Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-03-20, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Jag noterar med förvåning en viss typ av attitydförändring i dina poster Joo, först var du mest frågande i dina poster och nu spyr du ut din galla öppet varvat med förnedrande slutsatser utan grunder. Jag anklagar dig inte och du har rätt till din åsikt men jag ställer mig lite frågande till hur du för fram den och förstår inte riktigt hur du kommit fram till dina slutsatser med tanke på det underlag du hela tiden lägger fram. Så ta inte detta personligt men svara mig gärna.

Du måste sitta på en joker eller dylikt för något vettigt har du faktiskt inte lagt fram än, håller inte att komma med ”kolla klippet 2.35 etc”, här blir de slaktade (enligt dig) och lite egna synpunkter på det där. Det är i grunden bara din tolkning vilken tyvärr är väldigt långt borta ifrån sanningen. Förstår väl om ingen vill bemöta dylika lösa (och lösa är de min vän) påståenden. Då fortsätter du istället att spinna vidare, skulle för egen del kunna bemöta alla dina påståenden och beta av dem bit för bit men låt oss inte behöva gå så långt (vill helst inte stajla, men tro mig, jag har kunskaper du inte sitter på vad gäller MC kulturen, du får vara bra påläst och insatt för att kunna matcha mig). Du har byggt upp din vision om klubbarna efter en tv-debatt som sändes för flera år sen samt anklagelser om sexualbrott såsom våldtäkt utförda av HA members, denna våldtänkt, snälla nu, visa mig den och vilken HA medlem som utförde den på en annan man? Ge mig fakta o inte spekulationer o rubriker.

Du försöker även ställa folk till svars som inte har något med saken att göra. Ingen medlem i HA skriver i denna tråd, den du hoppar på nu har aldrig utgett sig för att vara medlem i klubben. Ni som fortfarande tror detta, likaså om en annan individ i BMC tråden får sluta börja drömma och faktiskt läsa vad de skriver. Ingen 1% ifrån någon av de större klubbarna har någonsin skrivit på detta forum, de skulle aldrig göra det heller och om så vore aldrig i denna forumdel. Skulle så ske, skulle ni märka, tro mig...

Joo har även fått sina åsikter av egen utsago ifrån dennes bror, då är det till att börja med andrahandsuppgifter, själv sitter jag på förstahands uppgifter och jag delar inte den verklighet du försöker att påskina. Har heller inget egenvärde på klubbarna, men jag kan kosta på mig att säga som det är. Kör din diskurs du Joo men då du värderar den får du nog vara beredd på att ompröva den så den håller vilket den ännu inte gör tyvärr.

Sluta istället spekulera, skipa dina egna slutsatser och fråga rakt ut istället, vad är det du vill veta så skall jag svara, och när jag inte kan eller vet kommer jag att säga det. Skilj på sak och person, försök att hålla denna kritik på en saklig nivå. Men sluta leka hård för du sitter bakom en skärm (det kan alla göra), om du nu sitter på sanningen, förslagsvis tar du denna direkt till klubben. Det du påstår här skall du kunna stå för annars också, har du rätt skall detta inte vara några problem för klubben skulle aldrig våga ge sig på dig. Jag menar, du är varken kvinna, 15 år och har heller inget att dölja, eller hur…

/B

Är det mera förnedrande.. själv känns det mer som jag försökte lugna "tonen"
ifall det inte accepteras vissa sorters brott inom klubben eller klubbarna,utav vilken anledning får vissa medlemmar stanna efter sin dom i rättegång..vilken sorts underlag finns det mer som jag kan lägga fram utan att känna nån där personligen,jag är vanlig svensson med touringhoj,bostadsrätt,nattarbete,ingen Volvo iofs men annan modern svenssonbil. tar inte det personligt..

finns inga jokrar i garderoben.. absolut detta är min egna tolkning,säkerligen många fler som delar den.. ifall dom är så lösa påståendena,hur gick det till? tv debatter,dagstidningar,läst om rättegångar,hörsägen är "sanningen" om allt jag hört.. vadå visa dig hur,finns ju bara i tidningar,målnr,hur vill du få honom uppvisad menar du? kort?

ja det hade varit intressant att höra 81rulez åsikt om detta.. vad är han då ? någon sorts supporter till Helsingborgsavdelningen? red and white? red devil ? det är ingenting man med all säkerhet kan säga väl,angående ifall någon medlem skrivit i dessa trådar? de kanske vill vara anonyma?

absolut redogörelsen från min brorsa(biologisk) inte broshan ,inte åsikterna.. andrahandsuppgifter ja men inte utav någon som delar mina åsikter.. fall du sitter på förstahandsuppgifter vore det skoj att få veta ditt "riktiga svar" ,eftersom du värderar styrkandet högt,så uppvisa gärna något mer styrkande än media,inget de skrivit på någon hemsida eller,liknande.. utan något som verkligen håller..

ifall jag nu spekulerar gör även hela svenska rättsväsendet detta,media med,fullt medveten om att allt i dagstidningar inte till fullo kan vara sanning,men allt om just dessa klubbar i varenda tidning kan inte vara lögn? vill veta sanningen angående våldtäkten,15 åringen,kvinnomisshandeln,kvinnofridskränkningen med styrkanden.. inte medlemmarnas personliga åsikt.. du menar klubben vs individen? men ifall dom ogillar sånt hur blir de medlemmarna kvar inom klubben.. som sagt den enda sanningsgrejen sagt tidigare är hörsägen ifrån min egen brorsa som inte delar min uppfattning som person,eller media,tv m.m.. leka hård? som sagt jag är faktiskt en vanlig svensson.. har ju inte rätt enligt dig,så demetera gärna.. nej då jag är 35,vanlig arbetare,aldrig vart på vare sig socialtjänsten, sjukskrivit mig på försäkringskassan eller liknande..

ingenting personligt,ingenting skrivet för att vara otrevlig heller i mitt svarande.....
vill bara få en "bättre" uppfattning ifall du sitter på bättre verklighetsbaserande saker,som kan styrkas bättre än mina då också
Senast redigerad av Jooo 2011-03-20 kl. 01:43.
Citera
2011-03-20, 07:12
Medlem
81rulezs avatar
"ler" Inläggen är som en raspig stenkaka, upprepar sig själv hela tiden... Det jag vet, och det jag känner....det stannar hos mig. Är ni såpass informationskåta, så får ni söka svaren hos andra. Jag är inte någon google funktion som radar upp svar på era frågor. Ni får fortsätta spekulera, fantisera och dra era egna slutsatser. Är härinne mest för att läsa alla "konspirationststeorier" ni bakar ihop.
Citera
2011-03-20, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81rulez
"ler" Inläggen är som en raspig stenkaka, upprepar sig själv hela tiden... Det jag vet, och det jag känner....det stannar hos mig. Är ni såpass informationskåta, så får ni söka svaren hos andra. Jag är inte någon google funktion som radar upp svar på era frågor. Ni får fortsätta spekulera, fantisera och dra era egna slutsatser. Är härinne mest för att läsa alla "konspirationststeorier" ni bakar ihop.

Om du syftar på min fråga med ditt inlägg så förstår jag inte varför du isåfall skriver här på forumet över huvud taget? För att upprepa gång på gång att du inte tänker berätta nåt & alla får ta reda på själv?

Om inte så var fallet så var frågan hur du ser på HA, det är alltså ingen fråga om "hur reglerna" eller andra interna "hemligheter" är. Utan mer vad som lockar med HA & hur ni ser på det, som ett nätverk?, brödraskap? klubb för Mc intresserade osv.

P.S
Fråga var vänligt ställd, alltså inge kuggfråga eller nån annan ironi, förstår om du uppfatar det som det eftersom det är en hel del av sånt här inne (det hör mer hemma i CIS tråden )
För övrigt tycker jag det är skönt med lite omväxling här inne (nån som säger öppet vad dom "tillhör" istället för att försöka göra en massa löjlig PR & låtsas att man inte har nån koppling dit, men VET att det här är BRA killar som kommer bli STORA osv...)
Citera
2011-03-20, 10:43
Medlem
DoubleAlphaXXs avatar
Vad hände med Thomas Tano, Gbg?
Blev han fullvärdig?
Citera
2011-03-20, 10:47
Medlem
81rulezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rafaelo
Om du syftar på min fråga med ditt inlägg så förstår jag inte varför du isåfall skriver här på forumet över huvud taget? För att upprepa gång på gång att du inte tänker berätta nåt & alla får ta reda på själv?

Om inte så var fallet så var frågan hur du ser på HA, det är alltså ingen fråga om "hur reglerna" eller andra interna "hemligheter" är. Utan mer vad som lockar med HA & hur ni ser på det, som ett nätverk?, brödraskap? klubb för Mc intresserade osv.
P.S
Fråga var vänligt ställd, alltså inge kuggfråga eller nån annan ironi, förstår om du uppfatar det som det eftersom det är en hel del av sånt här inne (det hör mer hemma i CIS tråden )
För övrigt tycker jag det är skönt med lite omväxling här inne (nån som säger öppet vad dom "tillhör" istället för att försöka göra en massa löjlig PR & låtsas att man inte har nån koppling dit, men VET att det här är BRA killar som kommer bli STORA osv...)

Jag har alltid strävat efter att umgås med de bästa... Inom HA har jag funnit en gemenskap som passar just MIG. Detta är inget nypåfund av mig, utan någonting som är från 90 talet. Mycket var annorlunda på 90 talet, oavsett man var mc-intresserad eller inte. ALLT i samhället förändras, både på gott och ont. Jag tror att alla SERIÖSA mc-klubbar har samma drivkraft, dvs att kunna förenas med folk som har mc som största intresse, och att kunna få sköta sitt utan att samhället /polisen hela tiden fabricerar "brott", eller ändrar lagar för att demolera sammanslutningar.
Citera
2011-03-20, 11:18
Bannlyst
Citat:
Jag har alltid strävat efter att umgås med de bästa... Inom HA har jag funnit en gemenskap som passar just MIG. Detta är inget nypåfund av mig, utan någonting som är från 90 talet. Mycket var annorlunda på 90 talet, oavsett man var mc-intresserad eller inte. ALLT i samhället förändras, både på gott och ont. Jag tror att alla SERIÖSA mc-klubbar har samma drivkraft, dvs att kunna förenas med folk som har mc som största intresse, och att kunna få sköta sitt utan att samhället /polisen hela tiden fabricerar "brott", eller ändrar lagar för att demolera sammanslutningar.
Det är ingen direkt som tigger info av dig, bara frågat du är ingen inforamtinonkälla, skiter fullständigt i vart du är medlem eller inte, jag fråga engång varför du inte berättar något trots du är i flashback och gaggar om att du är med i det "best of the best" som du vill framstå, och kör med ditt hype kring RW. Varför berättar du att du är med i ett gäng? Tycker du att du är "nice guy" som håller till din ståndpunkt i frågorna, " nej jag tänker inte berätta hi hi hi! ??

EN fråga hur gammal är du? utgår du är i åldern 40-45 med tanke på ditt sätt att skriva och framföra saker. Då undrar jag om du inte är lite för gammal för att vara en support gäng? Iförsig kanske du är "the big boss" i RW där nere i skåne, i sthlm är du absolut inte det, och då det kan spela mindre roll, RW är trots allt springpojkar åt era HA gudar.

Sen handlar inte HA om bara MC intresse, västa jag hört, du vill umgås med dom som är bästa 1% i sverige vilket är HA ingen nyhet, sen om det gäller prata över en fika micropopcorn och tjattra vem som har shysstat HD är annan sak, man disskuterar likväl nästa affär, nästa eko, nästa indrivning osv...

Nej sorry HA är ju inte kriminella, dom är goggo gagga pojkar oskyldiga
Citera
2011-03-20, 11:35
Medlem
81rulezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagahihi
Det är ingen direkt som tigger info av dig, bara frågat du är ingen inforamtinonkälla, skiter fullständigt i vart du är medlem eller inte, jag fråga engång varför du inte berättar något trots du är i flashback och gaggar om att du är med i det "best of the best" som du vill framstå, och kör med ditt hype kring RW. Varför berättar du att du är med i ett gäng? Tycker du att du är "nice guy" som håller till din ståndpunkt i frågorna, " nej jag tänker inte berätta hi hi hi! ??

EN fråga hur gammal är du? utgår du är i åldern 40-45 med tanke på ditt sätt att skriva och framföra saker. Då undrar jag om du inte är lite för gammal för att vara en support gäng? Iförsig kanske du är "the big boss" i RW där nere i skåne, i sthlm är du absolut inte det, och då det kan spela mindre roll, RW är trots allt springpojkar åt era HA gudar.

Sen handlar inte HA om bara MC intresse, västa jag hört, du vill umgås med dom som är bästa 1% i sverige vilket är HA ingen nyhet, sen om det gäller prata över en fika micropopcorn och tjattra vem som har shysstat HD är annan sak, man disskuterar likväl nästa affär, nästa eko, nästa indrivning osv...

Nej sorry HA är ju inte kriminella, dom är goggo gagga pojkar oskyldiga

Roligt att du tror att jag är RW... "ler" Spelar ingen roll, eftersom det jag vet, det räcker för mig, eller hur. Man blir aldrig för gammal för ngt man tror på. Oavsett man ärmc-intresserad eller samlar på frimärken. Allt har sin tjusning för den som gillar det.
Citera
2011-03-20, 11:42
Bannlyst
Citat:
Roligt att du tror att jag är RW... "ler" Spelar ingen roll, eftersom det jag vet, det räcker för mig, eller hur. Man blir aldrig för gammal för ngt man tror på. Oavsett man ärmc-intresserad eller samlar på frimärken. Allt har sin tjusning för den som gillar det.
Har för du skrev det tidigare att du var just RW?

Ingen som sagt man blir för gammal för något, så länge man har huvet på skaft och kuken i vädret.

Sen om du är med i en frimärkssamling eller myntsamling är väl mindre troligt

Ok men vad har du för bike om man får fråga?

Sen undrar jag vad du för åsikter om svartskallar? Tycker du dom är jobbia parasiter och lever på bidrag på svenska systemet? Varför jag frågar så är det som sagt ingen hemlighet att HA inte har mycket invandrare i sin grupp, men dom har inget emot att umgås med dom, gör affäerer med dom, bjuda dom på fika eller dra fina linor koks i deras lokaler..
Citera
2011-03-20, 12:50
Medlem
81rulezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagahihi
Har för du skrev det tidigare att du var just RW?

Har ALDRIG skrivit eller påstått att jag skulle vara just RW. Har skrivit RED & WHITE, men då med påpekandet att HA är min "religion".

Ingen som sagt man blir för gammal för något, så länge man har huvet på skaft och kuken i vädret.

Sen om du är med i en frimärkssamling eller myntsamling är väl mindre troligt

Ok men vad har du för bike om man får fråga?

En Dansk knallert med framhjulsdrift.

Sen undrar jag vad du för åsikter om svartskallar? Tycker du dom är jobbia parasiter och lever på bidrag på svenska systemet? Varför jag frågar så är det som sagt ingen hemlighet att HA inte har mycket invandrare i sin grupp, men dom har inget emot att umgås med dom, gör affäerer med dom, bjuda dom på fika eller dra fina linor koks i deras lokaler..

Om någon är svartskalle spelar inte så stor roll, så länge dom har vett att bete sig som folk. Detta gäller alla folkslag. Jag tror inte "svartskallar" attraheras av en strukturerad miljö. Tror nog att dom vill vara fria att bete sig som dom vill och när dom vill.
Citera
2011-03-20, 13:24
Bannlyst
Citat:
Om någon är svartskalle spelar inte så stor roll, så länge dom har vett att bete sig som folk. Detta gäller alla folkslag. Jag tror inte "svartskallar" attraheras av en strukturerad miljö. Tror nog att dom vill vara fria att bete sig som dom vill och när dom vill.

Haha troligt med din Danska knallert..
någon sort av Harley är det ändå ,men vill minnas att jag sett nån medlem som kör Buell,godkänns detta pga tillverkare?
Citera
2011-03-20, 13:45
Bannlyst
Citat:

Det är väl rätt så lätt att gissa för honom?särskilt efter att man läst hur du framställer dina 15 år i sfären utan att säga Ha ?

Jag är RED & WHITE från början till slut. Hells Angels® är och förblir min religion.
bland annat

inget illa menat utan det är inget han kan gissa..
Citera
2011-03-20, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ok men du kan skriva RödVit istället, red white lätt att blandas med RW, whatever.

Ok förväntade mig du ska köra en v-rod, dom låter som en decibell jumbojet faktiskt.

Vilken favoritvapen föredarar du egentligen vid möten och konfrentationer? Nått smidigt eller stort? båda har ju sina fördela, beronde vilket syfta du ska ha det till.

Du dömer blattar lite förhand, dom vill göra lite som dom vill? Men det är väl lite så också står man utanför lagen vill man göra lite som man vill. Precis som 1%, alla olika alla lika, same shit different names, svenne, blatte, dansk, chinchong.
Det är lite där tyvärr dubbelmoralen kommer in bland HA, även när man frågat om varför inte finns så mycket blattar säger dom typ "its buisness as usual" Sen inte prata mer om det sen fortsätta dra nästa lina i näsan, mumsigt

Sen strukterad som du vll påstå låter som en Harvard universistet skola typ, vill jag inte hålla med dom, då ni har massa rötägg och golare som ni inte tar hand om, kan jag inte påstå det, men visst är det bra högskola, men MVG är det knappast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in