2011-03-20, 01:29
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Jag noterar med förvåning en viss typ av attitydförändring i dina poster Joo, först var du mest frågande i dina poster och nu spyr du ut din galla öppet varvat med förnedrande slutsatser utan grunder. Jag anklagar dig inte och du har rätt till din åsikt men jag ställer mig lite frågande till hur du för fram den och förstår inte riktigt hur du kommit fram till dina slutsatser med tanke på det underlag du hela tiden lägger fram. Så ta inte detta personligt men svara mig gärna.
Du måste sitta på en joker eller dylikt för något vettigt har du faktiskt inte lagt fram än, håller inte att komma med ”kolla klippet 2.35 etc”, här blir de slaktade (enligt dig) och lite egna synpunkter på det där. Det är i grunden bara din tolkning vilken tyvärr är väldigt långt borta ifrån sanningen. Förstår väl om ingen vill bemöta dylika lösa (och lösa är de min vän) påståenden. Då fortsätter du istället att spinna vidare, skulle för egen del kunna bemöta alla dina påståenden och beta av dem bit för bit men låt oss inte behöva gå så långt (vill helst inte stajla, men tro mig, jag har kunskaper du inte sitter på vad gäller MC kulturen, du får vara bra påläst och insatt för att kunna matcha mig). Du har byggt upp din vision om klubbarna efter en tv-debatt som sändes för flera år sen samt anklagelser om sexualbrott såsom våldtäkt utförda av HA members, denna våldtänkt, snälla nu, visa mig den och vilken HA medlem som utförde den på en annan man? Ge mig fakta o inte spekulationer o rubriker.
Du försöker även ställa folk till svars som inte har något med saken att göra. Ingen medlem i HA skriver i denna tråd, den du hoppar på nu har aldrig utgett sig för att vara medlem i klubben. Ni som fortfarande tror detta, likaså om en annan individ i BMC tråden får sluta börja drömma och faktiskt läsa vad de skriver. Ingen 1% ifrån någon av de större klubbarna har någonsin skrivit på detta forum, de skulle aldrig göra det heller och om så vore aldrig i denna forumdel. Skulle så ske, skulle ni märka, tro mig...
Joo har även fått sina åsikter av egen utsago ifrån dennes bror, då är det till att börja med andrahandsuppgifter, själv sitter jag på förstahands uppgifter och jag delar inte den verklighet du försöker att påskina. Har heller inget egenvärde på klubbarna, men jag kan kosta på mig att säga som det är. Kör din diskurs du Joo men då du värderar den får du nog vara beredd på att ompröva den så den håller vilket den ännu inte gör tyvärr.
Sluta istället spekulera, skipa dina egna slutsatser och fråga rakt ut istället, vad är det du vill veta så skall jag svara, och när jag inte kan eller vet kommer jag att säga det. Skilj på sak och person, försök att hålla denna kritik på en saklig nivå. Men sluta leka hård för du sitter bakom en skärm (det kan alla göra), om du nu sitter på sanningen, förslagsvis tar du denna direkt till klubben. Det du påstår här skall du kunna stå för annars också, har du rätt skall detta inte vara några problem för klubben skulle aldrig våga ge sig på dig. Jag menar, du är varken kvinna, 15 år och har heller inget att dölja, eller hur…
/B
Du måste sitta på en joker eller dylikt för något vettigt har du faktiskt inte lagt fram än, håller inte att komma med ”kolla klippet 2.35 etc”, här blir de slaktade (enligt dig) och lite egna synpunkter på det där. Det är i grunden bara din tolkning vilken tyvärr är väldigt långt borta ifrån sanningen. Förstår väl om ingen vill bemöta dylika lösa (och lösa är de min vän) påståenden. Då fortsätter du istället att spinna vidare, skulle för egen del kunna bemöta alla dina påståenden och beta av dem bit för bit men låt oss inte behöva gå så långt (vill helst inte stajla, men tro mig, jag har kunskaper du inte sitter på vad gäller MC kulturen, du får vara bra påläst och insatt för att kunna matcha mig). Du har byggt upp din vision om klubbarna efter en tv-debatt som sändes för flera år sen samt anklagelser om sexualbrott såsom våldtäkt utförda av HA members, denna våldtänkt, snälla nu, visa mig den och vilken HA medlem som utförde den på en annan man? Ge mig fakta o inte spekulationer o rubriker.
Du försöker även ställa folk till svars som inte har något med saken att göra. Ingen medlem i HA skriver i denna tråd, den du hoppar på nu har aldrig utgett sig för att vara medlem i klubben. Ni som fortfarande tror detta, likaså om en annan individ i BMC tråden får sluta börja drömma och faktiskt läsa vad de skriver. Ingen 1% ifrån någon av de större klubbarna har någonsin skrivit på detta forum, de skulle aldrig göra det heller och om så vore aldrig i denna forumdel. Skulle så ske, skulle ni märka, tro mig...
Joo har även fått sina åsikter av egen utsago ifrån dennes bror, då är det till att börja med andrahandsuppgifter, själv sitter jag på förstahands uppgifter och jag delar inte den verklighet du försöker att påskina. Har heller inget egenvärde på klubbarna, men jag kan kosta på mig att säga som det är. Kör din diskurs du Joo men då du värderar den får du nog vara beredd på att ompröva den så den håller vilket den ännu inte gör tyvärr.
Sluta istället spekulera, skipa dina egna slutsatser och fråga rakt ut istället, vad är det du vill veta så skall jag svara, och när jag inte kan eller vet kommer jag att säga det. Skilj på sak och person, försök att hålla denna kritik på en saklig nivå. Men sluta leka hård för du sitter bakom en skärm (det kan alla göra), om du nu sitter på sanningen, förslagsvis tar du denna direkt till klubben. Det du påstår här skall du kunna stå för annars också, har du rätt skall detta inte vara några problem för klubben skulle aldrig våga ge sig på dig. Jag menar, du är varken kvinna, 15 år och har heller inget att dölja, eller hur…
/B

Är det mera förnedrande.. själv känns det mer som jag försökte lugna "tonen"
ifall det inte accepteras vissa sorters brott inom klubben eller klubbarna,utav vilken anledning får vissa medlemmar stanna efter sin dom i rättegång..vilken sorts underlag finns det mer som jag kan lägga fram utan att känna nån där personligen,jag är vanlig svensson med touringhoj,bostadsrätt,nattarbete,ingen Volvo iofs men annan modern svenssonbil.
tar inte det personligt..finns inga jokrar i garderoben.. absolut detta är min egna tolkning,säkerligen många fler som delar den.. ifall dom är så lösa påståendena,hur gick det till? tv debatter,dagstidningar,läst om rättegångar,hörsägen är "sanningen" om allt jag hört.. vadå visa dig hur,finns ju bara i tidningar,målnr,hur vill du få honom uppvisad menar du? kort?
ja det hade varit intressant att höra 81rulez åsikt om detta.. vad är han då ? någon sorts supporter till Helsingborgsavdelningen? red and white? red devil ? det är ingenting man med all säkerhet kan säga väl,angående ifall någon medlem skrivit i dessa trådar? de kanske vill vara anonyma?
absolut redogörelsen från min brorsa(biologisk) inte broshan
,inte åsikterna.. andrahandsuppgifter ja men inte utav någon som delar mina åsikter.. fall du sitter på förstahandsuppgifter vore det skoj att få veta ditt "riktiga svar" ,eftersom du värderar styrkandet högt,så uppvisa gärna något mer styrkande än media,inget de skrivit på någon hemsida eller,liknande.. utan något som verkligen håller..ifall jag nu spekulerar gör även hela svenska rättsväsendet detta,media med,fullt medveten om att allt i dagstidningar inte till fullo kan vara sanning,men allt om just dessa klubbar i varenda tidning kan inte vara lögn? vill veta sanningen angående våldtäkten,15 åringen,kvinnomisshandeln,kvinnofridskränkningen med styrkanden.. inte medlemmarnas personliga åsikt.. du menar klubben vs individen? men ifall dom ogillar sånt hur blir de medlemmarna kvar inom klubben.. som sagt den enda sanningsgrejen sagt tidigare är hörsägen ifrån min egen brorsa som inte delar min uppfattning som person,eller media,tv m.m.. leka hård? som sagt jag är faktiskt en vanlig svensson.. har ju inte rätt enligt dig,så demetera gärna.. nej då jag är 35,vanlig arbetare,aldrig vart på vare sig socialtjänsten, sjukskrivit mig på försäkringskassan eller liknande..

ingenting personligt,ingenting skrivet för att vara otrevlig heller i mitt svarande.....
vill bara få en "bättre" uppfattning ifall du sitter på bättre verklighetsbaserande saker,som kan styrkas bättre än mina då också
Senast redigerad av Jooo 2011-03-20 kl. 01:43.
Senast redigerad av Jooo 2011-03-20 kl. 01:43.
Spelar ingen roll, eftersom det jag vet, det räcker för mig, eller hur. Man blir aldrig för gammal för ngt man tror på. Oavsett man ärmc-intresserad eller samlar på frimärken. Allt har sin tjusning för den som gillar det.