• 4
  • 5
2003-12-28, 12:01
Medlem
Kashmirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoAmI
Visst, han kallade dem för "efterblivna kamelfösare", men det var i ett humoristiskt inlägg. Han parodierade det inlägg som startade tråden.
Hur som helst, så kan man ju med lite god vilja tolka von Bings inlägg om judar som humoristiskt också, så jag tar och anmäler IDF:s uttalande om araber till moderator, bara för att se vad som händer.

IDF: Om du läser det här; Jag har inget (i alla fall inte så mycket) emot dig. Du verkar vara en kunnig och påläst debatör som tillför mycket till debatten, men:
Du måste kunna skilja på din roll som moderator och din roll som debatör, annars blir det problem med trovärdigheten hos FB:s moderatorer.

Jo men samtidigt när Von Bing skriver ett inlägg av samma typ fast om Judar så tycker inte samma IDF det är roligt. Därför tycker jag inte IDF ska skriva den här typen av inlägg då han inte kan med det när andra gör det.

Fast vi ser ut att resonera likadant.
Citera
2003-12-28, 13:30
Medlem
sryzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingcab
IDF verkar vara född med den annorlunda sjukdomen "den judiska dubbelmoral". Vid minst skitsnack om judar så blir det varningar hit och dit men Westlings mycket mer kränkande ord om muslimer struntar han självklart i eftersom han själv förmodligen hatar muslimer. Detta kallas dubbelmoral för er som inte visste det.

Ett kort exempel på denna judiska dubbelmoral. Efter allt som Hitler gjort mot judarna så har de inte lärt sej sin läxa utan gör samma sak mot palestinerna. De tar deras land ifrån dem. Nästan alla deras rättigheter, bostäder pengar med mera och sedan när palestinerna vill försvara sitt land blir de terrorister. En palestinsk pojke kastar sten mot judiska militärer och de svarar med en Apachehelikopter. Fint krig?!?!

Judarna har otrolig ekonomisk, politiskt och massmedial makt i framför allt USA och kan få fortsätta detta krig mot människor utan vapen. Det enda de kan göra är tyvärr att spränga sej själv. Så fort någon säger något negativt om judar är de judehatare. Nästan all spänning i mellan öster beror på judarnas behandling av palestiner. På samma sätt som Hitler behandlade judarna. Då kom USA till räddning men nu står de tyvärr på Judasrnas sida och någon lösning lär vi inte se snart.

Vilken tur att IDF´s fanclub inte hyser några antisemiter som inte gillar honom bara för att han är jude.....

P.s. Och ja jag kallar dig anti-semit oberoende av hur många inlägg du gör mot rasister... du har tragit alla judar över en kamm utan att skämta, för att visa att alla judar är hemska...Ifall detta inte var meningen med inlägget så får du ändra dina ordval
Citera
2003-12-28, 18:40
Medlem
Det finns inget oförskämt eller någon hets mot folkgrupp i mitt inlägg. Jag har skrivit mina åsikter som jag tror många delar med mej. I alla fall de som inte blivit avtrubbade av allt som USA media skriver och sänder eftersom dessa kontrolleras av judar så får man inte fram något negativt om judar där inte.

Jag har inget problem med enskilda judar eller att jag hatar judar men era politiker och då främst dessa gossar med de söta krullet på sidan av ansiktet har jag inte mycket för. Jag tror inte judarna som bor granne med palestinerna har något emot dessa men efter all hjärntvätt av massmedia att alla är terrorister och självmordsbombare så får de med sej dessa judar också mot palestinerna.

Samma sak i problemen mellan Grekland och Turkiet. Männsikorna som bor i länderna har inte emot varandra men politikerna har hetsat folket mot varandra även om det lugnat ner sej lite där.

Att sedan USA som ska vara världspolis inte gör något åt judarnas utplåning av palestinerna från deras eget land är pinsammt. Kan det vara så att USA styrs av massa ekonomiskt och politiskt starka judar. Hela Hollywood och de flesta massmedier kontrolleras ju av judar så det görs inte så mycket filmer eller program om judarnas förtryck mot palestinerna.

USA borde lätt kunna tvinga judarna att sköta sej i Israel istället för att leka Rambo mot Saddam. Det skulle bli mycket lugnare i världen om judarna slutade sitt förtryck mot palestinerna som inte har några pengar eller vapen. Vilket jämt och rättvis krig tycker ni inte det?? Att USA kör denna dubbelmoral har de fått betala dyrt för genom 11/9 och mer kommer det säkert att bli. Måste bara tilläga att jag inte hatar USA utan bara deras utrikespolitik. Om jag hade obegränsat med pengar skulle jag flytta dit direkt.
Citera
2003-12-29, 01:58
Medlem
sryzon

För att förtydliga ytterligare så menar jag att de flesta judar stöder utplåningen av palestinierna utan att ens ha varit där. Jag undrar verkligen hur många av alla dessa mäktiga judar i USA som ens har varit där sedan de flyttade. En del är säkert födda i USA och den enda kontakten de haft med Israel är den de får genom filmer och media. Dessa kontrolleras ju av judar så självklart är det vinklat åt ett håll bara. Om dessa judar hade fått en rättvis bild av vad so händer där kanske de skulle tycka annorlunda.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in