Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-16, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Naturligtvis, hur ser straffskalan ut för dråp ?

Mellan 6 till 10 års fängelse brukar vara det vanligaste.
Citera
2011-09-16, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ofakind
Du är bra om du lär dig vad orden betyder innan du använder dem. Att gola är att sätta dit någon och det har jag givetvis aldrig gjort. Och du kan ju inte heller ge ett exempel på något sådant. Korkade bondpojk.

Om du nu rör dig med dessa människor och dom del ger dig info som du senare lägger ut här,är du då inte golbög?

Ja jag bondpojk,kommer från Göteborg. Och det är ett bonn och arbetar samhälle.
Citera
2011-09-16, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
Mellan 6 till 10 års fängelse brukar vara det vanligaste.

Jo, det vet jag.Men HA har den senaste tiden smakat på den övre delen i sina brott.
Finns livstidstraffet i dråpmord-skalan?
Citera
2011-09-16, 23:42
Medlem
Citat:
Jo, det vet jag.Men HA har den senaste tiden smakat på den övre delen i sina brott.
Finns livstidstraffet i dråpmord-skalan?

Tror inte det,utan bara vid mord. Men nu är jag ingen jurist-
Citera
2011-09-16, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Tror inte det,utan bara vid mord. Men nu är jag ingen jurist-

Blev lite osäker men 12-16 ?
Nu kan ju faktiskt man vara oskyldig oavsett tidigare brott och tillhörighet.
Men det känns som kraven sänks vid gängtillhörighet.
Citera
2011-09-16, 23:55
Medlem
Citat:
Blev lite osäker men 12-16 ?
Nu kan ju faktiskt man vara oskyldig oavsett tidigare brott och tillhörighet.
Men det känns som kraven sänks vid gängtillhörighet.

Helt klart att väst män blir hårdare dömda.
6-10 år brukar dråp ge. Alltså lägst 6,höst 10 Tror jag att det är.
Citera
2011-09-16, 23:58
Medlem
Dråp är, liksom mord, ett avsiktligt dödande av en annan människa, men betraktas som en lindrigare form än mord. Dråp är ett brott i alla länders lagstiftning, även om definitionen av brottet och längden av det straff man kan dömas till skiftar mellan olika länder.

I svensk rätt definieras dråp enligt tredje kapitlets andra paragraf i brottsbalken som den lindrigare formen av mord.

Brottsbalkens 3:e kapitel, 2:a paragrafen: "Är brott som i 1 § sägs med hänsyn till de omständigheter som föranlett gärningen eller eljest att anse som mindre grovt, dömes för dråp till fängelse, lägst sex och högst tio år."

För dråp döms den som dödat en person, om gärningen med hänsyn till de omständigheter som föranlett den eller i övrigt är att anse som mindre allvarlig. Avgörande är ofta huruvida handlingen kan anses ha skett i hastigt mod (dvs. ej under lång tid överlagt och planerat), gärningsmannens sinnestillstånd eller vilka förberedelser gärningsmannen vidtog. Straffet för dråp är i Sverige mellan sex och tio års fängelse. Brottet bedöms alltså lindrigare än mord, men hårdare än vållande till annans död. Precis som vid mord, men till skillnad från vid vållande till annans död krävs också uppsåt, det vill säga att gärningsmannen antingen hade för avsikt att döda offret eller åtminstone var helt likgiltig inför att handlingen skulle kunna leda till personens död. Även försök till dråp och förberedelse till dråp är straffbelagt, liksom olika sätt att medverka till dråp.
Citera
2011-09-17, 00:07
Medlem
OK.10 max.6.66 med avräkning för gott uppförande.
Märklig siffra ?

Oavsett, hoppas jag på en rättvis rättegång.HA har inte fått det den senaste tiden.
Citera
2011-09-17, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
Dråp kommer nog rubriceringen landa på.
Det tror jag också.
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Om du nu rör dig med dessa människor och dom del ger dig info som du senare lägger ut här,är du då inte golbög?

Ja jag bondpojk,kommer från Göteborg. Och det är ett bonn och arbetar samhälle.

Jag rör mig i dessa kretsar och får jag info som inte ska komma ut så håller jag det givetvis för mig själv. Skulle jag yppa något jag fått veta i förtroende så skulle ju folk kunna lista ut vem jag är om jag sa det här. Säg något jag sagt som verkar vara hemlig info eller dra igen käften.
Citera
2011-09-17, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ofakind
Jag rör mig i dessa kretsar och får jag info som inte ska komma ut så håller jag det givetvis för mig själv.

Nej det gör du inte, det märks när du skriver. Uppmanar andra att inte ta denne medlems skriverier på så stort allvar. Hoppa bara över...
Citera
2011-09-17, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doxyferm
Kolla in Jonas (Jonas Mongols) facebook (öppen för alla).
Jävlar vad han dissar HA...

Edit: Han är taggad i en massa antiHA propaganda av riktiga Mongols. Liten rävsax för honom? Står det kvar får han problem med änglarna. Tar han bort det får han problem i egna leden.

Internt test?

Citat:
Ursprungligen postat av UEvarmland
Hahah, kolla hans fejd med allas våran Dano Acar i kommentarsfältet för en av hans profilbilder. Fredagsunderhållning!

http://img207.imagevenue.com/img.php?image=263048718_danoacarjonasmongols_123_5 03lo.jpg
Citera
2011-09-17, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orka...
Nej det gör du inte, det märks när du skriver. Uppmanar andra att inte ta denne medlems skriverier på så stort allvar. Hoppa bara över...
Jag förstår om det låter märkvärdigt i dina amatöröron, men för mig är det vardag. Du utgår ifrån dig själv då man känner andra utifrån sig själv. Men din verklighet är tydligen inte min. Kram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in