Citat:
Ursprungligen postat av fladdermuuus
Har förstås inte så mycket erfarenhet av annan mjukvara, men tycker att Fruity Loops Studio 8 var ganska lätt att förstå sig på som nybörjare.
Om du inte har något emot piratversioner kan du nog få allt du behöver helt gratis. Någon hårdvara tror jag inte du behöver än på länge.
Okej jag ska ge FL ett försök då, det blir väl antagligen att skaffa en piratverision. Klarar man sig lång utan någon hårdvara alltså?
Citat:
Ursprungligen postat av Rhalla
Kolla några how to FL-Studios videos på Youtube.
Nice, det kan jag ju göra. Simpelt men viktigt tips. Tackar så mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av ensiferum
Jag kör på min Imac, med Logic pro 8, ett ljudkort samt ett midikeyboard.
Är grovt enkelt med alla loopar och olika ljud man kan ta fram. Det är då det dyrare alternativet, har ingen riktig koll utöver det.
Jag sitter ju och trycker på en macbook pro, är logic grymt ? Vad kostar ett midikeyboard? Logic måste man väl kunna tanka? Det är lite sånt jag funderar över ifall det blir enklare med keyboard och så. Vad tycker du? Eller du menade att programmet var lätt att göra loopar i?
Citat:
Ursprungligen postat av Lemanic
Pröva Dance eJay eller Sequel (alternativt Reason). Dessa är enklare än FL Studio och Cubase.
eJay känns väl lite B? Jag kommer ihåg att jag lekte med det när jag var liten, typ mellanstadiet. Kan man göra proffsiga grejjer i det? Sequel har jag inte hört om men ska kolla upp det

Reason gav jag en chans för ett tag sen man ska prova igen