2009-08-28, 00:05
Medlem
BSGs avatar
Det är så att jag fått in ett jäkla virus som gör att om jag överbelastar datorn bara lite så kommer de fram en varningstext kommer inte ihåg vad det står men därefter startar datorn om och hänt många gånger att viktiga saker förlorats viktiga saker.

Nu vill jag återställa till fabriksinställningar men det går inte det står nåt om att det saknar partion 1 så jag försöker skapa återställningsskivor men det går inte heller.

Vad kan jag göra?

Edit; Att tillägga är att jag har HP.
Citera
2009-08-28, 00:53
Medlem
Maximus23s avatar
Vad händer om du går in i felsäkert läge då ?
Citera
2009-08-28, 00:55
Medlem
BSGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maximus23
Vad händer om du går in i felsäkert läge då ?

Fattar inte saken med felsäkert läge men om jag går in vad ska jag göra eller se?
Citera
2009-08-28, 13:44
Medlem
BSGs avatar
Ingen som vet hur man fixar detta?
Citera
2009-08-28, 14:00
Medlem
Strifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BSG
Fattar inte saken med felsäkert läge men om jag går in vad ska jag göra eller se?

När du startar datorn i felsäkertläge (F8 vid uppstart) så laddas bara alla grundläggande drivrutiner och tjänster. Det innebär att om det finns ett virus i ditt systemet som startas automatiskt vid uppstart (många virus gör så). Så kommer detta inte startas i felsäkert läge, det möjliggör lättare bekämpning av detta.

I ditt fall ska du kolla efter symptomen som du upplevt tidigare i felsäkertläge.

Du borde också göra en djupskanning med ett antivirus på din dator. Sen kan du också göra en online scan med kaspersky och varför inte en med ad-aware (antispyware).
Citera
2009-08-29, 09:12
Medlem
Zynthezizers avatar
låter lite som blaster med det har väl utrotats för ett bra tag sen? annars borde väl en vanlig virussök i felsäkert läge ta bort den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in