Citat:

Ursprungligen postat av bimsalabim

Kul att dina fotovanor ska spegla alla andras då. A850 ser ut att vara en utmärkt landskaps-, porträtt-, makro- och studiokamera. 

Jag har aldrig sagt något om någon annans fotovanor. Jag frågade vem som skulle behöva snabb serietagning och sade att jag själv aldrig använt det, det finns ingen anledning för dig att ha en otrevlig ton.
Och de som vill lägga cirka 2000$ på en kamera är sannolikt amatörer av det högre skiktet och bland dem amatörerna så är de fotogrenar som du nämnt sannolikt de allra populäraste, alltså en ren fullträff på en stor målgrupp av Sony.
	Citat:

Ursprungligen postat av bimsalabim

7D ser ut att bli en grym actionkamera för sport, event, naturfoto och andra krävande situationer.

Utan att ha prövat varken 7D, a850 eller canons och nikons flaggskepp så tror jag att de som verkligen behöver snabb serietagning för foto av sport, nyheter och avancerat naturfoto är yrkesverksamma fotografer som har pengarna att lägga på en snabb fullformatare.
En prisklass kring 2000$ är en prisklass riktad mot avancerade amatörer som jag är övertygad om kommer att vilja ha fullformat, även om det kanske är hypat. Dock så talar ju faktumet att Canon har en mycket stor kundbas för att 7D kommer att sälja mer än a850.