• 1
  • 2
2009-08-31, 10:15
Medlem
binics avatar
Ska byta bank d min nuvarande bank inte har kontor p den ort dr jag flyttat.

Str mellan:
Lnsfrskringar
Handelsbanken
SEB

Vilken r bst vad gller tjnster och personlig service? Jag kommer ha alla mina pengar dr dvs sparkonto, lnekonto osv. Viktigt att de har bra service vad gller ln fr investeringar, nyfretagande osv.
Citera
2009-08-31, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av binic

Str mellan:
Lnsfrskringar
Handelsbanken
SEB

Vilken r bst vad gller tjnster och personlig service? Jag kommer ha alla mina pengar dr dvs sparkonto, lnekonto osv. Viktigt att de har bra service vad gller ln fr investeringar, nyfretagande osv.

SEB r vl bst nr det gller nyfretagande.

r sjlv kund i SEB (malm) men jag mste sga att servicen o personalen p Triangel SUGER! Har frskt boka tid per tel men har aldrig blivit uppringt. Annars en bank som bank, kan inte klaga mer, s det duger n slnge..

Om du ska skaffa dig ett nytt bank d ska du se till att det finns gott om kontor p ditt ort.
Citera
2009-08-31, 14:38
Medlem
Lnsfrskringar har bst personlig service, men de har inte ett fullt utbud av tjnster.
Citera
2009-08-31, 15:36
Awaiting Email Confirmation
JanusPlagues avatar
Har LF jag med, de ger mig det mesta, och har man frskring etc. blir det mycket billigt.

Kan ven lgga till att deras service niv r galet bra tycker jag, d har jag dock bara haft nordea ocks, men det var vldigt kass
Citera
2009-08-31, 20:15
Medlem
binics avatar
Tack alla fr svaren. Att Lnsfrskringar har bra service tror jag vi kan konstatera nu d de flesta som har dom sger samma sak, dessutom r den ju utsedd till "Lnsfrskringars kunder Sveriges mest njda inom bde bank och frskring". S var det iallafall fr ngot r sen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bacon
Lnsfrskringar har bst personlig service, men de har inte ett fullt utbud av tjnster.
Vad exakt tnker du p d? I vilket fall skulle du inte valt Lnsfrskringar?

Citat:
Ursprungligen postat av 3striper
SEB r vl bst nr det gller nyfretagande.
P vilket stt r SEB bst eller bttre n Handelsbanken och Lnsfrskringar vad gller nyfretagande?
Citera
2009-08-31, 22:52
Bannlyst
Varfr bara en bank? Sjlv har jag konton i mnga olika banker (och ven i institut som Hoist och Time finans, kostar ju inget att bara ha ett konton) och flyttar runt pengar efter behov.
Citera
2009-09-01, 00:12
Medlem
HarryHotters avatar
Handelsbankens privatkonton och internet kostar ingenting. Du fr dock betala en slant fr bankkort. Lgger du till ett Allkort (kreditkort) s har du mjlighet till riktigt bra inlningsrnta (nr rntan r hgre n nu).

Behver du lna pengar s r nog Handelsbanken den mest restriktiva. Men har du god skerhet och skter dina affrer s skall det inte vara ngra problem.

P fretagssidan s har de alla tjnster du behver - men inget r gratis.
Citera
2009-09-01, 19:22
Medlem
Seb

SEB r en mycket bra bank. Personalen p SEB r alltid trevliga.
Hos SEB har du en bra Internetbank och erbjuder ett brett utbud av banktjnster.
Citera
2009-09-01, 19:31
Medlem
Citat:

Str mellan:
Lnsfrskringar
Handelsbanken
SEB

r du en sdan som grna vill utfra alla dina bankrenden via kontor eller hade du tnkt dig att utfra bankrenden via internet och telefon?

SEB har grymma servicetider ver telefon = Dygnet runt alla dagar. Ringer du kl 00:00 p nyrsafton s kan de hjlpa dig med det allra mesta. Ln kan du anska om via internet eller telefon.
Internetkontoret r ltt att frs och fungerar bra.
Vill du dremot beska kontor med kontantrenden s avvecklar de kontanthanteringen p kontor mer och mer.

Handelsbankens styrka r deras kontor, de har mnga och bra kontor med hg kundnjdhet. Men de har inte samma tillgnglighet via telefon.

Jag vljer SEB av den enkla anledningen att de har grym telefonbank och bra internetkontor. Bra service dessutom!
Citera
2009-09-01, 19:34
Medlem
Citat:
Vad exakt tnker du p d? I vilket fall skulle du inte valt Lnsfrskringar?

Om jag hll p med mycket utlandstransaktioner skulle jag undvika LF. De har problem med sina utlandsbetalningar. Blir en del strul. Vidare r det ju ingen bank att dep hos (ven om deras fonder r bra).

Sen har LF inte ngot direkt utbud fr fretag nr det gller banktjnster. De kan inte hjlpa dig med betalningslsningar och likvidplanering som andra banker. Som jag frstr det s hller de p att sl sig in marknaden fr mindre fretag med fretagskort och sdant nu.

Fr vanlig "svensson" ser jag dock LF som den bsta banken. Rabatterna p rnta och frskringar du fr som helkund r vldigt bra fr plnboken. Har du ett fretag skulle jag nog vlja en annan bank. LF arbetar ju dock vldigt olika lokalt, s hr av dig till ditt lokala bolag s kan du ju se om de har de tjnster ditt fretag behver.

En av de strsta frdelarna med LF som jag ser det r kopplingen till frskringsbranschen. Kulturen r att vrna om kunderna lngsiktigt och fretaget r inte noterat. Detta gr att du slipper lsa om skyhga bonusar till ledningen, samt att du inte betalar fr aktiegarnas utdelning.
Citera
2009-09-03, 00:58
Medlem
Handelsbanken har gaskat upp sig p senare r. Frr tyckte jag att det var bara surkrringar och surgubbar som jobbade dr och jag nstan krp uppfr vggarna nr jag skulle dit. Men numera r det bara yngre personer som jobbar mot kund. Deras internetbank r riktigt hyfsad och r gratis fr privatpersoner.
Citera
2009-09-03, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbson
SEB har grymma servicetider ver telefon = Dygnet runt alla dagar. Ringer du kl 00:00 p nyrsafton s kan de hjlpa dig med det allra mesta. Ln kan du anska om via internet eller telefon.
Internetkontoret r ltt att frs och fungerar bra.
Vill du dremot beska kontor med kontantrenden s avvecklar de kontanthanteringen p kontor mer och mer.

Jag vljer SEB av den enkla anledningen att de har grym telefonbank och bra internetkontor. Bra service dessutom!

Hr i Malm, Triangel r det motsatta.

Man kommer in p kontoret, ser man alla kassrskor tugga tuggummi o de ler aldrig, sger inte ens "Hej". Sen finns det en asiatisk tjej som bara gr mig p nerverna. rligt talat hennes min pmminer mkt om en fgelunge som precis klcks ur gget.

Visst det har bra telefontider o snt, men nr man blir vidarekopplat till en kontor spec till Triangels s kommer man aldrig fram o nr man ber om att bli uppring s kan du glmma. Har gjort det 3 ggr, ingen av dessa gnger kom jag till Triangel kontor o har aldrig blivit uppringt. Det r kanske s att Triangel kontoret r som en bermundtrinagel eller nt men service kan du glmma. Kanske funkar bra i andra kontor men ej p Triangel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in