2003-12-19, 21:06
Medlem
Nemesis1s avatar
I en svensktextad version av filmen "Spun" pipade det till varje gång någon sade "cunt" men ordet "fuck" censurerades inte... Antagligen är det någon feminist som censurerat filmen för så vitt jag kan se det är "fuck" och "cunt" lika "farliga" könsord...
Citera
2003-12-19, 22:47
Medlem
nyfikuss avatar
När jag åkte finlandsfärja, och såg dödligt vapen 35 ombord, så hade de översatt svordomarna, (antagligen "fuck") till "fitta" i textningen.
Citera
2003-12-21, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikus
När jag åkte finlandsfärja, och såg dödligt vapen 35 ombord, så hade de översatt svordomarna, (antagligen "fuck") till "fitta" i textningen.

Du går antagligen på droger för någon Dödligt Vapen 35 finns inte.
Citera
2003-12-30, 21:48
Medlem
Mr Radarkontakts avatar
Citat:
...finlandsfärja,och såg dödligt vapen, det var 35 ombord, så hade de översatt svordomarna....
Jag tror inte han går på droger, gissar på att du bör läsa det så som jag skrev istället...
Citera
2004-01-27, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
I en svensktextad version av filmen "Spun" pipade det till varje gång någon sade "cunt" men ordet "fuck" censurerades inte... Antagligen är det någon feminist som censurerat filmen för så vitt jag kan se det är "fuck" och "cunt" lika "farliga" könsord...

hur i helvete får du det till feministisk censur?
jag är totalt emot den här censur, så jag tänkte enbart berätta för dig att du har fel i ditt vida seende. jag vet i ärlighetens namn inte hur det ser ut i USA där jag väl tror att filmen är inspelad? Jonas är väl mest verksam där?
Men i Storbritannien och på Irland i varje fall så går det 100 fuck på varje cunt, jag har en närstående vän från Irland i vars närvaro jag vid 3 tillfällen nämnt ordet cunt inte som förolämpning mot henne eller någon annan och inte heller bara rent ut när jag tappat en tegelsten på foten eller så, utan bara pratat OM ordet.
Hon har tagit illa vid sig. Alla tre gånger. Det här är ingen liten katolsk änglanunna heller det är en kvinna som äter björn till frukost och som säger fuck som du och jag säger och samt att.
Det är helt enkelt ett mkt grovt ord, troligen det grövsta som det engelska språket har att erbjuda. Och troligen hårdare än något svenskt ord. Jag kan dra fler personliga exempel och jag kan prata i mer allmänna termer, men jag tror inte det behövs va?
Citera
2004-01-27, 02:05
Medlem
Scrambles avatar
Lite OT om cunt:

Hörde på tv tror jag att när Europe släppte sin skiva i storbritanien så blev det ett tryckfel så det blev istället "The final cuntdown". Det ska tydligen inte ha varit allt för populärt. Så det ordet är nog inget man slänger ur sig i vanliga konversationer på den ön.

as you where...
Citera
2004-02-09, 18:54
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phozonee
hur i helvete får du det till feministisk censur?

Många feminister anser att det är fel att använda "fitta" som en svordom...
Citera
2004-02-11, 14:31
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Många feminister anser att det är fel att använda "fitta" som en svordom...
men de kan själva använda hora och kukhuvud.. jag fårstår inte alls
Citera
2004-02-13, 02:00
Medlem
Nemesis1s avatar
De tycker det är fel att använda sitt eget könsorgan som en svordom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in