2009-08-28, 07:27
Medlem
boostankans avatar
Hej.

Jag installerade ett program igår, vilket ledde till en BSOD, så jag startade om datorn och då möttes jag av ytterligare en BSOD. Startade då i felsäkert läge och gjorde en systemåterställning och startade om datorn.

Då fungerade allt som det skulle igen, men när jag provade att installera om programmet så hände precis samma sak. Nu när jag åter försöker med systemåterställning säger Windows (Vista) att det inte existera några sådana på systemdisken...

Någon som vet hur jag får tillgång till systemåterställningarna igen?
Citera
2009-08-28, 08:59
Medlem
Ojdå. Går det inte att lösas så simpelt som att avinstallera programmet i felsäkert läge? Dvs. om du endast får BSOD under tiden du kör programmet.
Citera
2009-08-28, 10:05
Medlem
Andreasvbs avatar
Du gick tillbaka till backupen, då fanns ingen tidigare backup.

Om det inte fungerar från felsäkert läge kan det gå att köra en reparation med Windows-skivan.
Citera
2009-08-28, 14:57
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyvibe
Ojdå. Går det inte att lösas så simpelt som att avinstallera programmet i felsäkert läge? Dvs. om du endast får BSOD under tiden du kör programmet.
Programmet finns inte med i listan över installerade program (det orsakade BSOD innan det hann installera klart).

Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Du gick tillbaka till backupen, då fanns ingen tidigare backup.
Vad menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Om det inte fungerar från felsäkert läge kan det gå att köra en reparation med Windows-skivan.
Har redan provat det. Problemet är att hårddisken inte finns med på listan över systemdiskar att reparera, om du förstår vad jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in