2009-08-28, 14:55
Medlem
Varför fotar snuten i smyg? Vad gör dom med bilderna och varför? Jag menar när dom smyger upp och fotar en på avstånd så vet dom ju redan vem man är uppenbarligen så vad fan ska dom med kort till?

Och det är inga kort som har med något skumt att göra heller utan bara när man är ute.
Citera
2009-08-28, 15:01
Medlem
micaeles avatar
Var, när och hur gör dom det? Aldrig hört talas om.
Citera
2009-08-28, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Var, när och hur gör dom det? Aldrig hört talas om.

Helt random utomhus, hinner knappt reagera bara kommer massa blixtrar några meter bort sen smyger dom iväg, har inte bara hänt mig även andra vänner som konfronterat dom och då har deras uniformeradebackup kommit på 2röda haha...

jag vet att dom fotar och filmar från bilarna osv, det har dom alltid gjort men att dom springer runt såhär? en menade på att man är "under utredning" när dom gör det men vet inte om det ligger sanning i det.
Citera
2009-08-28, 16:35
Medlem
Bläckfiskens avatar
De kartlägger dig grabben! Har du nån resa nära förestående, eller är någon för polisen känd bekant på väg till dig?
Citera
2009-08-28, 17:10
Medlem
Manmothers avatar
Sluta upp med dealandet och låt bli att våldta småflickorna så kan du nog slippa undan blixtarna.
Citera
2009-08-28, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bläckfisken
De kartlägger dig grabben! Har du nån resa nära förestående, eller är någon för polisen känd bekant på väg till dig?

Nej faktigst inte men annars brukar dom alltid bli intresserade när dom vet att någon ska komma, men det är inget sådant aktuellt nu... dom kan kartlägga mig bäst dom vill för jag gör ändå inget, och de andra sitter bakom lås och bom nu och det vet snuten så fattar inte vaför dom gör såhär. Det är väl som vanligt att dom inte har nog med brains för att fälla brotten som är värda att fälla, och istället springer runt och leker fotograf... jaja jag skiter i jag betalar ändå ingen skatt längre men för all del låt dom bränna pengarna.

jag menar dom kunde ju inte gått till något bättre än detta, typ skola eller sjukvård..
Citera
2009-08-28, 18:32
Medlem
De kanske bara vill stressa dej...
Se hur du reagerar eller så...

Men OK ibland beter de sig fullständigt IQ-befriat också.....
Citera
2009-08-28, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
De kanske bara vill stressa dej...
Se hur du reagerar eller så...

Men OK ibland beter de sig fullständigt IQ-befriat också.....

då har dom misslyckats fatalt, jag känner mer "wtf" och en förvånad suck liksom. har dom liksom verkligen inget bättre o göra, brudar blir våldtagna varje natt och folks huvuden blir instampade men dom kan liksom sända en fucking patrull för att ta lite smygfoto på mig när jag sitter i princip stilla som en fluga och bara chillar haha. men du kan säkert ha rätt i att dom ville testa mej, ingen aning men känns inte som att dom tänker så långt heller.

och jag skriver inte för att "ååh polisen är så dålig yada yada" men allvarligt gör dom detta i större usträckning för det är helt sjukt slöseri med resurser anser jag.
Citera
2009-08-28, 19:07
Medlem
Bläckfiskens avatar
Har själv haft flera sådana episoder. Extra jobbigt blir det när familjemedlemmar och nära vänner också drabbas av dessa "grisirazzi`s" integritetskränkande stalkanden. Precis som du säger så har det dessutom varit vid förhållandevis inaktiva perioder. Har själv aldrig varit vad som skulle klassas som yrkeskriminell heller. I några fall har jag fått grisirazzi på mig pga vänner, ibland veckovis uppvaktning bara efter en timmes besök av gamla vänner. Lagens väktare har ofta väldigt svårt att tro att vissa människor är bara gamla vänner, inga affärer, inga vapen, inget fuffens alls... Herregud, ibland tror jag bara att dessa spanare behöver OB-ersättningen för att betala verandabygget eller sin nya fina bil
Citera
2009-08-28, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bläckfisken
Har själv haft flera sådana episoder. Extra jobbigt blir det när familjemedlemmar och nära vänner också drabbas av dessa "grisirazzi`s" integritetskränkande stalkanden. Precis som du säger så har det dessutom varit vid förhållandevis inaktiva perioder. Har själv aldrig varit vad som skulle klassas som yrkeskriminell heller. I några fall har jag fått grisirazzi på mig pga vänner, ibland veckovis uppvaktning bara efter en timmes besök av gamla vänner. Lagens väktare har ofta väldigt svårt att tro att vissa människor är bara gamla vänner, inga affärer, inga vapen, inget fuffens alls... Herregud, ibland tror jag bara att dessa spanare behöver OB-ersättningen för att betala verandabygget eller sin nya fina bil

ja, personligen kan dom springa eftermig bäst fan dom vill men trist när familj ska behöva lida, spec som sagt om man inte gör något, sen som du säger fattar somliga av paragraf-ryttarna inte att det är fullt normal att hälsa och umgås med gamla vänner eller ens egna blods-släktingar... Sen vad fan dom gör på sin fritid får ju dom stå för liksom äh... Jag tycker väl mest synd om dom egentligen.
Citera
2009-08-28, 23:20
Bannlyst
Lånar tråden : Har de rätt o fotagrafera pers?
Citera
2009-08-28, 23:26
Medlem
Bläckfiskens avatar
Det har du som privatperson också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in