Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-15, 14:28
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenbolone
fler än tidigare? somnade du 1998 och vaknade nu eller? I utlandet växer dom men knappast i sverige och kom inte med sbm och sån skit för det består bara av en massa syltryggar som försöker rida på sina idolers ryggar.
Då räknar vi väll lite då för dig som verkar ha tappat den förmågan.

HA: 13 chapters
RD: 5 chapters + 2 prospekt chapters
R&W: I princip ett crew knytet till varje HA chapter + ett par som finns på andra platser.
Alla andra bikers som vill visa framfötterna för HA: Ett jävla gäng...

VS.

MMC: Typ 10 pers sammanlagt i Sverige och Norge + deras pajasar CIS (ca 10st)
BMC: 9 chapters med reservation för pajaschapters som Örebro och Ludvika. (7)+(2?)
OMC: 9 chapters med reservation för pajaschapetrs som Ö-sund och ? på 1 Malmö chapter då flertalet Veteraner har försvunnit.
Troopers: 3 st avdelningar som troligtvis innehåller högst 15 pers sammanlagt.
X-Team: I princip utdöende
B&W Crew: 4 avdelningar med kanske lika många medlemmar.
Formidos: En handfull pundare.

Räkna därtill att den stora skaran av pajaser som skall samsas i den undre potentiella alliansen inte kommer att kunna samsas om hur man skall gå tillväga gör att splittringen i den gruppen skulle komma omedelbart med Mongos som gömmer sig medans Banditer försöker stå på sig och O:n som väntar ut att Banditerna skall klara biffen åt dom.

HA å andra sidan har sin ordergång och struktur inpräntad i sten och kommer målmedvetet att köra över sina motståndare fram till dess att HA och BMC har ingått ett nytt avtal och OMC nonchaleras och MMC stängs ner av både BMC och HA.

Så, där har du facit.
Citera
2011-08-15, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angeleyes157
Han är ju 1% er i Mongols MC så klart hahahahaha =) han glömde visst att dom är 0 procentare =).

varför skulle jag tillhöra mongols? bara för att jag nämde dom som en av klubbarna som inte drar jämt med dina idoler?

omc är bra mycket större och har mer kvalite denna gången än sist. och hur kan ni vara så säkra på att bmc tar rygg på ha? vad är det som säger att dom inte tröttnat för länge sen? i södra sverige är det nog en större vänskap mellan bmc och omc än ha och bmc. Varför har inte ha gjort något åt dom fd fullvärdiga ha medlemarna som numera tillhör omc?
Citera
2011-08-15, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Då räknar vi väll lite då för dig som verkar ha tappat den förmågan.

HA: 13 chapters
RD: 5 chapters + 2 prospekt chapters
R&W: I princip ett crew knytet till varje HA chapter + ett par som finns på andra platser.
Alla andra bikers som vill visa framfötterna för HA: Ett jävla gäng...

VS.

MMC: Typ 10 pers sammanlagt i Sverige och Norge + deras pajasar CIS (ca 10st)
BMC: 9 chapters med reservation för pajaschapters som Örebro och Ludvika. (7)+(2?)
OMC: 9 chapters med reservation för pajaschapetrs som Ö-sund och ? på 1 Malmö chapter då flertalet Veteraner har försvunnit.
Troopers: 3 st avdelningar som troligtvis innehåller högst 15 pers sammanlagt.
X-Team: I princip utdöende
B&W Crew: 4 avdelningar med kanske lika många medlemmar.
Formidos: En handfull pundare.

Räkna därtill att den stora skaran av pajaser som skall samsas i den undre potentiella alliansen inte kommer att kunna samsas om hur man skall gå tillväga gör att splittringen i den gruppen skulle komma omedelbart med Mongos som gömmer sig medans Banditer försöker stå på sig och O:n som väntar ut att Banditerna skall klara biffen åt dom.

HA å andra sidan har sin ordergång och struktur inpräntad i sten och kommer målmedvetet att köra över sina motståndare fram till dess att HA och BMC har ingått ett nytt avtal och OMC nonchaleras och MMC stängs ner av både BMC och HA.

Så, där har du facit.

Agreed.
Att folk inte kan förstå, inte många på detta forum som verkar förstå hur landet ligger med HA inom mc sfären. Pratar om kompisars kompisar som minsann är med i Mongols och dom är flera hundra, hahah. HA är störst med den absoluta bästa strukturen.
Citera
2011-08-15, 17:16
Medlem
Kalimaars avatar
Hur kommer det sig att BMC ens etablerar sig i karlstad, räckte inte säffle till?
Citera
2011-08-15, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trenbolone
varför skulle jag tillhöra mongols? bara för att jag nämde dom som en av klubbarna som inte drar jämt med dina idoler?

omc är bra mycket större och har mer kvalite denna gången än sist. och hur kan ni vara så säkra på att bmc tar rygg på ha? vad är det som säger att dom inte tröttnat för länge sen? i södra sverige är det nog en större vänskap mellan bmc och omc än ha och bmc. Varför har inte ha gjort något åt dom fd fullvärdiga ha medlemarna som numera tillhör omc?

BMC och HA älskar inte varandra. Kommer aldrig att göra. Men man hamnar till syvene och sist vid förhandlingsbordet. De två pratar jag om nu.

Sedan att du nämner att det förmodligen är större vänskap mellan BMC och OMC, än BMC och HA, i södra Svedala. Då undrar jag, vet du vad övriga BMC tycker om ex Veteranerna som gick till OMC, för det är ju in Södra Sverige? I södra Sverige är BMC mycket äldre, lugnare, funnits längre, mer rutin, än i övriga landet. Och klart att om det skulle finnas någon vänskap mellan BMC och OMC, men inte mellan BMC och HA, så är det knappast konstigt. Mellan HA och BMC finns respekt. Man hälsar, man pratar ibland, men man hänger inte ihop. Sedan vet jag inte hur bra vänskapen är där mellan OMC och BMC.

Och varför de inte gjort något åt de fd medlemmarna som är med i BMC eller OMC, ja vissa kanske man skiter i, vissa kanske man tar när läget kommer. Eller så skiter man i det. Man har ju tagit över rätt många på andra ställen från ex BMC så man kanske känner att det kvittar.

Mycket politik i det här.
Citera
2011-08-15, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimaar
Hur kommer det sig att BMC ens etablerar sig i karlstad, räckte inte säffle till?
Karlstad är ju en större stad. Jag vet inte de exakta detaljerna, men staden är större och man kanske vill visa att man finns där.
Citera
2011-08-15, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dalle66
Det är där problemet är, Vem vill löpa linan ut utan att bli något, jo idioter.

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar? Att bli något, som du antyder, antar jag att du menar att gå hela vägen och bli en biker. Men det kanske inte är drömmen eller målet för alla. det kanske verkar konstigt i dina ögon, men så är det. Alla är olika, och kan tycka att det räcker med att vara en närstående.
Citera
2011-08-15, 17:35
Medlem
Kalimaars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ofakind
Karlstad är ju en större stad. Jag vet inte de exakta detaljerna, men staden är större och man kanske vill visa att man finns där.
Men kan de bara flytta in sådär utan ens fråga andra klubbar om lov?
Citera
2011-08-15, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimaar
Men kan de bara flytta in sådär utan ens fråga andra klubbar om lov?
Nej, de ringer runt till alla i närområdet och checkar av så det är okej.
Citera
2011-08-15, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ofakind
Nej, de ringer runt till alla i närområdet och checkar av så det är okej.

hahaha, jag håller med dej, dum fråga får dumt svar
Citera
2011-08-15, 18:46
Medlem
Detta jävla tjöt om vem som är störst. HA är stora i Sverige BMC är stora i Sverige. HA och BMC brukar lösa sina problem vid bordet annars hade det vart krig väldigt ofta. Men jag undrar om det går att bara snacka sig ur detta som hände i Karlstad.
Men det vet bara de inblandade. Men att dra upp sverige modellen varje gång det snackas om HA är löjligt, de klubbarna skulle aldrig stå upp för HA i krig.
Citera
2011-08-15, 18:51
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurven82
Detta jävla tjöt om vem som är störst. HA är stora i Sverige BMC är stora i Sverige. HA och BMC brukar lösa sina problem vid bordet annars hade det vart krig väldigt ofta. Men jag undrar om det går att bara snacka sig ur detta som hände i Karlstad.
Men det vet bara de inblandade. Men att dra upp sverige modellen varje gång det snackas om HA är löjligt, de klubbarna skulle aldrig stå upp för HA i krig.
Ingen påstår heller att alla SBM klubbar skulle komma till försvar av sina idoler HA om dom blev attackerade. Däremot så skulle dom flesta SBM klubbar gladeligen hjälpa till med att vara ögon och öron åt HA och vissa medlemmar i vissa klubbar skulle komma att erbjuda sin hjälp för att få chansen att visa framfötterna och få guldstjärna i kanten av HA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in