2019-03-29, 23:53
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Då kan vi ju sätta upp mittbackarna i anfallet istället då? Offensiva spelare ska stå för merparten av lagets målproduktion, end of story. Annars har du stora problem med ditt anfallsspel. Vi hade ju "tur" att Quaison och Claesson var riktigt heta den här samlingen annars hade det inte blivit några mål framåt.
Nä mittbackar får inte göra mål. Det är förbjudet? En anfallare som skapar ytor så andra spelar bättre är tydligen värdelös också?

Nu är inte Berg jättebra men att påstå att han är dålig enbart pga. att han har problem att göra mål är typiskt okunnande.
Citera
2019-03-30, 01:02
Medlem
ZlatanManias avatar
Denna tråd har inte åldrats särskilt väl...

Visserligen har man fått rena vansinnesutbrott över Bergs missar i landslaget och dom pågår fortfarande men med lite distans så kan man hävda att han inte är fullt så värdelös som många vill få det till. Ja han är en målsumpare men i övrigt så är (eller kanske var) det en spelare som Janne Andersson vill ha, en spelare som öppnar ytor och jobbar för laget vilket är långtifrån värdelöst. Ska man jämföra med Guidetti som presterat oerhört lite så tar jag fanemig Berg före. Att Berg blivit en hackkyckling kan jag köpa men nån jävla nivå får det vara..

Förhoppningsvis fortsätter Quaison att leverera och om man får drömma så tar Isak några steg framåt och då har vi ett strålande anfallspar att se framemot i många år
Citera
2019-03-30, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Denna tråd har inte åldrats särskilt väl...

Visserligen har man fått rena vansinnesutbrott över Bergs missar i landslaget och dom pågår fortfarande men med lite distans så kan man hävda att han inte är fullt så värdelös som många vill få det till. Ja han är en målsumpare men i övrigt så är (eller kanske var) det en spelare som Janne Andersson vill ha, en spelare som öppnar ytor och jobbar för laget vilket är långtifrån värdelöst. Ska man jämföra med Guidetti som presterat oerhört lite så tar jag fanemig Berg före. Att Berg blivit en hackkyckling kan jag köpa men nån jävla nivå får det vara..

Förhoppningsvis fortsätter Quaison att leverera och om man får drömma så tar Isak några steg framåt och då har vi ett strålande anfallspar att se framemot i många år

Instämmer i att han inte alls skulle vara dålig som folk vill få det till, tycker Berg jobbar bra, vinner ofta boll och har alltid ett par fina kombinationer omkring mittplan vilket gör att vi förhållandevis enkelt kommer upp i plan många gånger; synd bara att han i landslaget har bränt lite väl många chanser.
Känns befängt att han är den enda spelare som får skit när han gör något dåligt, i matcherna mot Rumänien och Norge t ex så var det många spelare som också dom bara gav bort bollen eller brände bra lägen, och dom får inte i närheten av lika mycket skit som Berg får.
Citera
2019-03-30, 09:04
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Tränare har sina favoriter vettu. Både Lacazette och Benzema är bättre än Giroud egentligen, men dom har väl tidigare haft dispyter med tönten Deschamps och blir därför inte uttagna. Han fick ju en hel del kritik för det innan dom vann VM-guldet. Fans vänder gärna kappan efter vinden när det går bra...
Giroud är en target som passar perfekt i hur Frankrike vill spela. Menar du att Lacazette på 175 cm hade kunnat kunnat göra samma roll bättre?
Citera
2019-03-30, 11:07
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Giroud är en target som passar perfekt i hur Frankrike vill spela. Menar du att Lacazette på 175 cm hade kunnat kunnat göra samma roll bättre?

Längd har egentligen inget med det där att göra. Arsenals anfallsspel är ofta mycket bättre med Lacazette på planen i mitt tycke. Aubameyang är ju en decimeter längre och han är i mångt och mycket en bedrövlig targetspelare. Lacazette är väldigt mångsidig på planen, suger fast bollar, samtidigt som han kan göra sin gubbe (Största uppköpet från Giroud) och är målfarlig. Det är obegripligt att inte Emery spelar Laca med Auba i varje match.

Men nu är vi rätt off topic och jag har egentligen sagt mitt i frågan när det gäller Berg.
Citera
2019-03-30, 11:31
Medlem
Det har verkligen låst sig för Marcus Berg nu. Känns som att efter att han missade öppet mål i början på VM, i matchen mot Sydkorea, så har det gått helt åt helvete för honom. Han blir nog inte bättre, utan snarare sämre från och med nu.
Citera
2019-03-30, 12:59
Medlem
welcometorealitys avatar
Rubriken borde ju ändras till , "hur dålig kan Marcus Berg bli"?
Citera
2019-03-30, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Rubriken borde ju ändras till , "hur dålig kan Marcus Berg bli"?

Haha, ja tyvärr så är det åt det hållet det går nu.
Citera
2019-04-10, 05:35
Medlem
shanghais avatar
Det var ganska otacksamt att försöka fylla tomrummet efter Zlatan. Att Berg blivit hackkyckling är ju inte så konstigt när människor är vana att det blir mål på de få målchanser som landslaget vaskar fram per match.

Det Berg med flera visade i VM är att arbetsmoral i laget är viktigare än individuell skicklig. Tyckte det vi såg var det bästa landslaget vi haft på 15 år.

Janne och Berg tar jag alla dagar i veckan framför Hamren och Zlatan.
Citera
2019-06-08, 11:12
Medlem
BarryHeros avatar
Någon mer som hoppas på att Marcus Berg skriver på för ett lag i en europeisk toppliga i sommar? Det vore kul om han hamnade i Olympiakos som det ryktats om under de senaste veckorna. Vore förstår en känslig övergång med tanke på Bergs historia i Panathinaikos, men Berg har uppenbarligen varit framgångsrik i Grekland tidigare och kan säkert reproducera sin gamla målform. Vore bra för landslaget om Berg valde kvalitetsfotboll i Europa jämfört med pengarna i Mellanöstern.
Citera
2019-06-08, 18:20
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Någon mer som hoppas på att Marcus Berg skriver på för ett lag i en europeisk toppliga i sommar? Det vore kul om han hamnade i Olympiakos som det ryktats om under de senaste veckorna. Vore förstår en känslig övergång med tanke på Bergs historia i Panathinaikos, men Berg har uppenbarligen varit framgångsrik i Grekland tidigare och kan säkert reproducera sin gamla målform. Vore bra för landslaget om Berg valde kvalitetsfotboll i Europa jämfört med pengarna i Mellanöstern.
Här är problemet. På hög nivå så är Marcus Berg en jävligt dålig fotbollsspelare. Vi har inget emot honom och vill honom inget illa men vi är trötta på folk som har en agenda och vill överskatta fotbollsspelare som inte klarar av trycket.
Citera
2019-06-08, 18:22
Medlem
emotallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Jag har sett Marcus Berg ett par matcher live i allsvenskan när han mötte mitt lag och ett par gånger till på tv och u21 och landslaget men jag ser inte hans riktiga storhet som spelare egentligen. Men eftersom han levererar mål var han än hamnar så kan man konstatera att han sannerligen är en utpräglad målskytt.

Men vad tror ni? Blir Marcus Berg Sveriges nästa skyttekung? 3 mål på 5 matcher hittills för Hamburg och snart helt ordinare i landslaget.

Kommer han bli nästa Henke Larsson?

Vem är Marcus Berg? Vem är Henke Larsson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in