2009-08-30, 13:21
Medlem
Tjena, tnkte anvnda killdisk fr att resa hrddisken totalt fr att sedan formatera om den. Men eftersom det skulle ta 18 timmar och datorn (stationr) r bredvid sngen s avbrt jag efter en halvtimma, vilket var ett stot misstag...

Datan gick inta att starta efter det, det stod ngot om att rocovery cd inte var i eller ntt, men om jag stoppade i killdisk skivan igen s ville den inte starta!

Jag testade d att installera XP p den genom att boota cd'n, allts jag tryckte F12 nr den startade, det blev installerat, men det funkar fortfarande inte att starta!
Jag sttte p den hr fr en stund sen :
HTML-kod:
http://thepiratebay.org/torrent/5017538/GetDataBack_for_FAT_and_NTFS_v4.0.0.1_Portable
och d undrar jag sjlvklart om det kan vara en lsning, jag r inte s pass teknisk att jag skulle gett mig p killdisk ...
Citera
2009-08-30, 20:00
Medlem
Vad hnder nu nr du frsker starta efter att ha installerat windows igen? Inget? Kan vara s att du lyckats pajja disken nr du rykte strmmen under formatering. Hnde mig en gng ocsk
Citera
2009-08-30, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddishS
Vad hnder nu nr du frsker starta efter att ha installerat windows igen? Inget? Kan vara s att du lyckats pajja disken nr du rykte strmmen under formatering. Hnde mig en gng ocsk

Oh no ! fyfan d.. men det kmr upp det dr nr det laddar s man kan vlja setup F2 eller boota ntt med F12 osv. sen s r et helt svart ...
Citera
2009-08-30, 22:39
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCat
Oh no ! fyfan d.. men det kmr upp det dr nr det laddar s man kan vlja setup F2 eller boota ntt med F12 osv. sen s r et helt svart ...
Stt i originalcdskivan med XP du fick med nr du kpte datorn, tryck F12 vlj att boota p cdn och flj sedan instruktionen...
Citera
2009-08-30, 22:58
Medlem
kanulas avatar
Disken r troligen inte trasig eftersom du bevisligen kan bde lsa och skriva till den. Funderar p om det mjligen r s att Killdisk bara naggade lite i kanten p din partition och att resterna gr att datorn flippar ur. Knns inte s troligt dock. Jag skulle nog krt p att stoppa in disken i en annan dator och frska kra killdisk igen drifrn.
Citera
2009-08-30, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanula
Disken r troligen inte trasig eftersom du bevisligen kan bde lsa och skriva till den. Funderar p om det mjligen r s att Killdisk bara naggade lite i kanten p din partition och att resterna gr att datorn flippar ur. Knns inte s troligt dock. Jag skulle nog krt p att stoppa in disken i en annan dator och frska kra killdisk igen drifrn.

wowo slow down " jag r inte s pass teknisk att jag skulle gett mig p killdisk" jag har aldrig ens vgat tnka att ppna chassit!

Citat:
Stt i originalcdskivan med XP du fick med nr du kpte datorn, tryck F12 vlj att boota p cdn och flj sedan instruktionen...

har inte kvar skivan, men jag laddade ner en xp version iallafall,jag har ju ju boota xp skivan, det blev installerat, men inte ville den starta!
Senast redigerad av EddieCat 2009-08-30 kl. 23:32.
Citera
2009-08-31, 06:35
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
har inte kvar skivan, men jag laddade ner en xp version iallafall,jag har ju ju boota xp skivan, det blev installerat, men inte ville den starta!
Om du laddar hem en helt oknd xp skiva hur vet du att den fungerar eller inte innehller ngot helt annat eller virus
Citera
2009-08-31, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Om du laddar hem en helt oknd xp skiva hur vet du att den fungerar eller inte innehller ngot helt annat eller virus

haha okej, men efter lite letande hittade jag skivan, dok s hade den ytliga repor, men inget strre problem.. eller?

och det var ganska bra credits p den p tpb s hoppas att den funkar som den ska
Citera
2009-08-31, 18:06
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

och det var ganska bra credits p den p tpb

Varfr envisas att dra hem ifrn TPB nr Kill Disk ligger ven som fri version.

http://www.killdisk.com/downloadfree.htm

Den fungerar hur fint som helst.
Citera
2009-08-31, 18:12
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Varfr envisas att dra hem ifrn TPB nr Kill Disk ligger ven som fri version.

http://www.killdisk.com/downloadfree.htm

Den fungerar hur fint som helst.
TS menar nog Windows XP, inte killdisk.
Citera
2009-09-01, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanula
TS menar nog Windows XP, inte killdisk.
precis
Citera
2009-09-05, 10:41
Medlem
dubbelpost, sry, men mste f liv i den hr igen, jag har fortfarande ingen lsning, jag brjar panik snart, hjlp!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in