2009-08-30, 01:02
Medlem
Jag brukar oftast drömma om att någon stark kraft drar mig från sängen och jag kämpar emot. Jag kan varken röra mina armar eller ben. Kraften drar mig alltid till vardagsrummet och kraften kommer från väggen i vardagsrummet.

Jag har drömt samma dröm i flera år nu och det slutar alltid med att jag vaknar vid 05:00-tiden när jag närmar mig vardagsrummets vägg - alltid. Sjukt.

Har ni sjuka/konstiga drömmar att dela med er av?
Citera
2009-08-30, 01:08
Medlem
Ung_Fascists avatar
Ta en yxa och hugg dej igenom väggen!!

Jag har mellan 6-10 olika sjuka drömmar varje natt. Kommer dock bara ihåg små bitar ur dessa, men vet att alla är helt skumma. Vaknar flera gånger på natten av dessa störande saker, dock minns ja inte mycket på morgonen.

Orkar inte gå igenom nån nu, får ta det vid ett senare tillfälle.
Citera
2009-08-30, 01:11
Medlem
piawws avatar
Det händer att jag drömmer samma mardrömmar flera gånger. Men eftersom att jag "kommer ihåg hur den brukar gå till" så känner jag igen mig och kan förändra saker i den. Sen brukar jag dra några oneliners, typ "Jag är fan inte rädd för dig!" om det är andra gången jag drömmer den. Sjukt eller konstigt vet jag inte, men det är ganska kul.
Citera
2009-08-30, 02:40
Medlem
Fooulzs avatar
När jag går och lägger mig på kvällarna och ska precis somna så känner jag något konstigt, som att jag precis ska börja drömma eller något, då brukar jag tända lampan så jag inte somnar, och försöker somna 10 sekunder senare.
Någon som vet vad det är som händer? (Det är väldigt svårt att förklara känslan!)
Citera
2009-08-30, 03:00
Medlem
b0gfettos avatar
Du har upplevt sömnparalys. https://www.flashback.org/sok/s%C3%B6mparalys

Det är jobbigt men man lär sig hantera det, i länken du fick så har du massa trådar om det det fenomenet.
Citera
2009-08-30, 15:37
Medlem
core_s avatar
Härligt när folk verkligen tar sig tiden att hitta rätt forum!

Övrigt > Drömmar och sömnrelaterade fenomen
/Mod
Citera
2009-08-30, 15:45
Medlem
Iblis66s avatar
Jag drömmer ofta att jag flyr från något eller någon. Och medan jag springer så blir jag bara långsammare hela tiden och till slut känns det nästan som att jag sugs bakåt och börjar få panik, och det är då jag vaknar.

Det har också hänt ett antal gånger att jag efter 5 minuters sömn drömmer att jag ramlar/halkar och vaknar hastigt och ser ut ungefär såhär med någon sorts rädsla i kroppen...
Citera
2009-08-30, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av piaww
Det händer att jag drömmer samma mardrömmar flera gånger. Men eftersom att jag "kommer ihåg hur den brukar gå till" så känner jag igen mig och kan förändra saker i den. Sen brukar jag dra några oneliners, typ "Jag är fan inte rädd för dig!" om det är andra gången jag drömmer den. Sjukt eller konstigt vet jag inte, men det är ganska kul.

jo tack, känner igen mig ..
det kan fkt vara ganska kul när man drömmer samma dröm om igen för då kmr man på vad för saker man gjorde fel senaste gången och hittar på nåt nytt sätt att hantera saker å ting ..
eller så kan man också göra exakt samma sak om igen, vet itne vrf jag gör det men det händer ändå haha ..
Citera
2009-11-20, 13:11
Medlem
zxasqw12s avatar
Jag drömde att jag va vrålhungrig och skulle gå in på mc donalds och beställa oändligt med cheeseburgare. Men det stod fullt med indianer i kassan och jag fick inte beställa något för dom

Några nätter senare drömde jag en mc donaldsmardröm igen.. Jag va vrålhungrig nu också och skulle beställa oändligt med cheeseburgare men jag fick fullt med salta pinnar istället
Citera
2015-11-26, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Jag brukar oftast drömma om att någon stark kraft drar mig från sängen och jag kämpar emot. Jag kan varken röra mina armar eller ben. Kraften drar mig alltid till vardagsrummet och kraften kommer från väggen i vardagsrummet.

Jag har drömt samma dröm i flera år nu och det slutar alltid med att jag vaknar vid 05:00-tiden när jag närmar mig vardagsrummets vägg - alltid. Sjukt.

Har ni sjuka/konstiga drömmar att dela med er av?

Jag har också haft en liknande konstigt sjuk dröm flera gånger. Hade den bara för några dagar sedan. Men har haft den någon mer gång. Men då är det när täcket har ramlat ner från sängändan. Plötsligt är det någon stark kraft under sängen som tar tag i täcket och drar och jag håller och kämpar emot. Sedan släpper det helt plötsligt. Skitskumt. Jag såg ditt inlägg bara för att jag tänkte kolla vad det har för betydelse.
Citera
2015-12-21, 12:45
Medlem
TheDarkCats avatar
Kan också drömma konstiga drömmar ibland, men drömmar kan visa hur du mår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in