2009-09-08, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Om vi nu tar matdelen som ett exempel tror jag inte alls att modsen (tänk fingerade mods som är finsmakare) har problem med att de är "för fina i kanten" för att tillåta trådar om exempelvis Max och Burger King. Däremot blir de givetvis irriterade när den åttonde tråden om just detta startas i forat för finsmakare och livsnutare eftersom det inte stämmer speciellt bra in på just hamburgerkedjor...

https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=253

Det är dock ett väldigt elitiskt tänkande att tycka att man inte är finsmakare och livsnjutare för att det bästa man vet är burger king. Det är ju en högst personlig åsikt vad man tycker är att njuta av livet trots allt.
Citera
2009-09-08, 02:17
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Det är dock ett väldigt elitiskt tänkande att tycka att man inte är finsmakare och livsnjutare för att det bästa man vet är burger king. Det är ju en högst personlig åsikt vad man tycker är att njuta av livet trots allt.
Det är givetvis upp till var och en att välja vad man anser att finsmakare står för, men om man är tveksam till vad som ska postas i forat kan man ju alltid läsa den förklarande texten under rubriken...

Diskussioner om kvalitetsviner, dyr konjak, exklusiva cigarrer osv
Citera
2009-09-08, 02:22
Medlem
Citat:
Det är givetvis upp till var och en att välja vad man anser att finsmakare står för, men om man är tveksam till vad som ska postas i forat kan man ju alltid läsa den förklarande texten under rubriken...

Diskussioner om kvalitetsviner, dyr konjak, exklusiva cigarrer osv

Det där "osv" låter dock mycket att lämna till fantasin (vilket är meningen hoppas jag). Man skulle ju dock på den beskrivningen kunna tolka det som att det ska diskuteras om endast exklusiva och dyra saker i avdelningen. Vilket hade gjort det till en väldigt långsam avdelning. Kollar man på avdelningens innehåll så ser man snabbt att så inte är fallet.
Citera
2009-09-08, 02:34
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Det där "osv" låter dock mycket att lämna till fantasin (vilket är meningen hoppas jag). Man skulle ju dock på den beskrivningen kunna tolka det som att det ska diskuteras om endast exklusiva och dyra saker i avdelningen. Vilket hade gjort det till en väldigt långsam avdelning. Kollar man på avdelningens innehåll så ser man snabbt att så inte är fallet.
Jag kollade bara för första sidan och den ser bra ut IMHO.
Citera
2009-09-08, 02:48
Medlem
Citat:
Jag kollade bara för första sidan och den ser bra ut IMHO.

Jorra jag håller med. Men det är just detdär "IMHO" som inte alltid slår rätt. Jag menar bara att det är en åsiktsfråga och att inte alla moderatorer i alla tillfällen är objektiva.
Citera
2009-09-08, 07:47
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Jorra jag håller med. Men det är just detdär "IMHO" som inte alltid slår rätt. Jag menar bara att det är en åsiktsfråga och att inte alla moderatorer i alla tillfällen är objektiva.
Vi är idag ett 80-tal mods och det är klart att vi inte är en 100 %-igt homogen grupp när det gäller åsikter och tyckanden.

Det är en omöjlighet att åstadkomma det eftersom vi då vore att jämställa med robotar.
Citera
2009-09-08, 09:14
Medlem
Oddballs avatar
Citat:

Just i det forumet så blir det en rätt subjektiv bedömning av moderatorerna vad som är okej och inte, dock verkar ju 19 av 20 personer som skriver där förstå själva andemeningen med forumet.
Citera
2009-09-08, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sigge.Sork
Är det någon mer än jag som känner sig tystad här på FB?
Tycker snart det kvittar vad man skriver så ska det in en moderator och leka Gud. Snacka om OT och stänga nyss öppnade trådar bara för att tråden inte faller moderatorn i smaken.

Det är ändå ganska högt till tak här på FB jämfört med andra forum, men jag drar mig verkligen för att starta nya trådar och lägga in kommentarer.

Instämmer helt! vi är några st här inne som alltid varit motarbetade, tyvärr. vad modsen anser och vad dom tycker har blivit en lag här inne! Flera trådar jag startat förut har blivit stängda pga OT, trams & personangrepp från samma jävla pack. dessa troll borde givetvis varnats eller stängas av men såklart ingenting utan istället stängs hela tråden, pga att den inte faller moderatorn i smaken men kanske främst pga ren lathet. Sen dom få gånger man svarat tebaka på dessa påhopp DÅ är dom snabba med tillsägelserna...

men tänk om du gör sak själv! du går in i en tråd du inte gillar med OT, trams, och personangrepp! tror du på fullaste allvar moderatorn skulle stänga tråden då? jo grisar kan flyga... du får en kick ut ur flashback det är vad du får!
Citera
2009-09-08, 17:29
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teliasux
Instämmer helt! vi är några st här inne som alltid varit motarbetade, tyvärr. vad modsen anser och vad dom tycker har blivit en lag här inne! Flera trådar jag startat förut har blivit stängda pga OT, trams & personangrepp från samma jävla pack. dessa troll borde givetvis varnats eller stängas av men såklart ingenting utan istället stängs hela tråden, pga att den inte faller moderatorn i smaken men kanske främst pga ren lathet. Sen dom få gånger man svarat tebaka på dessa påhopp DÅ är dom snabba med tillsägelserna...

men tänk om du gör sak själv! du går in i en tråd du inte gillar med OT, trams, och personangrepp! tror du på fullaste allvar moderatorn skulle stänga tråden då? jo grisar kan flyga... du får en kick ut ur flashback det är vad du får!

Om du tror att vi gör skillnad på medlemmar är du verkligen ute och seglar...
Jag kan inte annat än försäkra dig om att alla behandlas lika på forumet.

Om någon kommer in och förstör i en tråd ska man alltid skicka RP istället för att gå till motangrepp, då slipper man riskera att dra på sig en oförtjänt tillsägelse. Sen är det också lite skillnad vad gäller vilka regler du bryter mot.
Gör du grova personangrepp t ex kan du ju bli bannlyst direkt i värsta fall, medan OT kan generera i tillsägelser.
Citera
2009-09-08, 17:55
Medlem
Imagine this:

I en tråd som handlar om bakelser så kommer en jeppe in och helt plötsligt börjar skriva om byggnadsarbete... tala om att verkligen gå offtopic.
Citera
2009-09-08, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Imagine this:

I en tråd som handlar om bakelser så kommer en jeppe in och helt plötsligt börjar skriva om byggnadsarbete... tala om att verkligen gå offtopic.

Inte om det handlar om vad för bakelser som är bäst på byggarbetsplatsen.

Jag skulle föredragit donuts på en byggarbetsplats eller inplastade muffins.
Citera
2009-09-08, 18:41
Medlem
"Ett 80-tal" moderatorer på ca. 17,5 miljoner inlägg talar sitt eget språk. Antingen så har moderatorn själv läst det ifrågasatta inlägget eller så har det blivit rapporterat. Därmed rinner det ändå en del. Det kan verka som att detta beror på korruption, men det är bara som det verkar.

Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Om du tror att vi gör skillnad på medlemmar är du verkligen ute och seglar...
Jag kan inte annat än försäkra dig om att alla behandlas lika på forumet.

Om någon kommer in och förstör i en tråd ska man alltid skicka RP istället för att gå till motangrepp, då slipper man riskera att dra på sig en oförtjänt tillsägelse. Sen är det också lite skillnad vad gäller vilka regler du bryter mot.
Gör du grova personangrepp t ex kan du ju bli bannlyst direkt i värsta fall, medan OT kan generera i tillsägelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in