Är mycket godare med "hamburgerkött" än vanlig skinka i alla dess former, och som föregående talare redan påpekat så passar det ypperligt med pepparrot till
Tyvärr är det väl inte mycket häst i hamburgerköttet nuförtiden. Oftast brukar det stå "hamburgerkött av nöt" i innehållsförteckningen. Annat kött av häst (mer än Gustafskorv) har jag aldrig sett i butik, men om det skulle dyka upp så äter jag det gärna.
Hamburgerkött tillsammans med pepparrot alternativt pepparrotsgrädde är väl närmast att klassa som en klassisk kombination. Ganska gott att ha som snitt.
Tyvärr är det väl inte mycket häst i hamburgerköttet nuförtiden. Oftast brukar det stå "hamburgerkött av nöt" i innehållsförteckningen. Annat kött av häst (mer än Gustafskorv) har jag aldrig sett i butik, men om det skulle dyka upp så äter jag det gärna.
Vad är egentligen vissa människors "grej" med häst?
Allting som inte är människa eller något som jag har gett ett namn (husdjur) kan hamna på min tallrik
Rökt hästfile´ är nåt av det godaste jag har ätit. Fast här hemma är det uteslutet då tjejen ser på hästar som ett husdjur, ungefär som hund eller katt. Kanske man ska smygbjuda nån gång...
Senast redigerad av pelvis 2010-03-13 kl. 20:51.
Anledning: Lade till ett L och ett M
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!