Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-05-10, 15:18
Medlem
HippieKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Nej det är inte mycket att diskutera. Du ser det du ser och jag ser det jag ser. Vi får väl avvakta tills änglarna ställer till "ett jävla liv" och bankar upp sina egna för en fyhjulsåkares skull.

I HA Malmö finns ingen av de gamla DD-raggarna kvar och jag ser inte att de har så starka band med raggare som du påstår. Hur det ser ut hos dig har jag mindre koll på, de jag känner till har rötterna på två hjul iaf.

Här är det ett stycke som är kvar från raggartiden iaf.Och finns även "4-hjulingar" här som även åker hoj dessutom kör mc.

Ok så alla har gått ur därifrån e?.Vet inte riktigt hur set står till i malmö så det vill jag inte yttra mej för mkt om nu iaf..

Banka sina egna lär dom knappast göra.Men skulle tro att dom skulle förklara ett och annat för ynglingarna hur det ligger till iaf=).

SÅ slutdiskuterat=).Så annars då?
Citera
2008-05-10, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HippieKiller
Här är det ett stycke som är kvar från raggartiden iaf.Och finns även "4-hjulingar" här som även åker hoj dessutom kör mc.

Ok så alla har gått ur därifrån e?.Vet inte riktigt hur set står till i malmö så det vill jag inte yttra mej för mkt om nu iaf..

Banka sina egna lär dom knappast göra.Men skulle tro att dom skulle förklara ett och annat för ynglingarna hur det ligger till iaf=).

SÅ slutdiskuterat=).Så annars då?

kom tillbaka till rätt värld nu
dom skulle aldrig tillrättavisa en av sina egna på det sättet som du antyder
de där e nått du drömmer om ska hända
Citera
2008-05-11, 02:12
Medlem
Sidhellacopters avatar
Jag som säger som gamle Rudaz - "Ett bra slagsmål har ingen dött av".

En riktigt bra jävla skön raggare kan spöa en Hells Angel.
Att "ratpacka" en snubbe efter att han schysst slagit ut en broder finns inte. Tvärtom för fan.
Citera
2008-05-11, 15:58
Medlem
HippieKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhopp
kom tillbaka till rätt värld nu
dom skulle aldrig tillrättavisa en av sina egna på det sättet som du antyder
de där e nått du drömmer om ska hända

Hur vet du det?.Har du varit lr är du medlem?.Flera styckna av både underhuggare till H-A och Bmc har blivit utsparkade för att dom ställt till saker i onödan.Nu säger jag inte att det då har handlat om "4-hjulingar).Men lik förbannat så är både Prospect och hangaround tiden till för att se vilka som duger och inte duger.Och dom som ställer till det för sig och ger klubben ett dåligt namn duger inte å då blir du utsparkad.Inget konstigt med det så funkar det i alla klubbar både i raggarvärlden och i hojvärlden=).

En prospect eller hangaround tid garanterar inget medlemskap utan det är som jag sa just enbart ett sätt för att se vilka som duger och vilka som inte gör det.och detta gäller som sagt inte bara 1% klubbarna!=).

Det jag baserar det hela på är fortfarande att många av medlemmarna har tillhört samma gäng som många av raggarna och kallat sig bröder långt innan H-A ens kom till i sverige.Nu menar jag ju inte att dom "egna" inte går före gammla "bekantskaper".Men lik förbannat så tror jag att dom skulle sätta sig å prata lite med dom där ungdommarna så att dom inte gör bort sig allt för mkt å gör dumma saker helt oprovocerat.

Om det ligger nåt speciellt bakom detta har jag ingen aning om.Men var det oprovocerat så tror jag nog att detta samtal kommer!?=).

SPekulationer enbart från min sida lixom från alla andras som inte är medlemmar här.Alla har olika åsikte lixom smaken är som baken.Inget nytt med det så=)
Senast redigerad av HippieKiller 2008-05-11 kl. 16:20.
Citera
2008-05-11, 18:10
Medlem
Aardwolfs avatar
Citat:
I HA Malmö finns ingen av de gamla DD-raggarna kvar och jag ser inte att de har så starka band med raggare som du påstår. Hur det ser ut hos dig har jag mindre koll på, de jag känner till har rötterna på två hjul iaf.

Mnja det finns i vart fall en kvar från DD tiden.
Citera
2008-05-11, 18:15
Medlem
supermassives avatar
Förrförra året träffade jag några från HA, jag är inte precis insatt i HA, men medlemmar därifrån var de i alla fall. Det var på en grillfest som min granne hade och hans bror, medlem i HA, skulle komma över med sina vänner, även dom från HA. Jag måste säga att vissa utav dem, de lite äldre, såg riktigt... "arga" och farliga ut, haha. Kommer ihåg att en utav de som var utav den lite "snällare" sorten som var mycket pratglad tvingade mig att få hans kexchoklad som han hade köpt.
Citera
2008-05-11, 18:16
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HippieKiller
Och då blir det helt fel när du drar in dem i diskussionen.

Att ett eller flera HA chapter är har många fd raggare hos sig är en sak, men du får det att låta som att hela HA består av gamla raggare som är så raggarvänliga att de banden går före de egna underhuggarna. Det kanske stämmer för ditt lokala HA chapter, även om det låter märkligt, men inte för hela HA.
Citera
2008-05-11, 18:30
Medlem
En vanlig missuppfattning, när det gäller HA i Stockholm, är att några Västertorpsraggare skulle varit med och startat klubben.
HA Sthlm startades av valda delar av Choppers Mc, som flyttade upp till stan.

Att sedan Perkele Mc involverades i svängen är en annan historia.
Det var Choppers Mc som höll i bitarna.
Fanns inte en raggarjävel som styrde nåt...
Citera
2008-05-11, 18:33
Medlem
Har oxå jävligt svårt att se HA sitta och tillrättavisa någon/några av sina egna för nått sådant???
Citera
2008-05-11, 23:35
Bannlyst
En 41-årig man och en bekant till honom besökte Norrköping MC:s lokal för att där be om ursäkt efter en ordväxling som skett en stund tidigare med medlemmar i mc-klubben vid bensinmacken OKQ8 i Åby.

De tre män, två 18-åringar och en 19-åring som suttit anhållna misstänkta för grov misshandel vid Norrköping MC:s lokal i Åby är nu försatta på fri fot

http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/artikel.aspx?articleid=3619206

*
Senast redigerad av Bludder 2008-05-11 kl. 23:52.
Citera
2008-05-12, 00:00
Medlem
HippieKillers avatar
Citat:
Och då blir det helt fel när du drar in dem i diskussionen.

Att ett eller flera HA chapter är har många fd raggare hos sig är en sak, men du får det att låta som att hela HA består av gamla raggare som är så raggarvänliga att de banden går före de egna underhuggarna. Det kanske stämmer för ditt lokala HA chapter, även om det låter märkligt, men inte för hela HA.

Hehe jo det vill jag iaf absolut inte påstå att hela H-A skulle vara så.Men lik förbannat så är det många fd raggare med.Raggarvänliga är många av dom.Men egna går självklart före lixom det bör göra i varje enskild klubb!.Men lik förbannat så gäller det att crew,hangarounds och prospects inte räknas som medlemmar ens av dom fullvärdiga då det som sagt är en prövotid.Då grabbarna det gäller knappt har fått hår på ballen.så tror jag nog att dom får sig ett litet smatal iaf då sånna här grejjer lätt kan ställa klubben i dåliga dager och ge för mkt skit i media vilket jag nog kan tro dom inte direkt vill.Hade varit en annan sak om det var lite äldre grabbar som varit med ett tag eller om det var medlemmar eller en aspirerande proppe det handlar om!?
Citera
2008-05-12, 23:29
Medlem
HippieKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhopp
men du e ju fortfarande på och diskuterar efter DINA värderingar
du får fatta det att det finns BARA vi mot dom i denna klubb
antingen e du med oss eller så kan du dra åt helvete e deras moral
viklket jag köper för jag tycker ju liknande
dom ursäktar sej inte för någon

Hehe tror jag har gjort mej ganska missförstådd här!.Men det bvjuder jag på=).

Det jag har velat få fram hela tiden är att dom äldre i game´t inte alltid är så sugna på dålig publicitet och massa onödiga skriverier samtidigt som en crew medlem lr proppe ses som en "Lärling" som måste vara på ett visst sätt och inte skapa massa skriverier för småtjaffs.Detta kan väll säkert variera från avdelning till avdelning!?.Men grabbarna här är iaf i dom flesta fall schyssta å skulle nog aldrig göra något såvida denna person/klubb inte verkligen förtjänade det.

Nu vet ju inte jag vad som startade det här och vad som ligger bakom!?.Men hade karln dummat sig är det en sak.Var det "oprovocerat" så ser dom nog det ur en annan synvinkel även om dom är för stolta för att erkänna det!?..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in