Citat:
Ursprungligen postat av binic
Vad exakt tänker du på då? I vilket fall skulle du inte valt Länsförsäkringar?
Om jag höll på med mycket utlandstransaktioner skulle jag undvika LF. De har problem med sina utlandsbetalningar. Blir en del strul. Vidare är det ju ingen bank att depå hos (även om deras fonder är bra).
Sen har LF inte något direkt utbud för företag när det gäller banktjänster. De kan inte hjälpa dig med betalningslösningar och likvidplanering som andra banker. Som jag förstår det så håller de på att slå sig in marknaden för mindre företag med företagskort och sådant nu.
För vanlig "svensson" ser jag dock LF som den bästa banken. Rabatterna på ränta och försäkringar du får som helkund är väldigt bra för plånboken. Har du ett företag skulle jag nog välja en annan bank. LF arbetar ju dock väldigt olika lokalt, så hör av dig till ditt lokala bolag så kan du ju se om de har de tjänster ditt företag behöver.
En av de största fördelarna med LF som jag ser det är kopplingen till försäkringsbranschen. Kulturen är att värna om kunderna långsiktigt och företaget är inte noterat. Detta gör att du slipper läsa om skyhöga bonusar till ledningen, samt att du inte betalar för aktieägarnas utdelning.