Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Vi vänder på frågan. Vad för nytta finns det i att ett gäng användare sitter och bråkar sönder en tråd
Jag tycker inte att tråden bråkades sönder.
Det dök dessutom upp diverse mer eller mindre understödda fakta i den såsom länkar till TV-inslag, att servern stått i en källare troligtvis utan inneboende person, stadsdel i örebro, etc.
Citat:
om huruvida allt satt i en burk eller var distribuerat när ingen kan få rätt?
Att någon skall "få rätt" som du kallar det, är väl ändå ett ganska infantilt mått på någon slags kvalitet, en retorik som hör hemma mer på en mellanstadieskola än ett forum för diskussioner? "jag fick
rätt i den här tråden!" Jo, tjenare....
Citat:
Kan man styrka det hela med att det vore totalt orimligt att ha allt i en maskin på grund av diverse begränsningar så är det väl en ganska så kvalificerad gissning, eller hur?
Den där meningen förstod jag inte riktigt.
Att servern i fråga ingick i en ring är ett exempel på en teori som jag aldrig reflekterade över på egen hand - fråga mig inte varför dock - och inget som skulle kommit upp om jag läst kommentarer på aftonbladets eller västeråstidningens artiklar direkt. Varför? De är mainstreammedier, folk pratar inte om såna detaljer där, utan man måste söka sig till forum med spekulationer.
Men det finns väl inga ambitioner längre på att FB skall vara någon form av undergroundforum.
Min poäng är att om tråden hade låsts lite tidigare, eftersom den inte innehåller nån fakta, så kunde jag lika gärna ha missat en sån detalj.