2009-12-22, 02:08
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Fråga: Idoliserar ni dessa organisationer eftersom ni så bajsnödigt försvarar dem och vränger ord för att försvara dem? Drömmer ni om att själva få bli medlemmar?

Tycker ni kanske det är en djup orättvisa att diskussioiner om Hells Angels och Prospects ligger i forumdelen "organiserad kriminalitet"? Borde den i själva verket flyttas till "hobby" eller "fordon"?
Hähä!
Jag väntade länge på den kommentaren och håller med dig fullt ut, Von0ben.
Citera
2009-12-22, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diplom
Det står väl inget om samarbete med polisen.

informationsutväxling då
Citera
2009-12-22, 08:56
Medlem
Gordo1550s avatar
Förtydligande

Citat:
Ursprungligen postat av ingella
Den 27 januari mördades en 35-årig man på Brödraskapet Wolfpacks lokaler på Ångpannegatan. Tre personer åtalades för mordet och tre andra för skyddande av brottsling.

Dagen innan mordet ägde rum hade Brödraskapet haft medlemsmöte. Under kvällen satt en 39-årig medlem i Hells Angels i ett rum mitt emot Brödraskapets lokal och spanade på dem som kom och gick.
Han var inte vilken medlem som helst.

Han avancerade till fullvärdig medlem i Hells Angels och är numera en av få medlemmar som har rätten att bära märket "Filthy Few" på sin klubbväst - ett märke som enligt rikskriminalen och FBI endast får bäras av den som dödat för klubben.

Under natten till den 27 januari noterade han nummer på bilar som parkerat utanför Brödraskapets lokaler. Med hjälp av Vägverkets upplysning tog han reda på vilka som ägde dem.

- Jag ville veta vilka som besökte festen, av ren nyfikenhet, sa han senare i polisförhör.

39-åringens uppgifter blev viktiga i polisens arbete för att klara upp mordet på 35-åringen.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.109236-likheter-mellan-mord-pa-hisingen

Är detta också ett påhitt från polisen?

Släpper de många såna påhitt till tidningarna?

Det är inte helt okänt att Svenska 1% Bikers samarbetar med polisen när det passar deras intressen.

Varför är Mega inte längre medlem i Hells angels?

Hu sa att der inte var första gången en klubb på väg in i HA satt och bölade hos snuten och bad om beskydd. Vilka fler än topside skulle det ha varit?
Citera
2009-12-22, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordo1550
Hu sa att der inte var första gången en klubb på väg in i HA satt och bölade hos snuten och bad om beskydd. Vilka fler än topside skulle det ha varit?

Nej, jag skrev att "det var inte första gången något sådant händer inom HA
"

Då syftade jag på att det inte är första gången som Hells angels använder sig av polisen för att gynna deras egna intressen.

1:Hells angels prospect satt och grät hos polisen "För de är väl fortfarande prospects"

Citat:
Enligt Aftonbladets källor tog då ledningen för klubben steget att vända sig till polisen.

– En av dem ringde och sökte fullständigt polisbeskydd för samtliga fem medlemmar, säger Aftonbladets källa.
Göran Pettersson, chef för narkotika- och underrättelseenheten vid polisen i Östergötland, bekräftar att mc-gänget kontaktade polisen för att få beskydd.
– De förväntade sig så klart att det skulle hända något från den andra klubbens, Outlaws, sida. Och det gjorde faktiskt vi också, säger han.
Internt inom polisen blev det en komisk situation, ”riktigt Kalle Anka”.

//www.aftonbladet.se/nyheter/article4832937.ab

2: Hells angels medlem hjälpte polisen i mordutredning.

Citat:
Dagen innan mordet ägde rum hade Brödraskapet haft medlemsmöte. Under kvällen satt en 39-årig medlem i Hells Angels i ett rum mitt emot Brödraskapets lokal och spanade på dem som kom och gick.
nder natten till den 27 januari noterade han nummer på bilar som parkerat utanför Brödraskapets lokaler. Med hjälp av Vägverkets upplysning tog han reda på vilka som ägde dem.

- Jag ville veta vilka som besökte festen, av ren nyfikenhet, sa han senare i polisförhör.

39-åringens uppgifter blev viktiga i polisens arbete för att klara upp mordet på 35-åringen.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.109236-likheter-mellan-mord-pa-hisingen

Mina frågor:

1: Vad har Top Side för ställning inom Hells angels idag?
2: Tillåter Hells angels samarbete med polisen?
3: Varför är Mega inte längre medlem i Hells angels?
Citera
2009-12-22, 17:06
Medlem
Citat:
informationsutväxling då
Står inget om det heller.
Att personen i fråga blir kallad på förhör och svara på div frågor betyder inte att man samarbetar.
Jag har själv blivit kallad till förhör där allting pekade på mig som skyldig, efter förhöret stod det klart att jag inte hade något med det hela att göra eller ens visste något om det hela. Bara det att jag kunde avföras gjorde att dom tänkte bredare och hittade nya ledtrådar som sedan löste fallet.

Jag kan tillägga att jag inte samarbetade utan svarade bara på frågor som gjorde att jag kunde avfärdas och gå fri.
Citera
2009-12-22, 17:21
Bannlyst
Citat:
Varför är Mega inte längre medlem i Hells angels?
För att han gjorde bort sig kraftigt.
Citera
2009-12-22, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
För att han gjorde bort sig kraftigt.
Kan du inte säga på ett ungefär vad det gäller då?
Citera
2009-12-22, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kosmonaut1000
Kan du inte säga på ett ungefär vad det gäller då?
Jag skulle gärna vilja göra det, bara för att skända honom. Men jag kan inte.
Senast redigerad av LuckyPeopleCenter 2009-12-22 kl. 17:41.
Citera
2009-12-22, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diplom
Står inget om det heller.
Att personen i fråga blir kallad på förhör och svara på div frågor betyder inte att man samarbetar.
Jag har själv blivit kallad till förhör där allting pekade på mig som skyldig, efter förhöret stod det klart att jag inte hade något med det hela att göra eller ens visste något om det hela. Bara det att jag kunde avföras gjorde att dom tänkte bredare och hittade nya ledtrådar som sedan löste fallet.

Jag kan tillägga att jag inte samarbetade utan svarade bara på frågor som gjorde att jag kunde avfärdas och gå fri.

hahaha , han sa väl som det var då?

HA och svensson mentalitet går ju verkligen hand i hand. Det är väl därför som Tok Erik går ut i media och kallar Hells angels för Töntar.

Om du över huvud taget ska prata under ett förhör, så pratar du aldrig om någon annan än dig själv. Detta är väl något som en fullvärdig Hells angels medlem borde veta tycker jag.
Senast redigerad av ingella 2009-12-22 kl. 20:59.
Citera
2009-12-22, 22:16
Medlem
guldankans avatar
När blir Norköping HA på riktigt tror ni?

Nån som vill gissa när Norrköingpojkarna på Stockholmsvägen får full rygg?

Någon större fest planerad på klubben? Inte helt vilda gissningar utan mer sakliga svar önskas om det är möjligt på den här tråden.

Finns det något känt exempel på någon klubb som kämpat på så länge som Norrköping som fått avbryta sin strävan och fått hänga av sig västen föresten?

Eller skulle det ses som ett nationellt misslyckande? Skulle då tex Helsingborg vara tvungen att ösa in nytt folk för att styra upp grejerna?

-

-
Citera
2009-12-22, 23:15
Medlem
Citat:
Skända?? Menar du att han gjort något moraliskt förkastligt, typ som ett sexualbrott??
Citera
2009-12-23, 08:23
Medlem
Dequiallos avatar
Citat:
Det var det lamaste jag hört. Klart som fan att du kan säga det,om du nu vill skända honom, vilket betyder att du vill göra bort honom och dra skam och vanära över honom. Sluta upp att försöka låta viktig, när du faktiskt inte vet hur det ligger till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in