• 1
  • 2
2009-08-27, 16:51
Medlem
bluespot13s avatar
Aftonbladet rapporterar
Efter livstids fängelse ska han nu utvisas

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5699506.ab

Någon som vet om han uppvaktade en svensk kvinna eller om det som vanligt handlar om muslimska familjerelationer?

Är det inte lite rasistisk av aftonbladet att påpeka att han ska utvisas från landet? Det säger ju ganska tydligt att han är från utländsk härkomst!
Citera
2009-08-27, 16:53
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluespot13
Är det inte lite rasistisk av aftonbladet att påpeka att han ska utvisas från landet? Det säger ju ganska tydligt att han är från utländsk härkomst!

Varför skulle det vara det? Det är ren fakta. Dessutom får dom skriva att han har utländsk härkomst om dom vill det, ingen som helst rasism i det.
Citera
2009-08-27, 16:56
Medlem
bluespot13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _RHCP_
Varför skulle det vara det? Det är ren fakta. Dessutom får dom skriva att han har utländsk härkomst om dom vill det, ingen som helst rasism i det.

Jag tyckte sarkasmen låg ganska tydligt i luften, men du verkade inte riktigt greppa det!
Citera
2009-08-27, 17:32
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluespot13
Jag tyckte sarkasmen låg ganska tydligt i luften, men du verkade inte riktigt greppa det!

Man vet aldrig på flashback.
Citera
2009-08-27, 17:45
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Jag antar att det är "Är det inte lite rasistisk av aftonbladet att påpeka att han ska utvisas från landet?" som ska diskuteras.

Alltså är I&I fel fora, och vi testar Media och journalistik istället.

I&I -> MoJ

//Mod
Citera
2009-08-27, 17:55
Medlem
Teh_Masterers avatar
Konstigt att det inte beskrevs som ett busstreck eller möjligtvis "ett desperat rop på hjälp från en man som samhället glömt bort".
Citera
2009-08-27, 18:36
Medlem
Det är väl helt onödigt att skriva att han är av utländsk härkomst.

Citera
2009-08-27, 20:22
Medlem
GylleneDrakens avatar
Även om han skulle vara norsk, dansk eller finsk medborgare så skulle han komma att utvisas efter avtjänar straff, så det betyder ingenting att skriva ut att han kommer att utvisas!
Men jag tycker rasist-dårarna här på FB griper efter halmstrån hela tiden för att påvisa hur kriminella icke-europeiska invandrare är. Kosovoalbaner är väl de i särklass kriminellaste invandrarna vi får dras med, men de är europeer. Att alla araber är brottsbenägna och väldigt överrepresenterade på svenska fängelser är sin sak, men procentuellt är de inte speciellt många av alla dömda, varav det stora flertalet är blonda, blåögda svenska pundare och ligister.
Citera
2009-08-27, 20:30
Medlem
Koverass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneDraken
Även om han skulle vara norsk, dansk eller finsk medborgare så skulle han komma att utvisas efter avtjänar straff, så det betyder ingenting att skriva ut att han kommer att utvisas!
Men jag tycker rasist-dårarna här på FB griper efter halmstrån hela tiden för att påvisa hur kriminella icke-europeiska invandrare är. Kosovoalbaner är väl de i särklass kriminellaste invandrarna vi får dras med, men de är europeer. Att alla araber är brottsbenägna och väldigt överrepresenterade på svenska fängelser är sin sak, men procentuellt är de inte speciellt många av alla dömda, varav det stora flertalet är blonda, blåögda svenska pundare och ligister.

Du menar att araber inte är mer kriminella, samtidigt som du säger att de är överrepresenterade på svenska fängelser? Hur ska du ha det?

Sen undrar jag också varifrån du har fått att det stora flertalet är blonda och blåögda. Du verkar ha lika bra koll på svenskar som "rasist-dårarna" har på invandrare.
Citera
2009-08-27, 20:38
Medlem
GylleneDrakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koveras
Du menar att araber inte är mer kriminella, samtidigt som du säger att de är överrepresenterade på svenska fängelser? Hur ska du ha det?

Sen undrar jag också varifrån du har fått att det stora flertalet är blonda och blåögda. Du verkar ha lika bra koll på svenskar som "rasist-dårarna" har på invandrare.
Du verkar ha fått IG i läsförståelse i skolan! Eller så trollar du bara. Lika illa vilket!
Citera
2009-08-27, 22:24
Medlem
zaturn87s avatar
Jag förstår inte varför FB:s smygnazzar är sura över detta...

Antagligen var ju kvinnan och modern också Invandrare eftersom de tydligen ska ha haft något släktskap med mannen så vad är ni så arga över?
Citera
2009-08-27, 23:46
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Motivet var det ett nekat kusinäktenskap

Citat:
Ursprungligen postat av zaturn87
Jag förstår inte varför FB:s smygnazzar är sura över detta...

Antagligen var ju kvinnan och modern också Invandrare eftersom de tydligen ska ha haft något släktskap med mannen så vad är ni så arga över?

Släktskap du menar kusiner ? Han vill gifta sig med sin kusin men hon insåg att här råder nya seder och bruk jag kan gifta mig med vem jag vill. Då blev hon mördad.

För övrigt är det helt ofarligt att försöka utvisa en blind, Hemlandet kommer inte att ta emot honom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in