2009-09-03, 22:19
Medlem
Gustinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Du måste skämta.

Jag ser endast ett bra användningsområde för kroppsavkänning, och det är navigering i menyer och funktionalitet i diverse tjänster (t ex pausa film genom att knappa med händerna osv).

om10 år e det standard.. om nu jorden finns kvar då

ink holografiska projektorer..
Citera
2009-09-03, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sane?
Är utvecklarna smarta nog att använda det som ett komplement till vanliga kontroller kommer det bli hur bra som helst.
Dessutom kommer Natal föra RTS-genren till xbox.

när ska folk som du lära sig att det inte finns någon känslighet i den teknik som natal förlitar sig på. du kommer på sin höjd kunna spara en stor boll i mål. grattis. men vidare innovativt? nej. inte direkt.
Citera
2009-09-03, 23:53
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kissemisse.
när ska folk som du lära sig att det inte finns någon känslighet i den teknik som natal förlitar sig på. du kommer på sin höjd kunna spara en stor boll i mål. grattis. men vidare innovativt? nej. inte direkt.

Hur menar du?
Citera
2009-09-04, 02:24
Medlem
Jelloblimps avatar
För de som undrar om verklig fakta gällande grafik till konsolerna (Wii/PS3/360) kan kolla in http://forum.beyond3d.com/forumdisplay.php?f=15 , där finns bl.a detaljerade förklaringar på både varför spel ser så snarlika och olika ut till 360 och PS3.(Dock är det för avancerat många gånger men man slipper fanboy-förklaringar).
Citera
2009-09-04, 08:24
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kissemisse.
I ordning: Vad för slags folk är jag? Vad har du för erfarenhet av natal? Hur är en ny teknologi, kopplad till en spelkonsol, inte innovativt?
Citera
2009-09-04, 10:09
Medlem
Glumins avatar
Citat:
I ordning: Vad för slags folk är jag? Vad har du för erfarenhet av natal? Hur är en ny teknologi, kopplad till en spelkonsol, inte innovativt?

När jag var liten köpte min pappa en ny dator, den allra senaste modellen. Med denna dator medföljde en webcamera. Med webcameran medföljde spel. I spelen kunde man leka med bollar och poppa bubblor med händerna.

Natal är same shit, visserligen förbättrat några gånger. Innovativt? Nej.
Citera
2009-09-04, 10:42
Medlem
Gustinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glumin
När jag var liten köpte min pappa en ny dator, den allra senaste modellen. Med denna dator medföljde en webcamera. Med webcameran medföljde spel. I spelen kunde man leka med bollar och poppa bubblor med händerna.

å det är inte inovativt att den känner av det i mer än 2 dimensioner? att det ingår avancerad röstavkänning mm?
Citera
2009-09-04, 10:50
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glumin

Om du läser länkarna jag postade tidigare och försöker förstå vad Natal är så kanske du byter uppfattning.
Varför ens ge sig in i en diskussion där du inte förstår något?
Citera
2009-09-04, 12:03
Medlem
Glumins avatar
Citat:
Om du läser länkarna jag postade tidigare och försöker förstå vad Natal är så kanske du byter uppfattning.
Varför ens ge sig in i en diskussion där du inte förstår något?

Det är ju omöjligt att ens ha en diskussion med dig när du säger att ingen förstår någonting. Ditt arsle. Väx upp och lär dig föra en diskussion framåt istället.

Det är ingen innovativ idé eftersom idén har funnit sedan 10 år tillbaks.
Citera
2009-09-04, 12:53
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustino
å det är inte inovativt att den känner av det i mer än 2 dimensioner? att det ingår avancerad röstavkänning mm?
Vår någraår gamla bärbara känner igen rösten (inloggning via att bara säga sitt namn). Man kan även logga in genom att den inbyggda webbkameran ser en, huruvida den registrerar i 2D alt. 3D vet jag inte. Så innovativt är det inte, förbättrat på konceptstadiet, men inte innovativt.
Citera
2009-09-04, 12:55
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Är utvecklarna smarta nog att använda det som ett komplement till vanliga kontroller kommer det bli hur bra som helst.
Dessutom kommer Natal föra RTS-genren till xbox.
Det har ju förvisso Wii bevisatt de minte är. Det finns möjligheter bakom tekniken men den kommer med minsta sannolikhet att utnyttjas på innovativa sätt. Kalla mig föråldrad, men hela hypen över motion sensoring är löjligt överdriven och tekniken kommer aldrig att slå en ordentlig handkontroll att klämma fast mellan händerna.
Citera
2009-09-04, 13:01
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Flertal av er bör nog läsa på vad innovation innebär då Ni verkar att förväxla det med invention..

Googla lite, läs på Wikipedia eller vad som helst men få koll på begreppet innan ni använder det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in