2009-08-28, 22:30
Medlem
jockelos avatar
Tjenare!
Detta kanske är att begära mycket men jag skulle önska tips på något jättegott recept med makrillfilé där man kan byta ut makrillen mot någonting helt vegetariskt om det skulle te sig på viset att man inte får någon makrill på kroken!

Tack på förhand!
Citera
2009-08-28, 22:56
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockelo
Tjenare!
Detta kanske är att begära mycket men jag skulle önska tips på något jättegott recept med makrillfilé där man kan byta ut makrillen mot någonting helt vegetariskt om det skulle te sig på viset att man inte får någon makrill på kroken!

Tack på förhand!
Fattar inte vad du är ute efter, makrill i tomatsås eller makrill för huvudtaget har speciell smak.
Finns inget jag vet som kan hjälpa dig i denna riktning.
Citera
2009-08-28, 23:03
Medlem
Azraels avatar
Varför vill man ersätta något animaliskt med något vegetariskt - som smakar animaliskt? Det är ju lika korkat som att försöka framställa kött som smakar som grönsaker...
Citera
2009-08-29, 16:49
Medlem
jockelos avatar
Förstår inte varför det är relevant VARFÖR jag vill ha ett sådant recept? Men min flickvän är vegetarian men kan tänka sig att kanske äta fisk om man har fångat den själv. Får vi inget makrill när vi fiskar (fast det kommer vi säkerligen få, vill bara vara på en säkra sidan) så vill vi kunna ersätta den med någonting vegetariskt utan att förändra maträtten helt och hållet.
Citera
2009-08-29, 17:18
Medlem
CimGoodFellas avatar
Quornfilé är väl det klassiska köttsubstitutet. Beroende på vilken typ av maträtt du tänkte laga kanske deras Pepparkryddade Grillbiff kanske passar bättre?
http://www.quorn.se//cmpage.aspx?pag...&productid=143
Citera
2009-08-30, 13:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockelo
Förstår inte varför det är relevant VARFÖR jag vill ha ett sådant recept? Men min flickvän är vegetarian men kan tänka sig att kanske äta fisk om man har fångat den själv. Får vi inget makrill när vi fiskar (fast det kommer vi säkerligen få, vill bara vara på en säkra sidan) så vill vi kunna ersätta den med någonting vegetariskt utan att förändra maträtten helt och hållet.
Ska hon äta eller inte äta makrill?
Och du frågar om att ersätta med något annat, ta vad du vill men det kommer aldrig smaka makrill det är helt säkert.
Citera
2009-08-30, 16:20
Medlem
yukikazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ska hon äta eller inte äta makrill?
Och du frågar om att ersätta med något annat, ta vad du vill men det kommer aldrig smaka makrill det är helt säkert.

Makrill är för övrigt vidrigt
Citera
2009-08-30, 16:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yukikaze
Makrill är för övrigt vidrigt
Nej.
Citera
2009-08-30, 17:35
Medlem
midnighttrains avatar
http://www.halsanskok.se/userfiles/i.../Grytbitar.jpg
är väl det närmaste man kan komma skulle jag tro av det som finns i vanliga affärer, asiatiska affärer kan säkert ha något bättre alternativ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in