2009-08-28, 10:43
Medlem
Intresserad av det ämnet. Alla ABBA-medlemmar har väl barn. Både med varandra och vid sidan om, eller efter och före ABBA i alla fall.

Men de enda två man hör talas om då och då är Peter Grönwall och Linda Ulvaeus. Men vad gör de andra och vilka är de?

Linda Ulvaeus måste ju förresten förbanna sitt öde varje dag, man kan kan bli lik mamma eller pappa när man föds. Hon blev lik pappa.

Men fram med berättelser om ABBA-barnen nu. Sitter de bara och väntar på arv?
Citera
2009-08-28, 10:48
Medlem
snurreskvätts avatar
En unge var väl med i något inredningsprogram eller något sånt för ett par år sedan. Tror han var grabb till Benny.
Jag reagerade över att bodde helt vanligt, en helt vanlig tvåa någonstans.

Nu måste jag säga att detta var en under en luddig period och jag kan ha blandat ihop Benny med någon annan, men rätt säker är jag.

Edit: Måste såklart tillägga att han spelade gitarr och sjöng med hade lite svårt att fylla farsan skor om jag minns rätt
Citera
2009-08-28, 10:58
Medlem
Kycklingkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurreskvätt
En unge var väl med i något inredningsprogram eller något sånt för ett par år sedan. Tror han var grabb till Benny.
Jag reagerade över att bodde helt vanligt, en helt vanlig tvåa någonstans.

Nu måste jag säga att detta var en under en luddig period och jag kan ha blandat ihop Benny med någon annan, men rätt säker är jag.

Edit: Måste såklart tillägga att han spelade gitarr och sjöng med hade lite svårt att fylla farsan skor om jag minns rätt
Antar att du menar Peter Grönvall, musiker men inte jätteframgångsrik. Gift med Nanne Grönvall, även hon musiker.
Citera
2009-08-28, 11:09
Medlem
Peter var väl iofs ganska framgångsrik på 80-talet i alla fall. Med liksom "normal svensk artist" framgång mätt. Ska man mäta sig med ABBA.. well....

Intressant ämne förresten, vet väldigt lite om abbornas barn, ska bli kul att se vad som kommer fram!
Citera
2009-08-28, 11:32
Medlem
Thomas_LAs avatar
Linda Ulveaus var väl hästtjej, vill jag minnas. Tror att det var en av anledningarna till att Agnetha barrikerade sig ute på landet, så att dottern skulle kunna ha ett antal hästar.

hon verkar ha blivit skådis på vuxna dar.
http://www.lindaulvaeus.com

...och ser inte fullt lika rälig ut längre...
Senast redigerad av Thomas_LA 2009-08-28 kl. 11:34.
Citera
2009-08-28, 12:05
Medlem
Annifrids dotter gick i min syrras klass på Lidingö.
Hon avled i USA i en bilolycka för några år sedan.
kallades för Lotta tror jag men hette nog Lise-Lotte
Citera
2009-08-28, 12:27
Medlem
Några upplysningar

Det var Bennys son Ludvig som deltog i tv-programmet, han har försökt sig på en karriär som musiker men jag vet inte hur bra eller dåligt det går.

Anni-Frids dotter Lotta (Ann Liselotte) dog den 12 mars 1998 i USA. Hon gick det mesta av skoltiden i skola i Eskilstuna där hon bodde med sin far och äldre bror Hans.
Senast redigerad av babosa 2009-08-28 kl. 13:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in