2003-12-18, 18:04
Medlem
hej vänner,

jag vet att ämnet har diskuterats tidigare, men om man åker från sthlm och ska köpa öl/vin/sprit för drygt 100 pers. vad är mest ekonomiskt tyskland eller danmark?

uppskattar all hjälp jag kan få, och sen lovar jag dela med mig min nya kunskap!

tack på förhand....
Citera
2003-12-18, 19:58
Bannlyst
sprit billigt

Citat:
Ursprungligen postat av dakar
hej vänner,

jag vet att ämnet har diskuterats tidigare, men om man åker från sthlm och ska köpa öl/vin/sprit för drygt 100 pers. vad är mest ekonomiskt tyskland eller danmark?

uppskattar all hjälp jag kan få, och sen lovar jag dela med mig min nya kunskap!

tack på förhand....

Helt klart Tyskland! säger alla som varit där.

visserligen blivit mycket billigare i danmark sedan dem sänkte spritskatten,har själv varit där och köpt för "husbehov" ,men skall du köpa stora mängder så är Tyskland och Bordershop helt klart bättre,vissa säger att staden Burg (tror det heter så) som ligger några mil söderut från puttgarden skall var ännu billigare,är visst "centrum" för alla bussresor för spritinköp från Norden.

En länk till Bordershop i puttgarden att kolla priser m.m :
http://www.scandlines.dk/BorderShopFront/Front_DK
Citera
2003-12-19, 21:44
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dakar
hej vänner,

tack på förhand....
Bordershop har bäst sortiment jag har varit där 5 gånger, Burg har inte lika bra sortiment men ska du bara ha vodka och öl så duger Burg. Men Bordershop tycker jag är mycket bra.
Citera
2003-12-21, 23:36
Medlem
taffies avatar
Har ni hörttalas om Calles i tyskland, de har tillstånd att sälja utan pant.
Citera
2003-12-22, 04:00
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taffie
Har ni hörttalas om Calles i tyskland, de har tillstånd att sälja utan pant.

och dom är riktigt billiga. bara ett minus, har inget djupare utbud, bara det som säljer absolut mest
Citera
2004-01-04, 23:20
Medlem
då var det fixat!

tack för era svar!

det slutade, efter timtals research, med att vi satte sikte mot puttgarden, tyskland, i en gamal mazda 626. detta utspelade sig före nyår..

vi fyllde den med drygt 100 liter sprit (varav 60 liter absolut, 24 flaskor gin, 6 whisky, 6 konjak, 6 rum och diverse andra likörer osv) + 120 liter vin (på tetra pack) samt 12 flak bira (ceres royal 24 @ 33cl). slutnota drygt 18000 SEK.

när vi rullade genom tullen skrapade underredet längs asfalten... lite svettigt men tydligen inga problem. det hade ju sugit om dom beslagtog majoriteten av godset.

efter vår lyckade nyårsfest så har vi fortfarande 30 liter sprit kvar och lite vin. så januari kanske inte blir så grått o tråkigt..
Citera
2004-01-04, 23:34
Medlem
Hin Håle.s avatar
70cl starksprit, 1.2l vin samt ~3 burkar starköl per person? Jösses, ni måste haft roligt!
Citera
2004-01-05, 11:13
Medlem
ola18s avatar
tyskland är billigast, inget snack om saken, bor i skåne, smugglat sen jag var 18 =)

Bordershopen är helt okej. För min del räckte det med ALDI (snabbköp), köpte saranoff (70cl~40:-).

Pant slipper du som svensk om du lovar att INTE komma tillbaka till tyskland och panta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in