Tänkte införskaffa mig en akustisk gitarr, men vet inte vilken.
Det ska vara en stålsträngad. Tkr dom låter bättre. Jag har spelat gitarr förut, både el och akustisk, men aldrig på seriös nivå, och jag är inte speciellt bra på akustisk gitarr.
Jag kommer nog mest spela ackordspel och plock osv. Inte klassiskt.
Hur många kronor ska jag lägga på min gitarr om jag vill ha en som låter bra och har bra kvalité?
Funderar på att dra ner till närmsta gitarraffär så kanske det går snabbare, men vill gärna ha en liten aning om vad jag letar först.
Jag köpte en ny gitarr för ca ett halvår sedan, efter att ha provspelat många så slutade det med en tanglewood för 8400:- som jag är supernöjd med.
Tyvärr så är det ju ofta så att de dyrare instrumenten är bättre och även mer lättspelade.
Det bästa är att åka runt och provspela olika modeller för att hitta den som känns bäst för dig och där du gillar klangen.
Min första gitarr var en fender för 1500 utan mic och den har fungerat hur bra som helst att börja spela på, efter ett par år tröttnade jag och köpte då min nya.
Bara man själv gillar ljudet och hur den känns att spela på så är det bara att slå till.
Sen går det ju alltid att byta strängar för att få lite olika ljud och känsla!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!