2003-12-21, 00:56
Medlem
Boogaloos avatar
IDF:
Kan du inte en gång för alla förklara varför du varnar hej vilt, men vägrar att diskutera varningarna? Senaste var det tråden http://www2.flashback.info/scandinav...ad.php?t=97618 det gällde, nu den här.

Stå för dina tilltag för fan.
Citera
2003-12-26, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilo
Ja jag förstår dig helt klart. Det är bra att frågor kring eventuell inkonsekvens diskuteras och lyfts fram så att saken kan föras moderatorer emellan. Utgå inte ifrån att folk inte lyssnar. Jag är ju dock grön där och har inte mycket att säga till om
Jag har ändå vågat visa framfötterna och gjort en sammanfattning över HMF och gränsdragningsfall, vad JK har uttalat i vissa fall - ser det som en liten nattsyssla - så att det kan diskuteras där och så att man om möjligt kan hitta en säkrare och enhetligare linje. Vi får se vad det utmynnar i. Om inte annat har jag lärt mig en hel del efter min lilla efterforskning och då har jag dragit mitt strå till stacken så gott det går.

Bland annat hittade jag den här och jag lägger inte in den för att få sista ordet, så missförstå mig rätt

Islamiska Föreningen i Umeå (dnr 981-00-31)
Anmälan avsåg nedsättande uttalanden i en närradiosändning som sändes
av Islamiska Föreningen i Umeå den 15 januari 2000. Bland annat uttalades
följande i en ordväxling mellan ett barn som ringt in till programmet (Barnet: B,
Programledaren: P):
B: Jag leker med min hammare.
P: Vad skall du göra med hammaren?
B: Jag skall döda otrogna.
P: Vilka är de min vän?
B: Det är judarna.
P: Vilka f era?
B: De kristna.
P: Vilka flera?
B: Alla koffrer

JK ansåg alla som inte var rättrogna muslimer avsågs och att denna grupp var för
vid för att brott skulle kunna anses föreligga. Förundersökning inleddes inte.

länk

Jahapp.....här kommer man in för första gången på några dagar med en bakfylla som sällskap och vad är det första man ser!? Inga ovanliga saker men...... Grym orättvisa från svenska rättsväsendet: Av vad jag förstått så är tydligen inte gruppen invandrare för "vid" för att kunna vara offer för HMF(Jävla skitlag förövrigt), dessutom så nämns ju specifika grupper här ovan. Det e väl muslimernas imunitet som vanligt i detta vidriga PK samhälle som spökar :mad: .

En partisk varning från en moderator som gång efter gång efter gång missköter sig(läs: beter sig som en snorunge): Grejen är den att om idf hade haft lika stor benägenhet att varna personer som tycker som han själv samt inte hela tiden försöka hitta regelbrott och medvetet tolka fram regelbrott hos sina meningsmotståndare, så hade vi inte haft det här tjafset varenda gång han delar ut en varning. Men han tar ju inte till sig av andras kritik, det har man ju märkt nu. Han är antingen otroligt korkad eller fruktansvärt arrogant.

En admin som som vanligt lyser med sin frånvaro i denna diskussion: Jag har inget emot den nya admin, men se till att få bort den här omdiskuterade moderatorn nu plz. Påstår inte att alla varningar från idf är oberättigade men hans urval är minst sagt olustiga......för att inte tala om den tonen han ofta håller i diskussioner, oförskämd som fan är han. Hans ton är väl inget som direkt bekymrar mig men om man nu skall vara konsekvent ang varningar så......

Well.......annars är allt frid å fröjd, skål på er(vissa), kommer tebax när jag är lite nyktrare och kanske bättre humör.
Citera
2003-12-26, 13:45
Medlem
Johabbed bin Laugssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ähvafan
Jahapp.....här kommer man in för första gången på några dagar med en bakfylla som sällskap och vad är det första man ser!? Inga ovanliga saker men...... Grym orättvisa från svenska rättsväsendet: Av vad jag förstått så är tydligen inte gruppen invandrare för "vid" för att kunna vara offer för HMF(Jävla skitlag förövrigt), dessutom så nämns ju specifika grupper här ovan. Det e väl muslimernas imunitet som vanligt i detta vidriga PK samhälle som spökar :mad: .

Gruppen "invandrare" (underförstått: i Sverige) är ju i alla fall betydligt mindre vid än gruppen "alla som inte är rättrogna muslimer". Det är ju enorm storleksskillnad, så jag har inga problem att förstå resonemanget.

Det är ju även mer logiskt att man tillhör en 'folkgrupp' baserat på en gemensam faktor (rättrogen muslim, handikappad, flykting, what have you), än på något man inte är (inte rättrogen muslim, inte handikappad, inte flykting, et c). Om någon döv person till exempel skulle gå ut och säga att alla hörande är idioter så skulle jag knappast känna det som hetsande mot min folkgrupp, eftersom jag inte ser "hörande" som tillräckligt bra beskrivande för att vara just min folkgrupp. På samma sätt så är det helt logiskt att ingen bör känna sig utsatt för hets mot folkgrupp när någon liten fundamentalt uppfostrad unge ger uttryck för förakt mot alla i hela världen som inte tillhör just hans lilla grupp.

Jag tror kortfattat att det inte alls har att göra med något tänkt "PK samhälle" alls, utan det är bara logiskt rättsligt tänkande.
Citera
2003-12-26, 14:48
Medlem
Kashmirs avatar
Det är helt omöjligt att ta denna Judarnas beskyddare till moderator seriöst. Blev inte direkt bättre när han nyligen i en annan tråd bl a kallar Araber för efterblivna kamelfösare.

http://www2.flashback.info/scandinav...685#post672685
Citera
2003-12-26, 15:02
Awaiting Email Confirmation
\gros avatar
IDF är bara för rolig! Ett gott exempel på en sann judeanda.
Citera
2003-12-26, 15:44
Medlem
sryzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av \gro
IDF är bara för rolig! Ett gott exempel på en sann judeanda.

Att svara eller att inte svara....Det är frågan
Citera
2003-12-26, 16:09
Awaiting Email Confirmation
\gros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sryzon
Att svara eller att inte svara....Det är frågan
Nej, jag drar inte alla judar över en kam.
Citera
2003-12-26, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johabbed bin Laugsson
Gruppen "invandrare" (underförstått: i Sverige) är ju i alla fall betydligt mindre vid än gruppen "alla som inte är rättrogna muslimer". Det är ju enorm storleksskillnad, så jag har inga problem att förstå resonemanget.

Det är ju även mer logiskt att man tillhör en 'folkgrupp' baserat på en gemensam faktor (rättrogen muslim, handikappad, flykting, what have you), än på något man inte är (inte rättrogen muslim, inte handikappad, inte flykting, et c). Om någon döv person till exempel skulle gå ut och säga att alla hörande är idioter så skulle jag knappast känna det som hetsande mot min folkgrupp, eftersom jag inte ser "hörande" som tillräckligt bra beskrivande för att vara just min folkgrupp. På samma sätt så är det helt logiskt att ingen bör känna sig utsatt för hets mot folkgrupp när någon liten fundamentalt uppfostrad unge ger uttryck för förakt mot alla i hela världen som inte tillhör just hans lilla grupp.

Jag tror kortfattat att det inte alls har att göra med något tänkt "PK samhälle" alls, utan det är bara logiskt rättsligt tänkande.

Knappast....inget makthavarna gör i dagens läge är av godhet eller förnuft........Nu nämndes det ju specifika grupper i inlägget som jag qoutade......

Du vet väl mycket väl att det är fullt ok att hetsa mot kristna men helt oacceptabelt att hetsa mot muslimer i dagens sverige...knappast logiskt. Altså missförstå mig inte, jag vill inte utvidga den lagen eller nåt sånt jag vill ha bort den. Det är pinsamt att den finns. Men att den dessutom är inkonsekvent visar ju på att det inte bara rör sig om ren dumhet eller naivitet, utan snarare nåt mer beräknat....fast den biten kan vi ju ta nån annanstans/annan gång.
Citera
2003-12-26, 21:29
Medlem
Johabbed bin Laugssons avatar
Det nämndes specifika (väldigt stora) grupper, med ytterligare "klarlagt" att det handlade om just alla som inte var rättrogna muslimer. Om det hela hade utspelat sig att det var en liten kristen fundamentalist som sagt att alla muslimer, judar, och alla andra som inte var rättrogna kristna skulle hamras på så hade det inte lett till något hets mot folkgrupp då heller, eftersom det som sagt inte riktas mot någon speciell folkgrupp utan snarare till alla som inte tillhör en liten en. Enkelt och klart.
Citera
2003-12-27, 17:22
Medlem
Asmodeuss avatar
Det är märkligt hur IDF sällan syns till vid sådana här diskussioner..
Citera
2003-12-27, 22:39
Medlem
WhoAmIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kashmir
Det är helt omöjligt att ta denna Judarnas beskyddare till moderator seriöst. Blev inte direkt bättre när han nyligen i en annan tråd bl a kallar Araber för efterblivna kamelfösare.

http://www2.flashback.info/scandinav...685#post672685

Visst, han kallade dem för "efterblivna kamelfösare", men det var i ett humoristiskt inlägg. Han parodierade det inlägg som startade tråden.
Hur som helst, så kan man ju med lite god vilja tolka von Bings inlägg om judar som humoristiskt också, så jag tar och anmäler IDF:s uttalande om araber till moderator, bara för att se vad som händer.

IDF: Om du läser det här; Jag har inget (i alla fall inte så mycket) emot dig. Du verkar vara en kunnig och påläst debatör som tillför mycket till debatten, men:
Du måste kunna skilja på din roll som moderator och din roll som debatör, annars blir det problem med trovärdigheten hos FB:s moderatorer.
Citera
2003-12-28, 04:48
Medlem
IDF verkar vara född med den annorlunda sjukdomen "den judiska dubbelmoral". Vid minst skitsnack om judar så blir det varningar hit och dit men Westlings mycket mer kränkande ord om muslimer struntar han självklart i eftersom han själv förmodligen hatar muslimer. Detta kallas dubbelmoral för er som inte visste det.

Ett kort exempel på denna judiska dubbelmoral. Efter allt som Hitler gjort mot judarna så har de inte lärt sej sin läxa utan gör samma sak mot palestinerna. De tar deras land ifrån dem. Nästan alla deras rättigheter, bostäder pengar med mera och sedan när palestinerna vill försvara sitt land blir de terrorister. En palestinsk pojke kastar sten mot judiska militärer och de svarar med en Apachehelikopter. Fint krig?!?!

Judarna har otrolig ekonomisk, politiskt och massmedial makt i framför allt USA och kan få fortsätta detta krig mot människor utan vapen. Det enda de kan göra är tyvärr att spränga sej själv. Så fort någon säger något negativt om judar är de judehatare. Nästan all spänning i mellan öster beror på judarnas behandling av palestiner. På samma sätt som Hitler behandlade judarna. Då kom USA till räddning men nu står de tyvärr på Judasrnas sida och någon lösning lär vi inte se snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in