2003-12-19, 12:25
Awaiting Email Confirmation
Jag har precis lagt ut en annons på tradera.se, med bild o allt, men jag tror knappt att den rätta kundkretsen finns där..
Någon som vet en bra köp/sälj sida där man kan få sålt lite av varje, salvia plantor, ephedra plantor, pluggade vapen osv.. - dvs en sida med många besökare av vår sort.. Typ som popmart förr i tiden..

Hör av er,
2047
Citera
2003-12-19, 12:41
Medlem
Jag skulle helt klart testa blocket.se. Där tycks man kunna få sålt precis vad som helst. En liten nackdel är att annonsen kostar pengar dock...
Citera
2003-12-19, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2047
Jag har precis lagt ut en annons på tradera.se, med bild o allt, men jag tror knappt att den rätta kundkretsen finns där..
Någon som vet en bra köp/sälj sida där man kan få sålt lite av varje, salvia plantor, ephedra plantor, pluggade vapen osv.. - dvs en sida med många besökare av vår sort.. Typ som popmart förr i tiden..

Hör av er,
2047

huhmm.. Ursäkta mig nu Men backflash (usch!) har köp&sälj men det är väl inte så välbesökt
Citera
2003-12-19, 14:15
backflash

Hmm.. Jag la ut en annons där för ett tag sedan, vet inte om jag har fått några svar.. Men det är, som du säger, ingen välbesökt sida..

Undrar varför ingen kommer på den ljusblåa ide'n med att starta popmart igen, men med fler restriktioner - bara lagliga artiklar tillåts marknadsföras..
En sådan sida skulle ju bli välbesökt..

Blocket finns, såväl som så många andra liknande annons-sidor.. Men jag tvivlar på att besökarna där ens kan stava till divinorum..

Men, men.. Jag får väl vänta till dess att hemsidan är klar..
Då blir det prisdumpning på salvia plantor, 100;- för en liten planta och 200:- för en stor. Fraktavgifterna tillkommer självklart..

Såja, nu fick jag in lite smygreklam här också (hoppas det inte leder till starka reaktioner, det var inget illa menat till något)..

Tack för mig och ha en bra kväll..
2047
Citera
2003-12-19, 14:36
Bannlyst
Hej 2047! Du har ju pratat om de där salvia-plantorna ett tag nu, att du funderar på att göra lite buisness med dem osv - men tror du efterfrågan är särskilt stor? (jag vill inte ifrågasätta dig alltså, utan är bara nyfiken)

En sak som jag funderat på, och som skulle löna sig fett däremot är om man skulle odla cannabis och sälja över internet till folk som inte kan få tag på det på annat sätt. Tror det finns fler än man tror som är så angelägna att de betalar 160 kronor grammet! Men då riskerar man å andra sidan att åka fast.
Citera
2003-12-19, 14:44
Medlem
LadyTieras avatar
Denna post är misstänkt lik en köp/sälj annons.....my 2 cents
Citera
2003-12-19, 15:02
Tjena,

Hej 2047! Du har ju pratat om de där salvia-plantorna ett tag nu, att du funderar på att göra lite buisness med dem osv - men tror du efterfrågan är särskilt stor? (jag vill inte ifrågasätta dig alltså, utan är bara nyfiken)

En sak som jag funderat på, och som skulle löna sig fett däremot är om man skulle odla cannabis och sälja över internet till folk som inte kan få tag på det på annat sätt. Tror det finns fler än man tror som är så angelägna att de betalar 160 kronor grammet! Men då riskerar man å andra sidan att åka fast.
-------------------
Tjenare Hedlund!
Jag håller med dig om att efterfrågan inte tycks vara så stor, men det finns ju inte mycket annat i laglig väg som är värt att satsa på..
Man måste ju hitta på nått. Men varje sådant här utspel leder nästan alltid till ett par kunder - hoppas bara att flashback inte stänger av mig..
I framtiden är det tänkt att jag ska sälja internationellt, jag borde ju ha plats för fler plantor än de flesta på marknaden idag - och alltså kunna pressa ner priserna... Men det är bara en dröm som kanske aldrig kommer uppfyllas..

Angående cannabis så har jag länge varit på jakt efter en planta som nirvana annonserade ut för några år sedan.. Det var en cannabis-strain, men bladen hade inga fingrar och växten såg inte ut som en vanlig cannabis-planta förren den blommade.. En eller två sådana hade jag nog vågat driva upp här hemma..

Angående försäljning av cannabis över nätet så är det för riskabelt. Isf får man sälja till folk man känner..

Ha de bra,
2047
Citera
2003-12-19, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Denna post är misstänkt lik en köp/sälj annons.....my 2 cents

Ähh lägg ner, det är den väl inte
Citera
2003-12-20, 02:11
Medlem
wally duck

Hittade en sida som sålde "duck foot","wally duck"-frön(samt många andra exklusiva/ovanliga strains) för några månader sedan, kan inte hitta länken på min dator, men jag är rätt säker på att sidan var australiensisk.
Det som dock fick mig att avstå är att strainet blir mycket stort och inte alls är anpassat för innomhusodling, och då sveriges klimat inte tillåter detta samt att jag inte sitter på en stor lokal med enorma hps:er så las även detta projekt ned
Citera
2003-12-20, 16:27
Tack..

Jag känner igen det där med duck-foot, det måste vara samma strain vi talar om.. Jag är inte säker på att jag såg den hos nirvana, men nu har jag iaf något att söka på..
Tack!

2047
Citera
2003-12-20, 16:53
Gokväll

Jag hittade lite bilder på wallyducks "duckfoot", men jag tror inte att det var den strainen som jag tänkte på.. Ducksfoot har ju ändå tre-flikiga blad och man ser tydligt att det är en mj-planta..
Jag tror att det ska finnas en annan strain som är "en-flikig", minns att den såg ut att växa som en nässla eller palettblad (coleus)..

Ska söka vidare och se om jag inte hittar den..
Det här hör förmodligen inte till den här delan av forumet..
Ber om ursäkt för det, ska posta en ny tråd i cannabis-forumet..

Ha de gött alla!
2047
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in