Citat:
Ursprungligen postat av Gordo1550
Hu sa att der inte var första gången en klubb på väg in i HA satt och bölade hos snuten och bad om beskydd. Vilka fler än topside skulle det ha varit?
Nej, jag skrev att "det var inte första gången något sådant händer
inom HA
"
Då syftade jag på att det inte är första gången som
Hells angels använder sig av polisen för att gynna deras egna intressen.
1:Hells angels prospect satt och grät hos polisen
"För de är väl fortfarande prospects"
Citat:
Enligt Aftonbladets källor tog då ledningen för klubben steget att vända sig till polisen.
– En av dem ringde och sökte fullständigt polisbeskydd för samtliga fem medlemmar, säger Aftonbladets källa.
Göran Pettersson, chef för narkotika- och underrättelseenheten vid polisen i Östergötland, bekräftar att mc-gänget kontaktade polisen för att få beskydd.
– De förväntade sig så klart att det skulle hända något från den andra klubbens, Outlaws, sida. Och det gjorde faktiskt vi också, säger han.
Internt inom polisen blev det en komisk situation, ”riktigt Kalle Anka”.
//www.aftonbladet.se/nyheter/article4832937.ab
2: Hells angels medlem hjälpte polisen i mordutredning.
Citat:
Dagen innan mordet ägde rum hade Brödraskapet haft medlemsmöte. Under kvällen satt en 39-årig medlem i Hells Angels i ett rum mitt emot Brödraskapets lokal och spanade på dem som kom och gick.
nder natten till den 27 januari noterade han nummer på bilar som parkerat utanför Brödraskapets lokaler. Med hjälp av Vägverkets upplysning tog han reda på vilka som ägde dem.
- Jag ville veta vilka som besökte festen, av ren nyfikenhet, sa han senare i polisförhör.
39-åringens uppgifter blev viktiga i polisens arbete för att klara upp mordet på 35-åringen.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.109236-likheter-mellan-mord-pa-hisingen
Mina frågor:
1: Vad har Top Side för ställning inom Hells angels idag?
2: Tillåter Hells angels samarbete med polisen?
3: Varför är Mega inte längre medlem i Hells angels?