2009-08-28, 15:30
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millicent
Kan inte säga att jag kopplar
Som bekant så drar rosendoften till sig insekter, bl a bin, humlor och getingar

~Paul~
Citera
2009-08-28, 15:52
Medlem
poojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Som bekant så drar rosendoften till sig insekter, bl a bin, humlor och getingar

~Paul~

Måste fråga är det påriktigt om man konsumerar rosenvatten att man luktar ros dagen efter
Citera
2009-08-28, 15:53
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poojk
Måste fråga är det påriktigt om man konsumerar rosenvatten att man luktar ros dagen efter
Ja. Vad du än konsumerar så ger det utslag i din kroppslukt inom den närmaste tiden. Likaså i urinen.

~Paul~
Citera
2009-08-28, 15:56
Medlem
poojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Ja. Vad du än konsumerar så ger det utslag i din kroppslukt inom den närmaste tiden. Likaså i urinen.

~Paul~

Va fan då måste jag ju lukta som ett hembränneri dagligen. Så du menar att jag kan dricka rosenvatten varje dag så kan man kamoflera doften av fyllo?
Citera
2009-08-28, 16:01
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poojk
Va fan då måste jag ju lukta som ett hembränneri dagligen. Så du menar att jag kan dricka rosenvatten varje dag så kan man kamoflera doften av fyllo?
Haaaha.

Men som svar på din fråga. Rosenvatten och hembränt skulle snarare lämna en lukt som liknar den sprit som man balsamerar lik med. Alltså vi snackar begravningsbyrå.

Kanske inte så lämpligt i samband med date .

~Paul~
Citera
2009-08-28, 17:31
Medlem
Fairytudes avatar
Citat:
Usch, Turkish delight smakar ju as :/
Som tur är är det inte jag som ska käka det. Gelégodis är avskyvärt ju!
Men det är roligt att min man kommer att lukta rosor när han har ätit det..

Iaf, nu ger jag mig ut på rosenvattenjakt. Bor tyvärr inte i Sthlm/Göteborg så tipsen om bra orientbutiker är oanvändbara. Ni verkar väldigt kunniga om rosenvatten förresten, vad har man det till, mer än äckligt godis?
Citera
2009-08-28, 17:38
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fairytude
Som tur är är det inte jag som ska käka det. Gelégodis är avskyvärt ju!
Men det är roligt att min man kommer att lukta rosor när han har ätit det..

Iaf, nu ger jag mig ut på rosenvattenjakt. Bor tyvärr inte i Sthlm/Göteborg så tipsen om bra orientbutiker är oanvändbara. Ni verkar väldigt kunniga om rosenvatten förresten, vad har man det till, mer än äckligt godis?

Min maka en intensiv period för några år sedan då det tillverkades tvål, lotions, cremer och annan allehanda kosmetika. I dessa produkter så kan rosenvatten ingå.

Är du intresserad så rekommenderar jag http://www.crearome.se/ Du kanske tom hittar rosenvatten hos dem. De har väldigt mycket råvaror för olika skönhetsprodukter men de har också ett stort sortiment eteriska oljor vilket kan vara intressant vid matlagning.
Citera
2009-08-28, 21:29
Medlem
Fairytudes avatar
Ha!
Första bästa butik med orientaliska livsmedel jag trillade in på hade inte bara en utan fyra sorters rosenvatten! Där ser man!

Det luktar gammal tantparfym dock.
Citera
2009-08-28, 22:02
Medlem
midnighttrains avatar
det rosenvatten jag brukar se i butiken är en grön glasflaska. brukar stå bland den arabiska maten, typ bland tahini, hommus och inlagda zuchini och liknande.
Citera
2009-08-29, 06:01
Medlem
Som sagts tidigare går det även att köpa på apoteket, om man inte har tillgång till lite roligare "specialbutiker"!
Citera
2009-09-03, 13:14
Medlem
Fairytudes avatar
Uppdatering:
Fy för rosenvatten säger jag!
Och ännu mera fy för turkisk konfekt!
Varning utfärdas! Hela köket stinker rosor, mina händer som vidrört anrättningen stinker rosor och godiset går inte ens att äta! Inte ens hunden äter det!

Turkar måste ha väldigt annorlunda smaklökar...
Citera
2009-09-03, 13:16
Medlem
wonderlands avatar
Det är väldigt sött ja...men det var ju inte till dig, utan pojkvännen. Gillade han dom inte heller, eller varför ville han så gärna ha dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in