Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-11, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glock9
Jo**as Gra**org Har över sin HA logga Left In Good Standing
Precis, men hur många år sedan är detta? Nu är det OUT på de som sparkas och left på de som går frivilligt.

Just för: Tror du att hans status är GS nu när han joinade BMC? Man kan tro det med tanke på att han har kvar bilderna, men det tror jag är för att folk ska se att han inte blev utsparkad.

Hur som, man skriver inte OUT på de i sk GS, vilket Vraket sa.
Citera
2012-02-11, 19:59
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Jo**as Gra**org Har över sin HA logga Left In Good Standing

Säkert är det som du säger, jag har inte sett just den gadden ifråga, gadden jag främst tänker på stod det i detta fall under men det kan nog variera. Vad jag och Blåbärförlivet i största vänlighet dividerar om är i fall det rör sig om ”left” eller ”out”. Jag är nästan hundra på att det skall stå ”Out” men det spelar ingen roll, inte det andra sen maler om. Ut/lämna på något sätt skall det stå likaså status vilket i detta fall är GS för annars skulle inte gadden vara kvar. Det måste vara tydligt varför en person får ha kvar sin gadd, därav även att det står gs om det så är före eller efter datum samt att personen lämnat oavsett om det rör sig om left eller out. Finns även klubbar som använder sig av termer som in samt out och två datum. Status och datum, inget som skäl eller anledning/varför som någon snurrat om. På konkret fråga svaras det datum och anledning, fattar alla att det inte håller, inte ens i dennes värld med vissa termer: ”Left(el enligt mig out) 09-02-12, bad knee”.

Kontentan är att man kan få behålla sina klubbgaddar, men det skall då vara tydligt att man är ute i GS och det finns dem som har denna text på kroppen och i vissa fall kanske det räcker med left och datum på det. Enbart det som vissa inte fattar oavsett hur mycket de skriver.

@Blåbärförlivet, vi kanske båda har rätt, och det kan säkert råda lokala skillnader klubb till klubb. Jag säger inte emot din observation, förståeligt även att detta inte är något man kan googla fram bilder på. Man har sett det man har sett, vissa här har inte sett något alls.
Citera
2012-02-11, 20:09
Medlem
OUT och GS är motsatser så sluta tjata om det nu Vraket. Att du säger dig sett en när vi vet en som har Left i GS, och en som har OUT, så borde du fatta att du sett fel eller bara ljuger. För i ditt första inlägg skrev du

Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
är nästan hundra på att det är out
Att du nästan var 100. Att nästan vara säker räcker inte, du har fel. Försök fatta det nu.

OUT är när någon lämnat ofrivilligt. Punkt.

Du kan ju inte ha OUT in GS och left i GS. För man fattar ju att OUT är negativt när det var det Mega fick. Logik hade hjälpt dig. Synd att du saknar det.
Citera
2012-02-11, 20:17
Medlem
bajenvraks avatar
Skall även tillägga att vill någon (seriös) verkligen veta kan jag gå djupare, terminologin säger sitt vilket gör det ganska logiskt även. En person i bs får vanligtvis inget alls, allt överstryket, ingen text.
Citera
2012-02-11, 20:22
Medlem
b-os avatar
Citat:
Skall även tillägga att vill någon (seriös) verkligen veta kan jag gå djupare, terminologin säger sitt vilket gör det ganska logiskt även. En person i bs får vanligtvis inget alls, allt överstryket, ingen text.

Inget fel på din logik inte...varför skulle man få behålla en HA Tatuering om man åkte på BS med texten out?
Har sett otaliga "svarta" dvs övertatuerade saker.....Har man en tatuering med out/ left eller vad nu andra klubbar har så har man lämnat men fått behålla sina gaddningar...annars slipas dom ju av eller svärtas över...
Citera
2012-02-11, 20:26
Medlem
Glock9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Precis, men hur många år sedan är detta? Nu är det OUT på de som sparkas och left på de som går frivilligt.

Just för: Tror du att hans status är GS nu när han joinade BMC? Man kan tro det med tanke på att han har kvar bilderna, men det tror jag är för att folk ska se att han inte blev utsparkad.

Hur som, man skriver inte OUT på de i sk GS, vilket Vraket sa.

Hur han står till HA nu efter han gick med i BMC vet jag inte med det verkar inte som det finns några onda ögon på att han bytte färger . Men vad som händer innan för murarna vet ju inte vi vanliga "svensson" . Vad jag vet behöver inte en FD HA eller BMC bli BS för att han byter färger så länge den andra sidan kollar att det är ok att ta in han.
Citera
2012-02-11, 20:29
Medlem
Citat:
När ska du förstå BS är förlegat?

Vi pratar om OUT, och du borde väl ha förstånd att greppa att man inte både kan få left och OUT, i GS, när en utsparkad får OUT?

OUT gaddas inte in på de som lämnar med klubbens goda minne.

Svårt att förstå?

Säg istället att du måste sett fel, istället för att fortsätta älta det. Det är ju inte direkt till din fördel.
Citera
2012-02-11, 20:35
Medlem
Glock9s avatar
Citat:
Säkert är det som du säger, jag har inte sett just den gadden ifråga, gadden jag främst tänker på stod det i detta fall under men det kan nog variera. Vad jag och Blåbärförlivet i största vänlighet dividerar om är i fall det rör sig om ”left” eller ”out”. Jag är nästan hundra på att det skall stå ”Out” men det spelar ingen roll, inte det andra sen maler om. Ut/lämna på något sätt skall det stå likaså status vilket i detta fall är GS för annars skulle inte gadden vara kvar. Det måste vara tydligt varför en person får ha kvar sin gadd, därav även att det står gs om det så är före eller efter datum samt att personen lämnat oavsett om det rör sig om left eller out. Finns även klubbar som använder sig av termer som in samt out och två datum. Status och datum, inget som skäl eller anledning/varför som någon snurrat om. På konkret fråga svaras det datum och anledning, fattar alla att det inte håller, inte ens i dennes värld med vissa termer: ”Left(el enligt mig out) 09-02-12, bad knee”.

Kontentan är att man kan få behålla sina klubbgaddar, men det skall då vara tydligt att man är ute i GS och det finns dem som har denna text på kroppen och i vissa fall kanske det räcker med left och datum på det. Enbart det som vissa inte fattar oavsett hur mycket de skriver.

@Blåbärförlivet, vi kanske båda har rätt, och det kan säkert råda lokala skillnader klubb till klubb. Jag säger inte emot din observation, förståeligt även att detta inte är något man kan googla fram bilder på. Man har sett det man har sett, vissa här har inte sett något alls.

Du har ju rätt i det att när det står OUT så är du inte välkommen på fester eller tillställningar, man får inte heller lov att komma ner till klubben för att snacka lite skit eller ta en öl. Har du lämnat i GS så är du välkommen till klubben för att ta en öl eller komma på fester men där stannar det. Med andra ord har lämnat i OUT så står det datum när man blev ut kastad från klubben och du får INTE ha några klubbemblem eller kläder med logga och garanterat INTE någon tatto heller
Citera
2012-02-11, 20:36
Medlem
Wurztens avatar
Out + datum skrevs iaf det förr i tiden innan Out började betyda något annat.

Pratar vi BS så gadden täckas eller tas bort. Inte fan får man behålla gadden om man hamnar i BS. Att man får behålla den med ett litet Out undertill är komplett BS.
Citera
2012-02-11, 20:39
Medlem
Citat:
Hur han står till HA nu efter han gick med i BMC vet jag inte med det verkar inte som det finns några onda ögon på att han bytte färger . Men vad som händer innan för murarna vet ju inte vi vanliga "svensson" . Vad jag vet behöver inte en FD HA eller BMC bli BS för att han byter färger så länge den andra sidan kollar att det är ok att ta in han.

HA har ju lite svårt att säga något därmed tanke på alla BMC-värvningar

Men jag håller med om din sista mening, det avgör läget.
Citera
2012-02-11, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Pratar vi BS så gadden täckas eller tas bort. Inte fan får man behålla gadden om man hamnar i BS. Att man får behålla den med ett litet Out undertill är komplett BS.

Var de inte de som hände Mega?
Citera
2012-02-11, 20:42
Medlem
Brian Sandberg gick i BS men är med idag. Idag är det nya termer. Vraket är inte uppdaterad. OUT i GS finns inte idag. OUT är att du ska packa och dra på studs.
Och givetvis inga klubbkontakter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in