Citat:
Ursprungligen postat av Lilo
Ja jag förstår dig helt klart. Det är bra att frågor kring eventuell inkonsekvens diskuteras och lyfts fram så att saken kan föras moderatorer emellan. Utgå inte ifrån att folk inte lyssnar. Jag är ju dock grön där och har inte mycket att säga till om
Jag har ändå vågat visa framfötterna och gjort en sammanfattning över HMF och gränsdragningsfall, vad JK har uttalat i vissa fall - ser det som en liten nattsyssla - så att det kan diskuteras där och så att man om möjligt kan hitta en säkrare och enhetligare linje. Vi får se vad det utmynnar i. Om inte annat har jag lärt mig en hel del efter min lilla efterforskning och då har jag dragit mitt strå till stacken så gott det går.
Bland annat hittade jag den här och jag lägger inte in den för att få sista ordet, så missförstå mig rätt
Islamiska Föreningen i Umeå (dnr 981-00-31)
Anmälan avsåg nedsättande uttalanden i en närradiosändning som sändes
av Islamiska Föreningen i Umeå den 15 januari 2000. Bland annat uttalades
följande i en ordväxling mellan ett barn som ringt in till programmet (Barnet: B,
Programledaren: P):
B: Jag leker med min hammare.
P: Vad skall du göra med hammaren?
B: Jag skall döda otrogna.
P: Vilka är de min vän?
B: Det är judarna.
P: Vilka f era?
B: De kristna.
P: Vilka flera?
B: Alla koffrer
JK ansåg alla som inte var rättrogna muslimer avsågs och att denna grupp var för
vid för att brott skulle kunna anses föreligga. Förundersökning inleddes inte.
länk
Jahapp.....här kommer man in för första gången på några dagar med en bakfylla som sällskap och vad är det första man ser!? Inga ovanliga saker men...... Grym orättvisa från svenska rättsväsendet: Av vad jag förstått så är tydligen inte gruppen invandrare för "vid" för att kunna vara offer för HMF(Jävla skitlag förövrigt), dessutom så nämns ju specifika grupper här ovan. Det e väl muslimernas imunitet som vanligt i detta vidriga PK samhälle som spökar :mad: .
En
partisk varning från en moderator som gång efter gång efter gång missköter sig(läs: beter sig som en snorunge): Grejen är den att om idf hade haft lika stor benägenhet att varna personer som tycker som han själv samt inte hela tiden försöka hitta regelbrott och medvetet tolka fram regelbrott hos sina meningsmotståndare, så hade vi inte haft det här tjafset varenda gång han delar ut en varning. Men han tar ju inte till sig av andras kritik, det har man ju märkt nu. Han är antingen otroligt korkad eller fruktansvärt arrogant.
En admin som som vanligt lyser med sin frånvaro i denna diskussion: Jag har inget emot den nya admin, men se till att få bort den här omdiskuterade moderatorn nu plz. Påstår inte att
alla varningar från idf är oberättigade men hans urval är minst sagt olustiga......för att inte tala om den tonen han ofta håller i diskussioner, oförskämd som fan är han. Hans ton är väl inget som direkt bekymrar mig men om man nu skall vara konsekvent ang varningar så......
Well.......annars är allt frid å fröjd, skål på er(vissa), kommer tebax när jag är lite nyktrare och kanske bättre humör.