Citat:
Ursprungligen postat av discord
Jag har aldrig förnekat att reglementet ger utrymme för att alla kan få bära basker från dag ett i uniform. Det jag har påpekat är att det inte finns något som hindrar att man gör ett lokalt avsteg och inte tilllåter soldaterna bära baskern förens efter en viss tid/övning/utbildning/rövslickeri har passerats.
En soldat kan inte kräv ett jävla skit förutom ett någorlunda humant bemötande och det är inte inhumant att vägra någon att bära basker. Jävla lipsillar.
Jag har aldrig sagt att det inhumant att låta någon vägra bära baskern, det är inte det som diskuterats i denna tråd? utan om man kan kräva sin basker eller ej.
jag lipsill? du ger ju en helt fel bild på det hela så du menar inte att du hävdat ur dig det här då?
"Nu får du lugna dig lite. Det finns inget som helst förbud mot baskermarscher och förbandschefen har rätt att lokalt göra ett tidsbegränsat avsteg från UniBest. Alltså förbjuder man soldaten att bära basker vid inryck och tillåter det efter vald övning.
Om inte annat kan (tamejfan skall) soldaten förbjudas att bära basker tills dess utbildning i baskerstukning och baskerbärande har skett och denna utbildning förläggs lämpligen i anslutning till någon tyngre övning"
Jag ger ett korrekt svar till TS med stöd av källor istället för att spotta ur mig en massa skit om vad jag tror och inte tror.
Du kan redan från Dag ett kräva ut din basker till din M/87 om du ska på bröllop eller liknande