2009-08-31, 10:15
Medlem
binics avatar
Ska byta bank då min nuvarande bank inte har kontor på den ort där jag flyttat.

Står mellan:
Länsförsäkringar
Handelsbanken
SEB

Vilken är bäst vad gäller tjänster och personlig service? Jag kommer ha alla mina pengar där dvs sparkonto, lönekonto osv. Viktigt att de har bra service vad gäller lån för investeringar, nyföretagande osv.
Citera
2009-08-31, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av binic

Står mellan:
Länsförsäkringar
Handelsbanken
SEB

Vilken är bäst vad gäller tjänster och personlig service? Jag kommer ha alla mina pengar där dvs sparkonto, lönekonto osv. Viktigt att de har bra service vad gäller lån för investeringar, nyföretagande osv.

SEB är väl bäst när det gäller nyföretagande.

Är själv kund i SEB (malmö) men jag måste säga att servicen o personalen på Triangel SUGER! Har försökt boka tid per tel men har aldrig blivit uppringt. Annars en bank som bank, kan inte klaga mer, så det duger än sålänge..

Om du ska skaffa dig ett nytt bank då ska du se till att det finns gott om kontor på ditt ort.
Citera
2009-08-31, 14:38
Medlem
Länsförsäkringar har bäst personlig service, men de har inte ett fullt utbud av tjänster.
Citera
2009-08-31, 15:36
Awaiting Email Confirmation
JanusPlagues avatar
Har LF jag med, de ger mig det mesta, och har man försäkring etc. blir det mycket billigt.

Kan även lägga till att deras service nivå är galet bra tycker jag, då har jag dock bara haft nordea också, men det var väldigt kass
Citera
2009-08-31, 20:15
Medlem
binics avatar
Tack alla för svaren. Att Länsförsäkringar har bra service tror jag vi kan konstatera nu då de flesta som har dom säger samma sak, dessutom är den ju utsedd till "Länsförsäkringars kunder Sveriges mest nöjda inom både bank och försäkring". Så var det iallafall för något år sen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bacon
Länsförsäkringar har bäst personlig service, men de har inte ett fullt utbud av tjänster.
Vad exakt tänker du på då? I vilket fall skulle du inte valt Länsförsäkringar?

Citat:
Ursprungligen postat av 3striper
SEB är väl bäst när det gäller nyföretagande.
På vilket sätt är SEB bäst eller bättre än Handelsbanken och Länsförsäkringar vad gäller nyföretagande?
Citera
2009-08-31, 22:52
Bannlyst
Varför bara en bank? Själv har jag konton i många olika banker (och även i institut som Hoist och Time finans, kostar ju inget att bara ha ett konton) och flyttar runt pengar efter behov.
Citera
2009-09-01, 00:12
Medlem
HarryHotters avatar
Handelsbankens privatkonton och internet kostar ingenting. Du får dock betala en slant för bankkort. Lägger du till ett Allkort (kreditkort) så har du möjlighet till riktigt bra inlåningsränta (när räntan är högre än nu).

Behöver du låna pengar så är nog Handelsbanken den mest restriktiva. Men har du god säkerhet och sköter dina affärer så skall det inte vara några problem.

På företagssidan så har de alla tjänster du behöver - men inget är gratis.
Citera
2009-09-01, 19:22
Medlem
Seb

SEB är en mycket bra bank. Personalen på SEB är alltid trevliga.
Hos SEB har du en bra Internetbank och erbjuder ett brett utbud av banktjänster.
Citera
2009-09-01, 19:31
Medlem
Citat:

Står mellan:
Länsförsäkringar
Handelsbanken
SEB

Är du en sådan som gärna vill utföra alla dina bankärenden via kontor eller hade du tänkt dig att utföra bankärenden via internet och telefon?

SEB har grymma servicetider över telefon = Dygnet runt alla dagar. Ringer du kl 00:00 på nyårsafton så kan de hjälpa dig med det allra mesta. Lån kan du ansöka om via internet eller telefon.
Internetkontoret är lätt att förså och fungerar bra.
Vill du däremot besöka kontor med kontantärenden så avvecklar de kontanthanteringen på kontor mer och mer.

Handelsbankens styrka är deras kontor, de har många och bra kontor med hög kundnöjdhet. Men de har inte samma tillgänglighet via telefon.

Jag väljer SEB av den enkla anledningen att de har grym telefonbank och bra internetkontor. Bra service dessutom!
Citera
2009-09-01, 19:34
Medlem
Citat:
Vad exakt tänker du på då? I vilket fall skulle du inte valt Länsförsäkringar?

Om jag höll på med mycket utlandstransaktioner skulle jag undvika LF. De har problem med sina utlandsbetalningar. Blir en del strul. Vidare är det ju ingen bank att depå hos (även om deras fonder är bra).

Sen har LF inte något direkt utbud för företag när det gäller banktjänster. De kan inte hjälpa dig med betalningslösningar och likvidplanering som andra banker. Som jag förstår det så håller de på att slå sig in marknaden för mindre företag med företagskort och sådant nu.

För vanlig "svensson" ser jag dock LF som den bästa banken. Rabatterna på ränta och försäkringar du får som helkund är väldigt bra för plånboken. Har du ett företag skulle jag nog välja en annan bank. LF arbetar ju dock väldigt olika lokalt, så hör av dig till ditt lokala bolag så kan du ju se om de har de tjänster ditt företag behöver.

En av de största fördelarna med LF som jag ser det är kopplingen till försäkringsbranschen. Kulturen är att värna om kunderna långsiktigt och företaget är inte noterat. Detta gör att du slipper läsa om skyhöga bonusar till ledningen, samt att du inte betalar för aktieägarnas utdelning.
Citera
2009-09-03, 00:58
Medlem
Handelsbanken har gaskat upp sig på senare år. Förr tyckte jag att det var bara surkärringar och surgubbar som jobbade där och jag nästan kröp uppför väggarna när jag skulle dit. Men numera är det bara yngre personer som jobbar mot kund. Deras internetbank är riktigt hyfsad och är gratis för privatpersoner.
Citera
2009-09-03, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbson
SEB har grymma servicetider över telefon = Dygnet runt alla dagar. Ringer du kl 00:00 på nyårsafton så kan de hjälpa dig med det allra mesta. Lån kan du ansöka om via internet eller telefon.
Internetkontoret är lätt att förså och fungerar bra.
Vill du däremot besöka kontor med kontantärenden så avvecklar de kontanthanteringen på kontor mer och mer.

Jag väljer SEB av den enkla anledningen att de har grym telefonbank och bra internetkontor. Bra service dessutom!

Här i Malmö, Triangel är det motsatta.

Man kommer in på kontoret, ser man alla kassörskor tugga tuggummi o de ler aldrig, säger inte ens "Hej". Sen finns det en asiatisk tjej som bara går mig på nerverna. Ärligt talat hennes min påmminer mkt om en fågelunge som precis kläcks ur ägget.

Visst det har bra telefontider o sånt, men när man blir vidarekopplat till en kontor spec till Triangels så kommer man aldrig fram o när man ber om att bli uppring så kan du glömma. Har gjort det 3 ggr, ingen av dessa gånger kom jag till Triangel kontor o har aldrig blivit uppringt. Det är kanske så att Triangel kontoret är som en bermundtrinagel eller nåt men service kan du glömma. Kanske funkar bra i andra kontor men ej på Triangel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in