• 1
  • 2
2009-08-27, 21:11
Medlem
Läste i GP igår om en fotbollsstjärna som har åkt dit för misshandel av en brud ute på krogen.. Vem kan det vara, nån som vet??

Hittar tyvärr ingen länk om artikeln men det stod att han spelat för en allsvensk klubb och även varit proffs.. Misshandeln skedde i Varberg på västkusten.

Jag har ju mina aningar... Men kom igen med förslag och tips!!!

Nån får gärna länka den artikeln om den hittas.
Citera
2009-08-27, 21:19
Medlem
Kenty-59s avatar
Tror det så gott som alla ggr innan rört sig om negrer när det varit fotbollsstjärnor som spöat upp sina sambos / fruar..
Citera
2009-08-27, 21:27
Medlem
Ja det skulle ju inte chocka nån om det är så...
Citera
2009-08-27, 21:51
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtArneJerk
Läste i GP igår om en fotbollsstjärna som har åkt dit för misshandel av en brud ute på krogen.. Vem kan det vara, nån som vet??

Hittar tyvärr ingen länk om artikeln men det stod att han spelat för en allsvensk klubb och även varit proffs.. Misshandeln skedde i Varberg på västkusten.

Jag har ju mina aningar... Men kom igen med förslag och tips!!!

Nån får gärna länka den artikeln om den hittas.

Läste på nyheterna 24 igår att Hammarbys Chri*ti*n Tr*or* hade varit inblandad i ett krogbråk den 23.11. Kan det vara honom artikeln gäller?
Citera
2009-08-27, 21:55
Medlem
Kanske det men då måste han varit på semester på västkusten..

Men att jag inte hittar artikeln!!!!!!
Sånt göt mig frustrerad. Borde inte allt som står i gårdagens gp finnas på internet.?

Jaja får väl ge upp.
Citera
2009-08-27, 21:59
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Läste på nyheterna 24 igår att Hammarbys Chri*ti*n Tr*or* hade varit inblandad i ett krogbråk den 23.11. Kan det vara honom artikeln gäller?
Citat:
I dag inleddes rättegången mot Hammarbys Christian Traoré i Stockholms Tingsrätt. 27-åringen är skäligen misstänkt för misshandel, våld mot tjänsteman och våldsamt motstånd – men nekar till brott.

Det var på en lagfest i november i förra året som händelsen har ägde rum. Traoré befann sig på Stureplansklubben Collage tillsammans med sina övriga spelare i Hammarby.
http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle5698924.ab
Skedde i November förra året, men kan ju vara han det rör sig om hur som helst, men står han ska ha slagit vakter.
Men åter igen en neger som inte kan sköta sig..
Citera
2009-08-28, 07:36
Medlem
Citat:
Kanske det men då måste han varit på semester på västkusten..

Men att jag inte hittar artikeln!!!!!!
Sånt göt mig frustrerad. Borde inte allt som står i gårdagens gp finnas på internet.?

Jaja får väl ge upp.
Allt som står i papperstidningen står inte i nättidningen! Och tvärtom också för den delen....
Citera
2009-08-28, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Allt som står i papperstidningen står inte i nättidningen! Och tvärtom också för den delen....

Kan inte hitta något om detta i papperstidningen 26/8 (och inte heller 25:e och 27:e)....
Citera
2009-08-28, 22:10
Medlem
rigbos avatar
Citat:
VARBERG: Fotbollsstjärnan från Halland åtalas för ofredande. Mannen, som varit proffs i utlandet, misstänks ha spottat på en kvinna och skickat kränkande sms till henne.
Mannen beskrevs som en supertalang. Han har bland annat gjort en säsong i allsvenskan och varit proffs utomlands.
Nu står han åtalad vid Varbergs tingsrätt misstänkt för ofredande mot sin före detta flickvän. För polisen berättar kvinnan att hon stod och dansade på ett uteställe när fotbollsstjärnan kom fram till henne.
- Han puttade in mig bakom ett skynke och började skälla och gapa åt mig. Han kallade mig bland annat fitta och slampa, berättar kvinnan.
Utanför restaurangen misstänks mannen ha spottat på henne flera gånger och tagit tag i hennes huvud.
- Han blir svart i ögonen, det går inte att prata med honom. Jag är rädd för honom. Han har slagit mig tidigare, men inte den här gången, berättar kvinnan för polisen.
Ska ha skickat obehagliga sms
Vakter lyckades dock ingripa och polisen kunde sedan komma till platsen. Fotbollsspelaren fortsatte dock att skicka obehagliga sms till ex-flickvännen under kvällen.
Mannen varken nekar eller erkänner. Han berättar dock för polisen att han sett kvinnan dansa med en annan kille och stå jämte honom.
- Jag tycker inte det var okej och ville ha en förklaring till varför hon gjorde som hon gjorde, säger mannen, som erkänner att han spottat på henne.
Han säger dock tvärtom att det var kvinnan som slagit till honom och att hon hållit fast honom.

Personen har endast spelat en säsong i Allsvenskan och sedan spelat utomlands. Eftersom inte kvällstidningarna slagit på stora trumman är det nog en ganska okänd spelare som spelat i Norge eller Danmark.
Citera
2009-08-28, 22:41
Medlem
Hade inte Falkenberg nån typ ex-jugge som var skyttekung o gick till Landskrona i allsvenskan o sen blev knäskadad o sen försvann utomlands? Vet inte vart han tog vägen, men han hette nåt på M- vic tror jag lr nåt? OBS! Dock en ren gissning.

EDIT: Han verkar dock inte ha varit proffs utan tvngades sluta efter knäskadan.
Senast redigerad av NathanFlintlock 2009-08-28 kl. 22:56.
Citera
2009-08-29, 10:19
Medlem
Bra Rigbo!!

Var hittade du artikeln??

Enligt vad jag har hört (inte 100% pålitlig källa) så spelar han i något Varbergslag..

Men det är väl som alltid när det står fotbollsstjärna, ingen jävel som känner ingen namnet på honom.
Citera
2009-08-29, 19:16
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Bra Rigbo!!

Var hittade du artikeln??

Enligt vad jag har hört (inte 100% pålitlig källa) så spelar han i något Varbergslag..

Men det är väl som alltid när det står fotbollsstjärna, ingen jävel som känner ingen namnet på honom.
GP finns som PDF.
http://www.gp.se/gp/pdf/26/2009-08-26-EDITION.pdf

Det står inte att det hänt i Varberg, bara att rättegången är i Varbergs Tingsrätt. Varbergs Tingsrätt täcker hela norra Halland tror jag.

GP:s artikel är skriven av en före detta kvällstidningsjournalist vilket kan förklara varför GP, som vanligtvis inte brukar ha liknande "kändisnyheter", tagit upp denna ickenyhet.
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Kan inte hitta något om detta i papperstidningen 26/8 (och inte heller 25:e och 27:e)....

Artikeln verkar inte vara införd i Göteborgsupplagan utan i något som heter Editionsupplagan. Jag antar att den går till kranskommunerna.
Senast redigerad av rigbo 2009-08-29 kl. 19:41.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in