krystade ut det mesta från 360:n med GoW2.
Visst är spelet ofantligt detaljerat och snyggt, men det är redan slaget av andra spel.
Citera
2009-09-01, 01:06
Medlem
Glumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaturn87
Wii = För billigt oseriöst spelande med kompisar
360 = Flasha och spela nyare A och B spel själv eller med vänner...
PS3 = NO FUCKIN AROUND, DE BÄSTA SPELEN FÖR DIN KONSOL ONLY

Så ser det ut...

Det låter som en bra beskrivning
Citera
2009-09-01, 01:15
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glumin
Men nu på senare tid har spelutvecklare börjat öppna ögonen för PS3ans kapacitet. PS3an har skjutit i höjden med försäljningar, Playstation network har blivit jättepopulärt, man släpper en slimmad version har konsollen, som även är billigare. PS3an börjar få PS3-explusiva titlar som God of War III och Heavy Rain.
Det är som att spelutvecklarna väljer PS3an just för dess enorma kraft, som 360:n börjar visa sig sakna.

God of War III och Heavy Rain ges båda ut av Sony. (Även om Heavy Rain utvecklas av Quantic Dream som jag inte tror Sony äger.)

De skulle alltså ges ut exklusivt till PS3 om den så hade prestanda som en TI-81.

Du kan lika gärna säga att spelutvecklarna börjar välja Wii på grund av dess överlägsna prestanda eftersom senaste Metroid kommer till Wii...
Citera
2009-09-01, 01:21
Medlem
Glumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
God of War III och Heavy Rain ges båda ut av Sony. (Även om Heavy Rain utvecklas av Quantic Dream som jag inte tror Sony äger.)

De skulle alltså ges ut exklusivt till PS3 om den så hade prestanda som en TI-81.

Du kan lika gärna säga att spelutvecklarna börjar välja Wii på grund av dess överlägsna prestanda eftersom senaste Metroid kommer till Wii...

Ja det ligger ju faktiskt något i det..

Dock (kanske Sony-betald propaganda) hävdar båda lead-programmerare från båda spelen att dessa omöjligen skulle kunna utvecklas på 360:n eftersom den helt enkelt inte är awesome nog.

Kan vara där jag har "jumped to the conclusion" att de valde PS3an..
My bad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in