2009-09-05, 11:02
Medlem
Nefcairions avatar
Tjejen min hade P-ring men fick byta då hon inte blev riktigt "smörjd " av ringen och att den skavde ibland. Och själv kände jag den vis samlag men man tog alltid ut den innan sexet skulle börja.

Men tanken är god men funkade inte för hennes/oss
Citera
2009-09-05, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annoj
Var försiktig om du använder tampong vid mens bara, råkade dra ut ringen när jag drog ut en tampong en gång så känn efter noga så att den inte åker ut med tampongen.

Lycka till!
Ringen ska ju ut när man har mens?
Citera
2009-09-07, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpana
Ja, annoj verkar inte riktigt ha använt den som man ska. Ringen ska alltid ut vid mens.
Citera
2009-09-07, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qnazel
Men måste man inte ha fött barn för att sätta i den? Tycker att jag har hört nåt sånt.

Nej, jag har kopparspiral och har inte fött några barn än. Tror det var rekommenderat tidigare då spiralerna var otypligare och infektionsrisken större. Idag är de riskerna försumbara (se dock till att inte ha några könssjukdommar när du väl ska stoppa in den!) Det enda jag kan tänka mig är att det kan göra något ondare vid själva införandet om man inte fött barn innan..
Citera
2009-09-07, 21:00
Medlem
Qnazels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camiila
Nej, jag har kopparspiral och har inte fött några barn än. Tror det var rekommenderat tidigare då spiralerna var otypligare och infektionsrisken större. Idag är de riskerna försumbara (se dock till att inte ha några könssjukdommar när du väl ska stoppa in den!) Det enda jag kan tänka mig är att det kan göra något ondare vid själva införandet om man inte fött barn innan..

Åhå. Det ska jag överväga!
Citera
2009-09-10, 15:25
Medlem
Annojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpana

Jo men när man använder ring första gången så kan det bli lite kajko med mensen, det blir lite oregelbundet första gången/gångerna. Tro mig, jag har använt den rätt
Citera
2009-09-10, 15:26
Medlem
Annojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stromming
Ja, annoj verkar inte riktigt ha använt den som man ska. Ringen ska alltid ut vid mens.

Se ovan
Citera
2009-09-10, 16:43
Medlem
-Jamaica-s avatar
Jag är också lite sugen på p-ring. Men alltså, det känns ju som om den borde ramla ut? Är det svårt att sätta i den rätt?
Citera
2009-09-10, 16:46
Medlem
nitidas avatar
Jag gillade den inte, den åkte ur ibland under sex osv så det kändes jobbigt att hålla koll på den hela tiden.
Citera
2009-09-10, 18:01
Medlem
playmates avatar
Nu när ni nämner det där med torrhet kan jag faktiskt känna igen mig. Har inte tänkt på det innan då jag som sagt inte sexat regelbundet under tiden jag haft p-ring, men jag blev tidigare väldigt, VÄLDIGT våt och det blir jag inte längre, dock inte snustorr men kanske mer normalvåt eller hur man ska kalla det

Citat:
Ursprungligen postat av -Jamaica-
Jag är också lite sugen på p-ring. Men alltså, det känns ju som om den borde ramla ut? Är det svårt att sätta i den rätt?

Haha, jag trodde det med. Vet bara en tjej vars ring ramlat ut, men annars ska det inte vara någon fara. Jag trycker bara upp den bakom livmodertappen så sitter den snällt där som den ska. Eller ja, den kan åka ner ibland men det är bara att trycka upp den ibland. Ut åker den i alla fall inte.
Citera
2009-09-10, 18:17
Medlem
Trinnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Jamaica-

Det är bara att knö ihop den och trycka in den. Eller jo, lite pill är det ju eftersom den har en tendens att veckla upp sig när man vill skjuta in den. Men den behöver inte sitta på något speciellt sätt, skjut upp den så långt det går så stannar den där. Jag har aldrig varit med om att den ramlat ut.
Citera
2009-09-10, 19:05
Medlem
-Jamaica-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Haha, jag trodde det med. Vet bara en tjej vars ring ramlat ut, men annars ska det inte vara någon fara. Jag trycker bara upp den bakom livmodertappen så sitter den snällt där som den ska. Eller ja, den kan åka ner ibland men det är bara att trycka upp den ibland. Ut åker den i alla fall inte.

Ah okej. Hmm jag ska nog fundera lite på det ändå, låter ju rätt krångligt. Man borde få prova med en som inte innehåller hormoner och se om den funkar för en.

Citat:
Ursprungligen postat av Trinnit
Det är bara att knö ihop den och trycka in den. Eller jo, lite pill är det ju eftersom den har en tendens att veckla upp sig när man vill skjuta in den. Men den behöver inte sitta på något speciellt sätt, skjut upp den så långt det går så stannar den där. Jag har aldrig varit med om att den ramlat ut.

Okej, nä man får väl hoppas att den stannar kvar då. Vore ju jobbigt annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in