2009-08-27, 23:02
Medlem
Gwildors avatar
Tjena!

Jag har stött på ett fruktansvärt irriterande problem.. Jag har en mikrofon inkopplad i datorn som jag försöker spela in med, men så fort jag trycker på knappen "Inspelning" på Windows Ljudinspelaren så blir automatiskt mikrofonen tystad som på bilden nedan. Varför??

Mikrofonen fungerar alldeles utmärkt till att t.ex. prata över Skype, så jag förstår inte vad problemet är. Kan tillägga att jag spelat in flera gånger vid tidigare tillfällen utan några som helst problem.

Jag har Vista.

Någon?

BILD: http://i272.photobucket.com/albums/j...g?t=1251406625

EDIT: Som ni ser finns det av någon anledning två mikrofoner att välja i rutan till vänster, och jag har testat båda.
Senast redigerad av Gwildor 2009-08-27 kl. 23:05.
Citera
2009-08-28, 10:44
Medlem
Gwildors avatar
Ingen?
Citera
2009-08-28, 13:48
Medlem
Strifers avatar
Har du micken ikopplad i någon frontpanel på datorn? Du kan då pröva att använda kontakten på baksidan.

Om inte det fungerar så ligger nog felet i mjukvaran. Då får du leta runt bland alla inställningar. Kan inte hjälpa dig där.

Förstår din frustration..
Citera
2009-08-28, 14:05
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strifer
Har du micken ikopplad i någon frontpanel på datorn? Du kan då pröva att använda kontakten på baksidan.

Om inte det fungerar så ligger nog felet i mjukvaran. Då får du leta runt bland alla inställningar. Kan inte hjälpa dig där.

Förstår din frustration..

Nope, har den via kontakten på baksidan. Jag ska nog göra ett försök med att ominstallera ljudkortsdrivrutinerna
Citera
2009-08-28, 16:02
Medlem
Strifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwildor
Nope, har den via kontakten på baksidan. Jag ska nog göra ett försök med att ominstallera ljudkortsdrivrutinerna

låter som en ideé.
Citera
2010-05-27, 09:39
Medlem
Struttens avatar
Jag kapar denna tråd då jag har exakt samma problem. Jag har provat både den inbyggda mikrofonen och trådbunden dito. Jag går in under inspelning och "avmutar" båda mikrofonerna, men så fort jag sätter på ett program som använder mikrofon så stängs de av "mutas". Sjukt irriterande! Det handlar om en vista med sp2, och jag har installerat om ljudkortet utan framgång.

Ingen som kan tänkas veta hur man löser detta? Jag har googlat men bara hittat samma fråga utan svar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in