2009-11-28, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
eftersom det står i mailet "exklusivt till Nokia Online Shop-kunder" så kommer nog återförsäljarna få vänta ett bra tag, så hur du än gör nu så lär du nog få vänta.

Nja, jag tror butikerna får det snabbare än normalt, eftersom Nokia vill säkerligen inte heller vänta mer än nödvändigt.
Tror att butikerna kommer få det så snabbt som möjligt, antar väl att Nokia vill också vara med på julklappsmarknaden med sitt nya flaggskepp?
Citera
2009-11-28, 08:37
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Bästa Nokia Online Shop-kund,

Vi kan härmed bekräfta att Nokia N900 kommer börja levereras före jul exklusivt till Nokia Online Shop-kunder som lagt en förbeställning (begränsad volym). Första leveransen beräknas skickas under vecka 50 i den ordning som förbeställningarna är lagda. Räkna med 1-5 dagars leveranstid baserat på ert val av leverans (standard/express). För att ordern ska kunna genomföras, vänligen säkerställ att ni har täckning på ert konto.

Notera att Nokia N900 för tillfället levereras med mjukvara version 1.0, vilket kan påverka kompabiliteten med vissa Hutchinson 3G SIM (mobiloperatör 3). Vi rekommenderar alla kunder som beställer Nokia N900 från Nokia Online Shop att uppdatera till kommande mjukvaru-uppdatering 1.1 som beräknas finnas tillgänglig för nedladdning i slutet av december. Uppdateringen ger Nokia N900 full kompabilitet med alla operatörers SIM-kort på den svenska markanden samt en del andra nya funktioner. Så snart mjukvaru-uppdatering 1.1 finns tillgänglig för nedladdning kommer en länk till denna att publiceras på produktsidan för Nokia N900.

Om ni har valt att avbeställa er produkt så har ni fortfarande chansen att bli en av de första att få Nokia N900, genom att lägga en ny beställning på www.nokia.se/shop.

Nu vet jag inte om dom andra återförsäljarna kommer leverera med 1.0 versionen, men dom kanske måste vänta tills 1.1 villket kommer i slutet av december där. Men jag vet inte, bara tiden som kan avslöja, men förhoppningsvist så hoppas man ju att alla får sin n900 innan jul så man kan sitta och mysa med den i mörkret.

Edit: och som sagt så står det ju att det är "exklusivt före jul" så kan va så att andra måste vänta kanske till efter julen?
Senast redigerad av antezzz 2009-11-28 kl. 08:40.
Citera
2009-11-28, 14:25
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Inte till alla som bokat via nokia online shop dock, men utan tvekan goda nyheter.

Hur menar du nu? Fick ett sådant meddelande inatt, betyder det att jag är med i den första omgången av N900? För övrigt stod det en aningen lustig sak också:

"Om ni har valt att avbeställa er produkt så har ni fortfarande chansen att bli en av de första att få Nokia N900, genom att lägga en ny beställning på www.nokia.se/shop. Vid frågor gällande er beställning eller om du vill avbeställa produkten så ta kontakt med vårt telesales-team på 077-662 22 22 (mån-fre 9-17).

Bästa Hälsningar,
Nokia Online Sales Team Sverige"

Citera
2009-11-29, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Hur menar du nu? Fick ett sådant meddelande inatt, betyder det att jag är med i den första omgången av N900? För övrigt stod det en aningen lustig sak också:

"Om ni har valt att avbeställa er produkt så har ni fortfarande chansen att bli en av de första att få Nokia N900, genom att lägga en ny beställning på www.nokia.se/shop. Vid frågor gällande er beställning eller om du vill avbeställa produkten så ta kontakt med vårt telesales-team på 077-662 22 22 (mån-fre 9-17).

Bästa Hälsningar,

Borde ju innebära att du får en såklart. Det går att få via Nokia onlineshop om du beställer den nu! (Enligt Klas Ström, Nokia)

Återförsäljare lär inte se röken av N900 innan uppdateringen till 1.1 släppts. Den kommer troligen bara säljas via Nokia Shop fram tills dess, eller om någon firma importerar.
Citera
2009-11-29, 11:54
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione

Bästa Hälsningar,

Nej då, du är helt klart med oss andra som beställt från nokia shop, det var bara det att när den som postade mailet först så hade jag inte hunnit få mitt, simple as that .
Några timmar efter det fick jag också mitt, lite konstigt dock, man kan ju tycka att vi alla borde legat i en maillista, skumt att vi fick mailen vid olika tider.

Nu är det på riktigt alltså . Snart får jag använda min n900 som mediacenter i vardagsrummet hehe.
Citera
2009-11-29, 18:29
Medlem
raddicals avatar
Är det någon här som ve(?) eller tror att Nokia kommer slänga in att man kan skicka sms i portrait mode i nästa eller någon kommande update ? Det är ju lite det som är poängen med sms, att man skicka korta snabba meddelanden medan man är på sprången med något annat, så att slida ut tangentbordet och vara tvungen att använda båda händerna så fort man ska skicka ett känns ganska jobbigt i längden.

Hade varit en stor tillgång i användarvänligheten
Citera
2009-11-29, 18:31
Medlem
Sauce-Bamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raddical
Är det någon här som ve(?) eller tror att Nokia kommer slänga in att man kan skicka sms i portrait mode i nästa eller någon kommande update ? Det är ju lite det som är poängen med sms, att man skicka korta snabba meddelanden medan man är på sprången med något annat, så att slida ut tangentbordet och vara tvungen att använda båda händerna så fort man ska skicka ett känns ganska jobbigt i längden.

http://www.youtube.com/watch?v=KgG6UY4nxQg
Citera
2009-11-29, 18:40
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raddical

Utöver videon som postats (som verkar vara en bugg snarare än funktionalitet) verkar en update med diverse funktionalitetsförbättringar vara på g innan årsskiftet. Hur det går med det får vi väl se, men portrait mode tycks vara högprioriterat.
Citera
2009-11-29, 18:58
Medlem
raddicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Utöver videon som postats (som verkar vara en bugg snarare än funktionalitet) verkar en update med diverse funktionalitetsförbättringar vara på g innan årsskiftet. Hur det går med det får vi väl se, men portrait mode tycks vara högprioriterat.

Japp, videon som postade här över är en bugg, ett par stycken användare som påträffat denna. Men får verkligen hoppas att portrait mode kommer så småningom, det är verkligen det enda denna telefonen saknar.
Citera
2009-11-29, 21:10
Medlem
Vibliriblands avatar
portrait och mms. Sen är den fullbordad
Citera
2009-11-29, 21:23
Medlem
antezzzs avatar
skulle inte portrait mode komma med 1.1 uppdateringen ?
Citera
2009-11-29, 21:28
Medlem
raddicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
skulle inte portrait mode komma med 1.1 uppdateringen ?

Det var den funktionen som vann omröstningen på nokias hemsida som den mest önskade till nästa update med 12%. MMS kom på en andra plats med 10%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in