2009-08-28, 10:46
Medlem
Fairytudes avatar
Min man fyller år och önskar sig turkisk konfekt. Det är säkert skitäckligt men födelsedag är födelsedag så jag har kutat runt och försökt införskaffa snasket, utan resultat ska tilläggas.

Då gick jag på plan B och googlade fram ett recept för att själv försöka konstruera det åtrådda godiset. Dessvärre innehåller receptet "rosenvatten" och det har jag ingen aning om var man köper! Delikatessbutik? Apoteket? Någon som vet? För inte är det väl meningen att man själv ska ut och knycka rosor i parken och blanda till?

Nästa år hoppas jag han önskar sig saltlakrits...
Citera
2009-08-28, 10:55
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fairytude
Dessvärre innehåller receptet "rosenvatten" och det har jag ingen aning om var man köper!
Finns i stort sett alla välförsedda normalbutiker. Dessutom i många invandrarbutiker. I Götet finner du t ex rosenvatten på Orienthuset.

~Paul~
Citera
2009-08-28, 11:17
Medlem
Fairytudes avatar
Man köper det på ICA alltså?
Skönt, jag är trött på att kuta runt och leta efter saker jag inte hittar i konstiga butiker... och så slipper jag ju plocka rosor också! Tack!
Citera
2009-08-28, 11:30
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fairytude
Man köper det på ICA alltså?
Skönt, jag är trött på att kuta runt och leta efter saker jag inte hittar i konstiga butiker... och så slipper jag ju plocka rosor också! Tack!
Min lokala ICA har det på lager i alla fall. Ingen orsak att tacka .

~Paul~
Citera
2009-08-28, 11:43
Medlem
sommarlovs avatar
Åt turkiskt godis med rosenvatten, dagen efteråt luktade min hud kraftigt av rosor!
Citera
2009-08-28, 11:44
Medlem
Finns även på Apoteket.
Citera
2009-08-28, 12:04
Medlem
Millicents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Åt turkiskt godis med rosenvatten, dagen efteråt luktade min hud kraftigt av rosor!

Verkligen?

Man kanske ska käka sånt när det vankas romantik
Citera
2009-08-28, 12:49
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Min lokala ICA har det på lager i alla fall. Ingen orsak att tacka .

~Paul~

Mina lokala ICA-nasare har det inte, inte vad jag sett i alla fall. Enligt mig så är affärer av mer "orient-stuk" säkrare tips. Det är nog upp till varje ICA-handlare om det för det eller ej.
Citera
2009-08-28, 12:50
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millicent
Verkligen?

Man kanske ska käka sånt när det vankas romantik
Du får dock välja platsen för dina romantiska övningar med omsorg. Att göra det ute i det fria är kanske ingen god idé .

~Paul~
Citera
2009-08-28, 12:51
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Mina lokala ICA-nasare har det inte, inte vad jag sett i alla fall. Enligt mig så är affärer av mer "orient-stuk" säkrare tips. Det är nog upp till varje ICA-handlare om det för det eller ej.
Hm, så kan det förståss vara. Dock har jag sett rosenvatten i samtliga mina närliggande affärer. Du måste ha otur .

~Paul~
Citera
2009-08-28, 12:57
Bannlyst
Usch, Turkish delight smakar ju as :/

Bor du i Stockholm bör du ta en tur ut till västerort med blå linjen, leta i random livsmedelsaffär. Hittar du inte godiset så hittar du garanterat rosenvatten. Jag skulle nämnt kistagrossen men har gjort det lite för ofta så skiter i det för att inte bli anklagad för reklam Men om jag nu skulle ha nämnt det så skulle jag också sagt att du med 90% sannolikhet finner det du söker där
Citera
2009-08-28, 14:55
Medlem
Millicents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Du får dock välja platsen för dina romantiska övningar med omsorg. Att göra det ute i det fria är kanske ingen god idé .

~Paul~

Kan inte säga att jag kopplar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här