Citat:
Ursprungligen postat av binic
Vad exakt tnker du p d? I vilket fall skulle du inte valt Lnsfrskringar?
Om jag hll p med mycket utlandstransaktioner skulle jag undvika LF. De har problem med sina utlandsbetalningar. Blir en del strul. Vidare r det ju ingen bank att dep hos (ven om deras fonder r bra).
Sen har LF inte ngot direkt utbud fr fretag nr det gller banktjnster. De kan inte hjlpa dig med betalningslsningar och likvidplanering som andra banker. Som jag frstr det s hller de p att sl sig in marknaden fr mindre fretag med fretagskort och sdant nu.
Fr vanlig "svensson" ser jag dock LF som den bsta banken. Rabatterna p rnta och frskringar du fr som helkund r vldigt bra fr plnboken. Har du ett fretag skulle jag nog vlja en annan bank. LF arbetar ju dock vldigt olika lokalt, s hr av dig till ditt lokala bolag s kan du ju se om de har de tjnster ditt fretag behver.
En av de strsta frdelarna med LF som jag ser det r kopplingen till frskringsbranschen. Kulturen r att vrna om kunderna lngsiktigt och fretaget r inte noterat. Detta gr att du slipper lsa om skyhga bonusar till ledningen, samt att du inte betalar fr aktiegarnas utdelning.