• 1
  • 2
2009-08-30, 19:42
Medlem
Infirmuss avatar
Jag ber om ursäkt på förhand om det här hamnar i fel del av forumet och om fallet är sådant ber jag snällt mod flytta tråden!

Nu är det såhär, jag inkasserar en rätt saftig summa (utan att säga för mycket) till vintern och skulle av olika anledningar få pengarna att "försvinna" från mitt konto, utan att det ser skumt ut i mina papper.
Dvs, på något snyggt vänster få mina pengar från punkt A till en anonym punkt B och samtidigt ha en bra ursäkt till varför de är borta.
Och nej, detta är inga olagliga pengar och jag har inte för avsikt att varken skattefuska eller bidragsfuska.

Men hur gör jag detta utan att dra uppmärksamhet till mig? Har övervägt att ta ut pengarna och lägga allt i ett bankfack, men då ser det ut som att jag bara slarvat bort alltihop och jag är inte intresserad i att investera i något än på ett par år, och de kan verkligen inte ligga kvar på kontot heller.

Snälla FB, hjälp mig?
Citera
2009-08-30, 19:50
Medlem
brajzillas avatar
ta ut ståjlarna sen säger du att du betalat en skuld kontant till vem som helst och skriv nån sorts kvitto på det, sen betalar du in pengarna på något spelkonto kontant på någon bank, sen e det bara att göra lite små utbetalningar då och då
Citera
2009-08-30, 19:51
Medlem
Persepones avatar
Ta ut dom på en bankväxel. Om Banken/Skatteverket/annan undrar så säg att du skulle ha den för att köpa en bil/lägenhet/flygplan (beroende på belopp).
Citera
2009-08-30, 19:52
Medlem
Infirmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
ta ut ståjlarna sen säger du att du betalat en skuld kontant till vem som helst och skriv nån sorts kvitto på det, sen betalar du in pengarna på något spelkonto kontant på någon bank, sen e det bara att göra lite små utbetalningar då och då

Ett sjukt bra tips, på så vis kan jag nog få ungefär en tredjedel att "försvinna" utan att det drar ögonen åt sig.. men det är lite för stor summa för att hantera allt på samma sätt. Fler tips?
Citera
2009-08-30, 19:54
Medlem
Infirmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persepone
Ta ut dom på en bankväxel. Om Banken/Skatteverket/annan undrar så säg att du skulle ha den för att köpa en bil/lägenhet/flygplan (beroende på belopp).

Då måste jag ju verkligen investera i något sådant också inom en kort tidsperiod efter uttaget, och ha kvitto på sakerna. Tyvärr kan de inte ligga under madrassen och fylla ut, utan något bevis på "vart de tagit vägen" och jag har ingen lust att fylla ut lägenheten med totalt onödiga prylar (nu ljög jag lite, lusten finns men så kan jag inte heller göra!)
Citera
2009-08-30, 20:43
Medlem
latjoisses avatar
Om du inte vill ha en stor summa att hantera så finns det folk som "tar hand" om dina pengar dvs dom lånar dina pengar under x antalet veckor/månader som du önskar,vart pengarna hammnar är jävligt svårt att veta.
Citera
2009-08-30, 20:45
Medlem
Infirmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latjoisse
Om du inte vill ha en stor summa att hantera så finns det folk som "tar hand" om dina pengar dvs dom lånar dina pengar under x antalet veckor/månader som du önskar,vart pengarna hammnar är jävligt svårt att veta.

Jag är en paranoid sate och vågar verkligen inte överlämna mina pengar till någon som inte är övervakad. Om du syftar på att ransonera ut till mina vänner och ta tillbaks när det behövs. Om du syftar på annat får du utveckla.

Men även om jag skulle genomgå detta kan jag inte förklara vart pengarna tagit vägen i efterhand.
Citera
2009-08-30, 21:03
Medlem
latjoisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infirmus
Jag är en paranoid sate och vågar verkligen inte överlämna mina pengar till någon som inte är övervakad. Om du syftar på att ransonera ut till mina vänner och ta tillbaks när det behövs. Om du syftar på annat får du utveckla.

Men även om jag skulle genomgå detta kan jag inte förklara vart pengarna tagit vägen i efterhand.

Du får utgå lite grann från brajzilla's exempel, och du skall absolut inte "ransonera" ut pengarna till dina vänner det jag menar är annat folk som sedan kommer att hyra ut dina pengar till annat folk som har problem med att låna från banken eller inte vill låna från banken etc, du får sedan ett kvitto,om du är rädd att du inte kommer att få tillbaka pengarna ta med en jurist som granskar protokollet/kontraktet. Om du nu undrar vad dom tjänar på det är att dom tar Jävligt hög ränta på dina pengar som dom lånar ut,sedan får du samma summa som du gav dom tillbaka.
Citera
2009-08-30, 21:06
Bannlyst
Varför ens föra över summan till ditt konto öht? Om det är ett måste kan du ju (om möjligheten finns) sprida ut det på flera konton.
Citera
2009-08-30, 21:42
Medlem
Infirmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latjoisse
Du får utgå lite grann från brajzilla's exempel, och du skall absolut inte "ransonera" ut pengarna till dina vänner det jag menar är annat folk som sedan kommer att hyra ut dina pengar till annat folk som har problem med att låna från banken eller inte vill låna från banken etc, du får sedan ett kvitto,om du är rädd att du inte kommer att få tillbaka pengarna ta med en jurist som granskar protokollet/kontraktet. Om du nu undrar vad dom tjänar på det är att dom tar Jävligt hög ränta på dina pengar som dom lånar ut,sedan får du samma summa som du gav dom tillbaka.

det där låter riktigt krångligt.. och det är bra, krånglig i den här situationen är underbart!

Men vart får man tag på sånt här folk? Måste ju veta om jag får tillbaks mina pengar när jag behöver o.s.v eller om jag måste vänta tills de som blivit nekade från banken skrapat ihop den summan och ta reda på om jag ens vågar det.
Citera
2009-08-30, 21:57
Medlem
Infirmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hadar
Varför ens föra över summan till ditt konto öht? Om det är ett måste kan du ju (om möjligheten finns) sprida ut det på flera konton.

kontona är fortfarande skrivna på mig, alltså är alla pengarna kvar på punk A, jag vill få de till anonym punkt B och därimellan fiffla bort familj/myndighet, så jag kan visa upp kvitto och säga "här är mina pengar investerade i <insert random thing here>" fast de egentligen inte är det

Att det ska vara så jävla krångligt att bara få behålla sina pengar för sig själv utan att halva världen ska lägga sig i
jag vill ffs bara plugga klart i lugn och ro.
Citera
2009-08-30, 22:01
Medlem
Infirmuss avatar
Jag går och lägger mig nu och hoppas på många fina förslag imorgon när jag vaknat upp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in